عمومی

طراحان نکات باید در مورد تجربه کاربر آگاهی داشته باشند


بهتر است قبل از شروع مقاله مفهومی داشته باشید تجربه ی کاربر یا همان آزمایش بیایید بارها و بارها آن را مرور کنیم تا تعریفی روشن و مشخص از آن داشته باشیم.
تجربه ی کاربر منظورم از زبان ساده است طرح، ساخته شده و بهبود دوستی کاربر از محصول؛ این روند باعث افزایش رضایت و وفاداری مشتری می شود. اصطلاح تجربه کاربر اغلب برای وب سایت ها ، برنامه ها و سیستم عامل های دیجیتال استفاده می شود ، اما در واقعیت ، هر کجا که محصولاتی داشته باشیم ، تجربه ی کاربر و رابط کاربری آن هم می آید. بنابراین این وابسته به فناوری نیست و کلیه تعامل کاربر با محصول را شامل می شود.

با پیشرفت کیفیت زندگی در قرن گذشته ، ما تقریباً هر روز را صرف خواندن مطالب ، بازدید از وب سایت ها ، کار با برنامه ها و مرور شبکه های مجازی می کنیم. در برخی از این موارد ، زمان صرف شده با تجربه و عقل سلیم را برای ما به ارمغان نمی آورد ، اغلب به دلیل استراتژی. طراحی تجربه کاربر ضعیف اعدام شده است.

به عنوان یک کاربر ، این خطاها را می توان به راحتی از فاصله دور مشاهده کرد ، اما اگر خودتان در حال طراحی یک پروژه هستید ، مشکل کمی پیچیده تر می شود.
در این مقاله می خواهم بهترین اصول و استانداردها را مورد بحث قرار دهم طراحی تجربه کاربر یادآور می شوم که شما ، طراحان یا کارآموزان ، باید پروژه های شخصی خود را پیاده سازی کنید.

قبل از ایجاد وب سایت باید یک وب سایت داشته باشید مخاطبان و جامعه هدف خود را بهتر بشناسید ، خلاق باشید و از بهترین ها استفاده کنید رابط های کاربر خلق کردن تجربه ی کاربر دانش مناسب از این به دست می آید.
پس از گرفتن تصویری واضح از جامعه هدف از شغل و مخاطبان وب سایت خود ، می توانید به راحتی شخصیت های آنها را ترسیم کنید ، نیازهای آنها را تعریف کنید ، و یک محصول کامل تولید کنید و آن را در اختیار کاربران قرار دهید. برای رنگ ها ، طرح ها و موارد ، سبک طراحی و ویژگی های سایت همیشه مراقب محصولات رقبای خود باشید.

وقتی از الگوها و طرح هایی استفاده می کنید که مخاطب شما قبلاً از آن راضی است آنها به راحتی با سایت شما کار می کنند.
پس از تعریف مخاطبان و مخاطبان مورد نظر خود ، توجه به بازخورد کاربر بسیار مهم است. توجه به این بررسی ها مسیر آینده تجارت شما را تعیین می کند و بخش مهمی از استراتژی های شما خواهد بود.

ایجاد یک تجربه با کیفیت فراموش نشدنی با احساس خوب برای خواندن یا مرور وب یکی از مهمترین شاخص هایی است که بیشتر طراحان از آن چشم پوشی می کنند.

طبق مطالعات ، کاربران اغلب داده ها و ویژگی ها را فراموش می کنند ، اما همیشه احساسی را که هنگام استفاده از یک محصول به آنها داده می شود ، به خاطر می آورند.
از این طریق تبلیغات و همچنین تولید محتوای وب همچنین بسیار مهم است. نمودارها ، چیدمان عناصر ، محتوا و عناصر تعاملی باید به خوبی متعادل باشند تا بتوانند یک تجربه کاربری مثبت و همچنین اطلاعاتی را ارائه دهند.

به عنوان مثال در وب سایت طراحی شده است برجسته سازی و برجسته سازی محصول به دلیل رقابت زیاد در این منطقه از نان شب مهمتر است.
وب سایت های مدرن و با کیفیت بالا ، اغلب برای مشاغل ، دارای ویژگی های دیداری و تعاملی عمیق هستند که می توانند پاسخ های عاطفی بیشتری ایجاد کنند. این در نهایت به آنها در این زمینه کمک خواهد کرد فروش و علامت تجاری آنها از دیگران متفاوت تر به نظر می رسند.

طبق مطالعات انجام شده ، کاربران در سه ثانیه اول قرار دارند کیفیت سایت یا تهیه کننده ارزیابی. بنابراین باید از خود بپرسید ، مخاطبان شما هنگام بازدید از سایت شما چه کاری می توانند انجام دهند؟
در مورد آن فکر کنید و تمام پاسخ هایی که در حال حاضر به ذهن شما می رسد را بنویسید مهمترین مورد را انتخاب کنید و آن را روشن و قابل مشاهده در سایت خود نگه دارید نکات UI / UX به اشتراک بگذارید

برای پیدا کردن دکمه های CTA به هیچ وجه این کار را دشوار نکنید و به جای مجموعه دکمه ها روی صفحه اصلی ، تمرکز تصویری را بر روی دکمه اصلی نگه دارید ، حتما از تست A / B استفاده کنید.
بخش مهمی از فرآیند طراحی سهولت استفاده از سایت برای کاربران و نیاز به ویژگی های اضافی پنهان و قابل ردیابی است ، به گونه ای که همه افراد به طور همزمان در سایت نمایش داده نمی شوند.

از طرف دیگر ، از یکی استفاده کنید طراحی منسجم و روشن این برای کاربران راحت تر است. در این حالت ، هنگام استفاده مجدد از رنگ ها ، رفتارها و عناصر زیبایی شناختی ، کاربران می دانند چه چیزی را باید انتظار داشته و نیاز به کاوش در آن داشته باشند. رابط کاربری یا همان رابط کاربری کاهش می دهد.
هنگامی که کاربران با برخی از جنبه های طراحی آشنا می شوند ، فرآیند واضح تر و استفاده راحت تر می شود. برای مثال ، هنگام استفاده از سبز برای مشاغل مالی ، کاربر به تدریج مشاغل سبز را با مشاغل مالی پیوند می دهد.

لازم است یک ویژگی در وب سایت ایجاد شود تا کاربر بتواند نکته اصلی را به راحتی بررسی کند. طبق مطالعات ، مردم وب سایت را نمی خوانند ، اما آن را مرور می کنند و این موضوع با توسعه فناوری نسبت به گذشته اهمیت بیشتری دارد. استفاده کردن نمودارها و عکس در اینجا نحوه گروه بندی یک برای استفاده با محصول و محتوا آورده شده است.

ایجاد قابلیت مرور صفحه برای مخاطبان شما مطمئناً برای آن جالب خواهد بود بیشتر کاربران محتوا را مشاهده می کنند پس از توجه به این مورد ، آنها برای اطلاعات بیشتر محتوای اصلی را می خوانند.

تعداد موارد موجود در رابط کاربری یا همان رابط کاربری آنها در بیشتر طرح ها مانند شکل اشکال ، دکمه ها ، نوار جستجو و غیره متداول هستند.
با توجه به اینکه کاربران در برنامه ها و سایت های مختلف با این عناصر در تعامل هستند ، سعی کنید وقت خود را صرف خلاقیت نکنید و این موارد را تغییر دهید تا کاربر در این کشف شرکت کند. عناصر رابط کاربر تازه نباش

تغییر عناصر مشترک و سازگار اغلب بر درک رابط کاربری سایت تأثیر می گذارد

خلاصه اینکه خلاقیت در تغییر الگوهای و اصول محکم کار با وب سایت یا برنامه شما را دشوار کرده و سهولت استفاده را کاهش می دهد. اگرچه موافقم که نوآوری و خلاقیت قطعاً جذاب است ، اما انجام این کار می تواند کاربری کاربران را دشوار کند و البته برای شما مشکل است.

باید بین خلاقیت و قابلیت استفاده محصول تعادل برقرار شود

توجه: در مورد URL ها ، دکمه های CTA و عناصر سایت ، شما باید قبل از طراحی روی سهولت استفاده متمرکز شوید. برای این کار ابتدا روی طراحی این عناصر تمرکز کنید و پس از قرارگیری مناسب ، عناصر خلاق را به طراحی خود بیفزایید.

سال گذشته ، وب سایت Ease of Use 6 ویژگی محصول را با تجربه کاربری مناسب نشان داد. این ویژگی ها به شرح زیر است:
مفید: محتوای محصول باید خاص باشد و پاسخگوی نیاز کاربران باشد.
مناسب برای استفاده: پیدا کردن یک محصول باید آسان باشد.
مطلوب: عناصر طراحی احساسات مثبتی را برای کاربر ایجاد می کنند.
قابل اجرا: محتوا را می توان در داخل و خارج از سایت ردیابی کرد.
در دسترس بودن: محتوا باید قابل فهم و در دسترس افراد مختلف با هر ظرفیتی باشد.
اعتبار: کاربران باید به محتوا و محصولات شما اعتماد کنند.

کاربران باید بتوانند با استفاده از محصولات و خدمات احساس رضایت کنند و به طور خلاصه با شما ارتباط برقرار کنند. این تجربه مثبت چیز اصلی است که ما هستیم تجربه بهینه کاربر و استاندارد را از آن یاد بگیرید.
از طرف دیگر اگر فقط یکی را ایجاد کند رابط کاربری خوب برای ایجاد یک کافی است تجربه کاربری خوب شانس موفقیت خود را در کار خود کم نکنید. علاوه بر ادویه جات ، شش استراتژی ذکر شده را نیز استفاده کنید خلاقیت مناسب و مخاطب آیا با ما هستید؟ یک رابط کاربری خوب و تجربه کاربر ایجاد کنید خیلی کمک خواهد کرد
سرانجام ، مطمئن باشید که سعی می کنید در هر زمینه ای از نظرات مشتریان خود در تجارت خود استفاده و پیاده سازی کنید ، مشتری بیشتر از آنچه شما نیاز دارید را خواهد دید.

آکادمی علی ساوا / امانج

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: طراحان نکات باید در مورد تجربه کاربر آگاهی داشته باشند

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا