سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین عسل ایران کدام است؟

شاید بسیاری از کسانی که اهل مصرف اصل هستند و خالص و طبیعی بودن عسل برایشان مهم است این سوال را پیش خود داشته باشند که بهترین عسل ایران کدام است.

هیچ زنبورداری نمی تواند به طور صد در صد عسل تولیدی خود را بهترین عسل بداند زیرا ملاک تشخیص عسل خوب برای هر مصرف کننده ایی متفاوت است هر کسی عسل را با طعم و رنگ خاصی می پسندند.

به دلیل پراکندگی گل و گیاهان متنوع در مناطق مختلف کشور و برداشت عسل از این مناطق طبیعی انواع عسل با طعم های مختلف تولید می شود، علاوه بر اعتماد کردن به مراکز فروش مطمئن برای خرید عسل طبیعی باید بر طبق آگاهی و تجربه از روی ظاهر عسل مشخصات طبیعی بودن آن را از طریق دیدن رنگ، بوییدن بوی عسل و چشیدن طعم تشخیص دهیم.

بهترین عسل ایرانی چه نوع عسلی است؟

عسل از خوراکی های پرخاصیت است که خواص درمانی دارد چون نمونه های بی کیفیت این محصول در بازار فراوان است که نه تنها هیچ خاصیتی برای بدن ندارد بلکه برای بدن و بالا رفتن قند مضر است.

اکثر افراد در مقابل هزینه ای که پرداخت می کنند به دنبال خرید عسل طبیعی و خالص هستند عسل انواع مختلفی  دارد که بسته به رنگ و طعم و مزه و منبع تغذیه زنبور عسل با هم متفاوت هستند رنگ برخی از عسل ها تیره برخی شفاف و روشن است.

هر کسی بر اساس شهری که زندگی می کنند عسل آن منطقه را بهترین عسل بازار می دانند ولی در کل مناطقی رشد گل و گیاهان در دامنه طبیعت آنها زیاد است و زنبورها از منابع طبیعی تغذیه می کنند عسل های طبیعی که از شهد گل ها گرفته می شود و خواص درمانی دارند تولید می شود.

آیا منطقه و محل تولید بر کیفیت تولید عسل تاثیر دارد؟

تنوع اقلیمی یکی از دلایل بالا بودن کیفیت عسل ایرانی شده که همین امر باعث شده کشور ما جزء ۴ کشور برتر تولید کننده عسل است.عسل طبیعی یا به صورت چند گیاه وجود دارد یعنی از گل ها و گیاهان مختلف بدست می آید یا به صورت تک گل تولید می شود، مانند عسل گون، عسل آویشن، عسل شوید، عسل گز و غیره …

هر منطقه ایی دارای پوشش گیاهی متنوعی است که بر تولید عسل تاثیر گذار است بنابراین نمیتوان به طور دقیق گفت که کدام منطقه عسل با کیفیت و مرغوب را دارد.

هر عسلی که به صورت طبیعی و از تغذیه زنبور عسل از گل و گیاهان طبیعی بدست آید کیفیت خاص خود را دارد در برخی از موارد هستند که با توجه به وجود گل و گیاهان فراوان در منطقه مورد نظر برای بازدهی بیشتر از آب و شکر برای تغذیه زنبور عسل استفاده می شود.

کدام منطقه در کشور عسل معروف و با کیفیت دارد؟

اکثر مردم میدانند که عسل از جمع آوری شهد گلها و گیاهان در طبیعت توسط زنبور های عسل بدست می آید اگر از فروشنده یا هر کسی بپرسی معمولا عسل منطقه خود را معرفی کرده و نام شهر و بهترین عسل را بر روی آن می گذارد.

تفاوت عسل ها به شهر یا منطقه محل نیست مهمترین اصل در تهیه و تولید یک عسل طبیعی و مرغوب این است که زنبور عسل از چه منبعی و از گل و گیاهان طبیعی تغذیه کند. در شهرهایی از کشور که انواع گیاهان و گل های طبیعی در آن ها رویش دارد تولید کننده عسل های با کیفیت در کشور هستند.

آیا نوع گیاه بر تولید عسل طبیعی تاثیر گذار است؟

به طور حتم هیچ عسل طبیعی گرفته شده از گیاهان مختلف بر دیگر عسل ها ارجحیت ندارد هر عسلی بر طبق گیاه بدست آمده خواص درمانی و خوراکی مفیدی دارد. هرکسی بر طبق ذائقه خود از عسل های مختلف مصرف می کند تا از خواص آن بهره ببرد مثلا عسل کنار و گشنیز برای افراد گرم مزاج و عسل آویشن برای سرد مزاج ها مناسب است.

 از خواص عسل های معروف و پرخاصیت میتوان به چند نمونه اشاره کرد

عسل گشنیز. اشتها آور، رفع سوء هاضمه، مسکن و آرام بخش، موثر برای رفع تنگی نفس، مفید برای گرم مزاجان

عسل کنارت. تقویت پوست و مو، تقویت قوای جسمانی، از بین برنده میکروب روده

عسل گون. مفید برای کم خونی، تقویت معده، مفید برای گرفتگی صدا، درمان درد های چشمی

عسل آویشن. درمان درد عادت ماهانه، موثر برای بهبود دردهای شکمی، سرفه و گلو درد، موثر در درمان عفونت های بدن و درمان زخم

عسل لعل کوهستان. ضد قارچ، ضد باکتری و ویروس، تقویت دستگاه گوارش، رفع دل پیچه، تسکین درد ماهانه

دکمه بازگشت به بالا