شستشوی مو بعد از کراتین

شستشوی مو بعد از کراتین به قدری مهم است که اگر به درستی انجام نشود نه نتیجه دلخواه را به همراه دارد و نه ماندگاری زیادی برای موهای شما خواهد داشت. بنابراین نحوه شستن مو بعد از کراتینه، اصلی ترین فاکتور تاثیرگذار در نتیجه کراتین است. از آنجایی که در فرآیند کراتین امکان آسیب رسیدن به مو وجود دارد؛ حتما مراقبت های بعد از کراتین را هم جدی بگیرید. در این مطلب از ونتی پیو قصد داریم بیشتر راجع به این مطلب صحبت کنیم.

طریقه شستن مو بعد از کراتین

در طرز شستن مو بعد از کراتینه حتما باید به دو فاکتور اصلی توجه کنید اولین شیوه شستن مو و دومی انتخاب شامپو است. در واقع اینکه بعد از کراتین از چه شامپویی استفاده کنیم در سلامت و ابریشمی شدن موها تاثیر بسزایی می گذارد. برای آشنایی با روش شستن مو بعد از کراتین مراحل زیر را مطالعه کنید.

1.     استفاده از حوله میکروفایبر

حتما قبل از آنکه اقدام به شستن مو کنید یک حوله میکروفایبر تهیه کنید. این مسئله اهمیت بالایی دارد، مخصوصا برای افرادی که به تازگی کراتین کرده اند. وجود این حوله باعث جذب سریع آب از موها می شود. در واقع بدون آنکه نیاز باشد مو را فشار داده یا آن  را مالش دهید به خشک کردن مو می پردازد.

علاوه بر آن استفاده از حوله زبر باعث از بین بردن لایه های کراتین از روی مو می شود. حتی اگر حوله نخی را برای خشک کردن مو انتخاب کنید باعث وز شدن مو و خشکی آن خواهد شد.

2.     تنظیم دما مناسب برای شست و شو مو

برای شستن موها بعد از کراتینه باید دما مناسب را تنظیم کنید و سپس با شامپو سازگار و مطلوب به شستن مو بپردازید. بهتر است دمای آب را روی 38 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. توجه داشته باشید که اگر آب خیلی داغ باشد امکان ذوب شدن مواد کراتین وجود دارد؛ بنابراین 38 درجه بهترین دما برای شستشوی مو بعد از کراتین است. یعنی بهتر است آب را ولرم کنید و اصلا و ابدا با آب داغ موهای خود را نشویید.

3.     عدم استفاده از آب سخت

آب سخت متشکل از مواد معدنی سخت است که هم به ریشه مو و هم مواد کراتین روی مو آسیب می زند. همچنین باعث ایجاد لایه های رسوب بر روی موها و چرب شدن آن می شود؛ لذا بهترین کاری که می توانید انجام دهید استفاده از آب نرم است . می توانید از فیلتر دوش یا بطری آب برای شست و شو مو خود بهره ببرید.

4.     عدم اشباع مو در آب

در صورتی که برای طولانی مدت موهای شما با آب برخورد داشته باشد باعث کوتیکول مو خواهد شد که این امر به طور کلی پوشش کراتینه را نابود می کند؛ بنابراین حتما زمان شست و شو موها را کنترل کنید.

5.     استفاده از شامپو مناسب

بیش تر هم گفتیم که انتخاب شامپو مخصوص مو کراتین اهمیت بالایی دارد. در واقع باید از یک شامپو مناسب برای شست و شو مو و از بین بردن آلودگی و چربی استفاده کنید. مقدار کافی از شامپو را در کف دست بریزید و آن را به آرامی روی موهای خود مالش دهید.

شامپو بدون سولفات انتخاب مناسبی برای شستن موها بعد از کراتین است؛ چراکه هیچ آسیبی به موها نمی زند. حتما تمام کف سر خود را با شامپو ماساژ دهید و سپس آن را بشویید.

6.     استفاده از نرم کننده

اگر عادت به استفاده از نرم کننده دارید حتما روی ساقه مو بزنید ؛ چراکه نباید روی کف سر ریخته شود. اگرچه بعد از کراتین نیازی به استفاده از این مواد نیست؛ اما اگر عادت دارید از این محصولات بر روی مو بزنید توصیه می کنیم آن را دورتر از پوست سر بریزید.

مراقبت بعد از کراتین مو

اهمیت شستشوی مو بعد از کراتین یک طرف و مراقبت های بعد از آن طرف دیگر است. در واقع اگر بخواهیم با شما صادق باشیم کراتین مو کار پر هزینه ای است؛ اما برای دوام و افزایش مدت زمان کراتین روی مو باید از راهکارهای مراقبت موها پیروی کنید. به این ترتیب مو سالم تر با کراتین طولانی تر خواهید داشت.

7.     خشک نگه داشتن مو

هر چقدر موها بیشتر خیس شوند احتمال از بین رفتن سریع تر کراتین وجود دارد. البته زمان شستشوی مو بعد از کراتینه را باید حتما از آرایشگر خود بپرسد؛ زیرا با توجه به شیوه کراتین کردن مو و استفاده از مواد مختلف، زمان ها برای شستشوی مو بعد از کراتین متفاوت است. اگرچه معمولا تا دو الی سه روز بعد از کراتین کردن مو نباید آن را شست؛ اما با توجه به انواع مختلف کراتین این مسئله می تواند متفاوت باشد.

8.     آزاد و رها گذاشتن مو

تا دو الی سه روز بعد از کراتین، موها در آسیب پذیرترین حالت خود به سر می برند. پس موهای خود را دم اسبی و گوجه ای نبندید و هیچ بافتی روی آن انجام ندهید. بعد از گذشت چن روز حتما از کش مو ساتن برای بستن مو استفاده کنید، همچنین موهای خود را محکم نبندید.

لازم است یادآور شویم تا 72 ساعت بعد از کراتین موهای خود را شانه نکنید؛ اما بعد از آن حتما موهای خود را به نرمی و آرامی شانه بکشید. زمان اولین شستشوی مو بعد از کراتینه هم حدودا سه الی چهار روز است. یعنی بعد از گذشت سه روز از کراتین مو می توانید موهای خود را بشویید.

9.     استفاده از روبالشتی ابریشمی

استفاده از روبالشتی ابریشمی علاوه بر کمک کردن به حفظ مو و مراقبت از آن باعث جلوگیری از چین و چروک روی پوست هم می شود. روبالشتی ابریشمی با اصطکاک کمی که ایجاد می کند باعث سالم نگه داشتن مو و پوست می شود؛ بنابراین حتما تا چند روز اول از روبالشتی ابریشمی استفاده کنید.

سخن پایانی

شستشوی مو بعد از کراتین مقوله بسیار مهم و پراهمیت است. در واقع آنچه که در شست و شو مو بعد از کراتین اهمیت بالایی دارد، اولا نحوه شستن و دوما انتخاب شامپو است . این دو فاکتور بر روی نتیجه بعد از کراتین تاثیر زیادی می گذارد.

بعد از تکمیل پروسه کراتینه کردن مو شما با موهای نرم و ابریشمی رو به رو خواهید شد. البته چون در حین فرآیند کراتین، موها در معرض حرارت بالا قرار می گیرند تا چند روز اول به شدت آسیب پذیر هستند؛ لذا سه روز بعد از کراتین کردن مو از شانه کشیدن مو، بستن آن به روش های مختلف و حمام رفتن جدا خودداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا