عمومی

چرا مدیریت رسانه MBA را انتخاب می کنید؟


ما در عصری زندگی می کنیم که به عنوان عصر ارتباطات و اطلاعات شناخته می شود و رسانه ها به ابزاری قدرتمند برای دستیابی به اهداف تبدیل شده اند. تقریباً پس از جنگ جهانی دوم ، رسانه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفتند و در نتیجه ، تدریجاً موضوع مدیریت رسانه ها برای بررسی این موضوع و تعریف قوانین خاص خود مطرح شد. من به آن بسیار علاقه مندم ، از طرف دیگر مباحث مدیریتی و برنامه ریزی برای من بسیار جالب است و به همین دلیل تصمیم گرفتم مدیریت رسانه ها را براساس پیشنهاد یک دوست انتخاب کنم. وزارت رسانه من را با علم مدیریت آشنا کرد ، یعنی علم استفاده از منابع محدود برای رسیدن به خواسته های نامحدود. با مطالعه مدیریت رسانه ، فهمیدم که برای این حوزه رسانه چه چیزی لازم است و ضمن استفاده از تئوری های مدیریت و رسانه ، وی وب سایت مستقل خود را داشت.

چرا MBA را در مدیریت رسانه انتخاب کردید؟
چرا MBA را در مدیریت رسانه انتخاب کردید؟

قبل از اینکه اطلاعات کافی بدست آورم ، این ایده این بود که رسانه فقط به رادیو ، تلویزیون یا روزنامه ها و خبرگزاری ها مربوط می شود و در مورد کسی که مقاله ای را در یک روزنامه می نوشت یا به عنوان مجری ، روزنامه نگار و … کار می کرد. با توجه به برنامه های رادیویی و تلویزیونی ، آن را یک فعال یا رسانه می نامند. اما بعد از اتمام MBA در مدیریت رسانه در انستیتوی آموزش عالی عالی ، احساس می کنم که یک پنجره جدید در مقابل من باز شده است و با مباحث و مباحث تخصصی که قبلاً نمی دانستم آشنا شده ام. در این دوره فهمیدم که رسانه ها در واقع باید یک گذرگاه انعطاف پذیر برای رساندن پیام به مردم باشند ، دقیقا به همین دلیل رسانه محدود به رادیو ، تلویزیون ، روزنامه ها و مجلات نمی شود و مفهوم رسانه ها به طور اساسی تغییر کرده است.

دلیل اصلی انتخاب این موسسه این بود که داشتن مدرک معتبر برای من بسیار مهم بود. من می خواستم با استفاده از مدرکی که کسب می کنیم شغل بهتری پیدا کنم. یکی از دوستانم که در حوزه رسانه نیز فعالیت می کند برای ارتقاء شغلی در این دوره شرکت کرده است ، نتیجه کار مشخص است و او از آموزش هایی که دریافت کرده است راضی بود که حتی پیشنهاد کرد که برای همه افراد اطراف خود در این دوره شرکت کند. کرد

من کلاس آموزش را که در این موسسه به دانشجویان این موسسه ارائه می دادم را گرفتم و با کمی تحقیق در شبکه ، مطمئن شدم که سطح موضوعات انتخاب شده بسیار بالا و همچنین بسیار جامع است. من پیشنهاد دوستم را با کاری که در اینترنت انجام می دادم و آنچه در جستجوی آن بودم ، مطرح کردم و یک مدرک MBA در مدیریت رسانه گرفتم. حال من از زمانی که برای شرکت در این دوره شرکت کردم بسیار خوشحالم و از خودم می پرسم که چرا قبلاً با این آموزش آشنا نبودم ، شاید اگر قبلاً برای پیدا کردن شغل بهتر آموزش دیده بودم و کار خودم را سریعتر شروع کردم. بگذارید شروع کنم

چرا MBA را در مدیریت رسانه انتخاب کردید؟
چرا MBA را در مدیریت رسانه انتخاب کردید؟

موضوعات درسی که در این دوره تدریس می شود بسیار متنوع است ، اما برخی برای من جالب تر بودند. به عنوان مثال ، در مدیریت رسانه ها ، دو نوع اصلی مدیریت وجود دارد: مدیریت رسانه و مدیریت رسانه. مدیریت در رسانه در واقع نوعی مدیریتی است که مسئولیتهای زیادی را به عهده دارد و این اداره همچنین وظیفه تعیین و اجرای اهداف ، سازماندهی و برنامه ریزی استفاده از نیروی کار ، رهبری و کنترل در رسانه های خود را به عهده دارد. در مورد مدیریت رسانه ، این گروه از مدیران معمولاً براساس آموزش های منظم و دانشگاهی ، رسانه ها را مدیریت می کنند.

با توجه به مدیریت رسانه می توان گفت که این نوع مدیریت ، نظام حقوقی رسانه ها را در جامعه تعیین می کند و روابط بین رسانه و مردم در این سیستم حقوقی تعریف می شود. در اینجا فهمیدم که اخلاق رسانه ای حرفه ای در مدیریت رسانه ها ارتقا یافته است. به عبارت ساده تر ، مدیریت رسانه ها به عنوان یک احساس کلی عمل می کنند که همه چیز دارای سیستم های رسانه ای است. واضح است که این نوع مدیریت غالباً دولتی یا نهادی است. این نوع اداره شامل انجمن روزنامه نگاران ، RSF و روزنامه نگاران مستقل است. به طور کلی تهیه هدایا و موارد دیگر علاوه بر نظارت وظیفه این موسسات و واحدها است. موضوع دیگری که تخصصی تر شده است مدیریت رسانه است ، مبنای مدیریت رسانه چیست و چرا مدیران کسب و کار باید مدیریت رسانه را بشناسند؟

چرا MBA را در مدیریت رسانه انتخاب کردید؟
چرا MBA را در مدیریت رسانه انتخاب کردید؟

پرسنل مدیریت ارتباطات؛ آنها اصرار دارند که مدیر رسانه باید از یک سو اقتدار و آزادی از سوی دیگر اعمال کند. مدیر به وضوح نزدیک به آزادی عمل دارد زیرا او از اعمال قدرت دور است و برعکس نیز صادق است. اگر همه چیز فقط یک طرف از اعمال قدرت است ، دیگران از دستوراتی که به آنها داده شده پیروی می کنند و نمونه ای از این نوع مدیریت رسانه ای را می توان در جنگ جهانی دوم و در طول آلمان نازی مشاهده کرد که وزیر برای اعلام آن بود. در این زمان رسانه ها در انحصار پیام بودند و اگرچه به نظر می رسد که محیط چندضلعی وجود دارد ، در حقیقت فقط یک صدا شنیده می شود ، صدای دولت بوده است و از آنجا که مخاطبان صدای دیگری را نمی شنیدند ، به تدریج ، تحت تأثیر نوع تفکری که به نظرشان می رسید بود.

موضوع دیگری که در این دوره آموخته ام ، دستاوردهای توسعه رسانه ها ، به ویژه رسانه های دیجیتال شرکتی است. توسعه رسانه های دیجیتال این امکان را برای سیستم عامل های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای شرکت ها با هزینه بسیار کمی فراهم کرده است. حوزه فعالیت من رسانه های اجتماعی است و من به خوبی از فرصت هایی که این رسانه برای شرکت ها ایجاد کرده است آگاه هستم. اما یک مورد که شاید از نگاه من و بسیاری از افراد فعال در این زمینه فرار کرده باشد ، این واقعیت است که برای حضور مؤثر در رسانه های دیجیتال ، باید تا حدودی با دانش مدیریت رسانه آشنا باشید ، در غیر این صورت در این حالت هزینه بودن در این رسانه بدون دانش و دانش بسیار گرانتر از آنچه به دست می آید.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: چرا مدیریت رسانه MBA را انتخاب می کنید؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا