چرا سایت شما به بک لینک نیاز دارد؟

اگر تازه وارد حوزه سئو یا دیجیتال مارکتینگ شده اید حتما شنیده اید که راجب بک لینک صحبت های زیادی میکنند.اما نمیدانید که بک لینک چیست و چه اهمیتی دارد؟

ما در اینجا به شما میگوییم که بک لینک چیست و چگونه از طریق آن میتوان بازدید زیادی برای سایت جذب کنیم.

بک لینک چیست؟

بک لینک یک هایپرلینک در یک وبسایت است که به صفحه ای در سایت شما اشاره می کند.

به زبان ساده تر: یک صفحه در اینترنت به صفحه ای در وب سایت شما ارجاع می دهد و شامل یک لینک قابل کلیک برای دسترسی به آن صفحه است.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

اگر به طور کوتاه بخواهیم پاسخ دهیم باید گفت که چون گوگل این را میگوید.

برای نزدیک شدن به لینک اول گوگل حتما میدانید که امتیاز سئوی خوب برای محبوب‌تر کردن صفحه شما بسیار مهم است، زیرا وقتی افراد شما را جستجو می‌کنند، در نتایج اول گوگل نشان داده میشوید.

افزایش رتبه سایت مهارتی است که بیشتر جنبه های فنی صفحات سایت شما را پوشش می دهد. این می تواند شامل کوتاه کردن زمان بارگذاری صفحه شما، کاربرپسندتر کردن صفحه شما، تیتر جذاب، صفحات فرعی و موارد دیگر باشد. این اغلب می تواند بدون کمک حرفه ای کمی دشوار باشد و به سرعت بهبود نمی یابد.

اما یک راه سریع تر وجود دارد

یکی از روش های اصلی و پرطرفدار سئو افزایش اعتبار صفحات است. برای انجام این کار باید صفحات و اعتبار دامنه خودرا افزایش دهید.یک راه آسان برای انجام این کار این است که از سایت های دارای رتبه و اعتبار دامنه ی بالایی دارند استفاده کنید،این به این معنی است که شما در این سایت ها بک لینک بدهید یعنی این سایت ها لینک سایت شمارا در سایت خود قرار دهند.

بهترین راه برای دریافت بک لینک چیست؟

موثر ترین روش برای دریافت بک لینک نوشتن محتوای مفید برای بلاگ ها است. هرچه محتوا مفید تر باشد امکان اشتراک گذاری در سایت ها و بین افراد بیشتر است.

بک لینک ها چگونه کار می کنند؟

بک لینک ها بین وب سایت ها مانند سیگنال های اعتماد برای گوگل و بینگ عمل میکند.

بک لینک ها شبیهه نقل قول ها در کتاب ها یا تحقیقات عملی هستند.وقتی یک سایتی به سایت شما لینک میدهد به ارزش و اعتبار دامنه شما افزوده میشود. بک لینک ها مانند بررسی های همتا برای صفحات وب هستند. اگر کتابی بارها توسط منابع مختلف مرتبط و معتبر مورد استناد قرار گیرد، نشانه آن است که حاوی اطلاعات ارزشمندی است. به طور مشابه، بسیاری از لینک های  مرتبط و معتبر که به یک صفحه وبسایت اشاره می کنند به این معنی است که این صفحه وب حاوی محتوای ارزشمندی است. هرچه لینک های مرتبط تری از وب سایت های معتبر داشته باشید، ارزش وب سایت شما از نظر گوگل بیشتر است.

تفاوت بین لینک های ورودی و خروجی چیست؟

لینک های ورودی همه لینک هایی هستند که در وب سایت های دیگر ایجاد می شوند و به سایت شما اشاره می کنند. از طرف دیگر، لینک های خروجی لینک هایی هستند که شما در وب سایت خود ایجاد کرده اید و به وب سایت های دیگر اشاره می کنند. لینک ورودی برای وب سایت شما یک لینک خروجی برای سایتی است که به شما لینک می دهد.

چگونه بک لینک ها به سئوی سایت شما کمک می کنند؟

دلیل اصلی این است که بک لینک ها به موتورهای جستجو می گویند که سایت شما حاوی محتوای ارزشمندی است. بنابراین موتورهای جستجو به احتمال زیاد ‌سایت شما را به رتبه های  بالاتر می‌برند زیرا آن را به عنوان مرجع در یک موضوع خاص می‌دانند. بک لینک ها به شما کمک می کنند تا از نظر گوگل قدرت کسب کنید.

اما گوگل فقط تعداد بک لینک های شما را محاسبه نمی کند، بررسی می‌کند که آیا سایت‌هایی که به شما لینک می‌دهند با کیفیت هستند یا نه. یعنی اتوریتی سایت لینک دهنده را بررسی میکند. بنابراین دو عامل مهم وجود دارد که هنگام دریافت لینک باید به آن توجه کرد:

باید توجه داشته باشید که آیا این بک لینک از یک سایت با محتوای مرتبط است؟

باید توجه داشته باشید که آیا این بک لینک ها از سایت معتبر است؟

بهترین نوع بک لینک برای شما بک لینک های dofollow  هستند که از وب سایت های معتبر با موضوعات مرتبط با شما لینک میدهد. آنها بیشترین ارزش را دارند و به شما در بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کنند.

دکمه بازگشت به بالا