دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تلگرام چرا کار نمیکنه؟

وصل نشدن تلگرام | رفع مشکل عدم اتصال تلگرام [100% تضمینی]

وصل نشدن تلگرام یکی از اذیت کننده ترین مشکلات  تلگرام است همان طور که می دانید زمانی که اپلیکیشن تلگرام متصل است، یک راه عالی برای برقراری ارتباط با دوستانتان می باشد. اما دلایل زیادی برای وصل نشدن تلگرام وجود دارد؛ در بیشتر موارد، ممکن است مشکل از اینترنت شما باشد و سرعت اینترنت شما به اندازه کافی قوی نباشد تا تلگرام بتواند متصل شود، یا ممکن است خود برنامه دچار مشکل شده باشد.

اما عدم اتصال تلگرام به هر دلیلی که باشد، چندین راه وجود دارد که با استفاده از آن می توانید سعی کنید مشکل را برطرف کنید و به چت های خود بازگردید. در این مقاله از مهندس جواب، قصد داریم به شما توضیح دهیم که چه چیزی می تواند باعث وصل نشدن تلگرام شما شود. علاوه بر این، ما چندراه حل سریع برای اتصال سریع به تلگرام و smm panel ارائه خواهیم داد که می توانید آن ها را در دستگاه های مختلف اعمال کنید.

روش های رفع مشکل وصل نشدن تلگرام

    در ابتدای برسی توجه داشته باشید که به اینترنت متصل باشید و حتما پروکسی و یا قند شکن هم فعال داشته باشید اگر با انجام دادن این دو کار باز هم مشکل ادامه دار بود حتما این مقاله را مطالعه کنید.

1. Downdetector را بررسی کنید

به شما توصیه می کنیم برای وصل نشدن تلگرام ابتدا، Downdetector را بررسی کنید تا متوجه شوید آیا مشکل از سرور تلگرام است یا خیر. برای انجام این کار لازم است که به وب سایت Downdetector مراجعه کنید و در فیلد جست وجو، تلگرام را سرچ کنید. اگر در نمودار 24 ساعت گذشته متوجه جهش های بزرگ در تلگرام شدید، صبور باشید و به شرکت اجازه دهید مشکل را حل کند.

2.  حل وصل نشدن تلگرام با راه اندازی مجدد اینترنت

اگر دستگاه تلفن همراه شما به Wi-Fi متصل است، می توانید مودم را برای رفع مشکلات مربوط به Wi-Fi ریستارت کنید. اگر از تلگرام روی دیتای موبایل استفاده می کنید، مطمئن شوید که data شما در حال اجرا می باشد یا خیر. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم یک بار گوشی خود را ریستارت کنید. با انجام این کار می توانید سرعت اجرای برنامه ها و اجرای منابع موبایل خود را بالا ببرید، زیرا باز شدن بیش ازحد برنامه ها در پس زمینه ی گوشی می تواند در اجرای برنامه های جدید تأثیر بگذارد و مشکلاتی را در اجرای آنها به وجود بیاورد. درنهایت بررسی کنید که آیا تلگرام متصل شده است یا خیر.

3. مجوزهای مربوطه را به تلگرام بدهید

سیستم عامل iOS به شما اجازه می دهد که همگام سازی پس زمینه و داده های تلفن همراه خود را برای هر برنامه ای که مدنظرتان است، غیرفعال کنید. اگر در سیستم عامل iOS با مشکل اتصال تلگرام مواجه هستید، زمان خوبی است که چند گزینه را از برنامه Settings بررسی کنید. ابتدا برنامه Settings را در آیفون بازکنید، سپس به اپلیکیشن تلگرام بروید و مطمئن شوید که گزینه Background App Refresh و Mobile Data فعال هستند.

در Android، می توانید آیکون برنامه تلگرام را به مدت طولانی فشار دهید و به App info وارد شوید. سپس به App Permissions بروید و از فعال بودن مجوز های مربوط به برنامه مطمئن شوید.

4. پاک کردن CACHE و داده ها در اندروید و آیفون

برای انجام این کار اصلا نگران نباشید زیرا پاک کردن کش برای تلگرام، هیچ کدام از اطلاعات شخصی شمارا از بین نمی برد، تنها فایل های موقت را حذف می کند.به دو روش می توانید حافظه پنهان را پاک کنید:

روش اول: برای پاک کردن حافظه پنهان تلگرام (Clear Telegram cache) می توانید مراحل زیر را دنبال کنید.

    ابتدا برنامه Telegram را باز کنید.

    از گوشه بالا سمت چپ روی خطوط افقی ضربه بزنید.

    بعد از منو روی Settings ضربه بزنید.وصل نشدن تلگرام 2

    در قسمت تنظیمات، گزینه Data and Storage را انتخاب کنید.وصل نشدن تلگرام 3

    پس از آن، روی Storage Usage ضربه بزنید.

    وصل نشدن تلگرام 4سپس بر روی Clear Telegram cache کلیک کنید.وصل نشدن تلگرام 5

    در آخر clear cache را انتخاب کنید.

حالا اپلیکیشن Telegram را بازکنید و ببینید آیا مشکل اتصال تلگرام برقرار است یا خیر.

روش دوم: برای پاک کردن کش تلگرام در iPhone/iPad، مراحل زیر را دنبال کنید.

        در صورت نیاز بر روی آیکون Telegram ضربه بزنید تا وارد اکانت تلگرام خود شوید.

        برای وارد شدن به settings، می توانید آن را در گوشه پایین سمت راست پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید.

        سپس بر روی Data and Storage ضربه بزنید.

        اکنون باید گزینه Storage Usage را انتخاب کنید.

        درنهایت روی clear Telegram cache ضربه بزنید.

5. برای رفع مشکل عدم اتصال تلگرام حالت Battery Saver را غیرفعال کنید

حالت Battery Saver برای صرفه جویی در مصرف باتری و جلوگیری از اجرای برنامه ها در پس زمینه، در نظر گرفته شده است. اگر آن گزینه را فعال کرده اید، آن را از منوی تنظیمات غیرفعال کنید.

کاربران iphone می توانند به Settings > Battery رفته و حالت Low Power Mode را از منو خاموش کنند.

کاربران Android نیز می توانند به Settings > Battery > Battery Saver رفته و گزینه را خاموش کنند.

6. حالت Data Saver را غیرفعال کنید

حالت Data Saver در iphone یا Android می تواند مانع از عملکرد عادی Telegram شود. اگر حالت low data را در گوشی خود فعال کرده باشید، ممکن است از دریافت پیام توسط تلگرام جلوگیری کند.

برای غیرفعال کردن حالت low data در iphone، ابتدا باید برنامه Settings > Cellular > Cellular Data Options را بازکنید و از منوی زیر، Low Data Mode را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن حالتData Saver برای وصل نشدن تلگرام

برای غیرفعال کردن حالت low data در گوشی های Android باید به Settings > Network & Internet > Data Saver بروید و گزینه را خاموش کنید.

غیرفعال کردن حالتData Saver برای وصل نشدن تلگرام

7. تلگرام را Update کنید

تلگرام به طور مداوم اپلیکیشن خود را در iOS و Android آپدیت می کند. ممکن است مشکلات اتصال تلگرام به دلیل قدیمی بودن نسخه تلگرام در تلفن شما رخ دهد. به App Store یا Google Play Store بروید و برنامه Telegram را به آخرین نسخه به روز کنید. این کار باعث رفع مشکل مربوطه و بهبود عملکرد می شود.

8. VPN را غیرفعال کنید

Telegram به دلیل موضع قوی خود در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران، اغلب در چندین کشور ممنوع می شود. به همین خاطر location را در برنامه VPN یا پروکسی خود تغییر دهید و مجددا بررسی کنید. اگر کار نکرد، آنها را غیرفعال کنید و از اینترنت تلفن همراه یا شبکه وای فای خود استفاده کنید.

اگر تلگرام اکنون کار می کند، احتمالا برنامه VPN/proxy شما منقضی شده است یا پهنای باندی باقی نمانده است.

9. برای حل مشکل وصل نشدن تلگرام را دوباره نصب کنید

اگر هیچ یک از مراحل بالا جواب نداد، باید برنامه تلگرام را از دستگاه حذف کنید و سپس مجدداً برنامه را از App Store یا Play Store نصب کنید و با استفاده از اطلاعات کاربری شخصی وارد شوید.

بااین حال نگران نباشید، تمام چت و رسانه های شما با خیال راحت در سرورهای تلگرام ذخیره می شوند تا به هیچ وجه هیچ داده ای را از دست ندهید.

سخن پایانی

دلایل مختلفی امکان دارد که برنامه تلگرام شما به اینترنت متصل نشود، اما همان طور که در این مقاله مشخص کردیم، کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای رفع این مشکلات انجام دهید. امیدواریم توانسته باشیم برای وصل نشدن تلگرام راه حل های کاربردی ارائه داده باشیم تا تلگرام شما اکنون به اینترنت متصل شود و به حالت عادی بازگردد. ممنون می شویم در بخش نظرات به ما اطلاع دهید که کدام ترفند برای شما کارآمد بوده است.

سوالات متداول:

چرا تلگرام من وصل نمی شود؟

وصل نشدن تلگرام دلایل مختلفی دارد از جمله مسئله فیلترینگ این مقاله را کامل بخوانید قطعا در انتهای مقاله مشکل شما رفع شده است.

منبع:

instagram followers panel

دکمه بازگشت به بالا