عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

امسال عید، کوچولوها چی بپوشن؟

راهنمای انتخاب لباس عید برای کودکان زیر یک سال

کودکان زیر یک سال زبانی برای بیان خواسته های خود ندارند. شما تنها از روی گریه و بی قراری نوزاد می توانید بفهمید که لباسش ناراحت است یا گرمش است. از همین رو تنها خودتان هستید که باید برای کودک دلبندتان انتخاب کنید. این موارد نکاتی هستند که در انتخاب لباس عید برای کودکان زیر یک سال باید به آن ها توجه کنید. در ادامه با ما باشید تا در این باره و خرید لباس پلیس یگان ویژه، لباس پلیسی پسرانه و قیمت لباس پلیس بچه گانه شما را بیشتر راهنمایی کنیم.

1.

از آن جایی که دمای بهار ثابت نیست و ممکن است سرد و گرم شود، لباس چندتکه و لایه لایه کار شما را برای محافظت از کودک در برابر تغییرات دما راحت می کند. با در نظر گرفتن این نکته هنگام تغییر دما، می توانید لباس را از تن کودک درآورید یا بیشتر او را بپوشانید. برای خرید لباس عید کودک، یک پیراهن آستین بلند همراه با یک هودی یا سویشرت ایده  ی مناسبی است. می توانید برای راحتی بیشتر به سراغ ست های لباس نوزادی بروید.

2.

لباس هایی از جنس الیاف طبیعی مانند پنبه و یا میکروفیبرگزینه های خوبی هستند. این جنس پارچه ها به حفظ دمای بدن کودک شما کمک می کند. در کنار این موارد، پوشاندن و درآوردن آن آسان و قابل شست وشو در ماشین لباسشویی است. به خاطر پوست حساس و لطیف بچه ها در این سن، باید به جنس لباس دقت کنید. لباس نوزادان باید حتما نخی یا پنبه ای باشد و ایجاد حساسیت نکند. دربند قیمت پایین لباس نباشید؛ این مهمترین بازه ی سنی است که به دلیل سلامت کودک حتما باید برای او، پوشاکی با جنس عالی تهیه کنید.

3.

بعضی لباس های کودک بسیار زیبا هستند اما درآوردن و پوشاندن آن ها ممکن است مشکل باشد. لباس هایی را انتخاب کنید که بتوانید آن ها را به سادگی تن نوزاد کنید و به سادگی هم آن را دربیاورید. مخصوصا که کودک نیاز به تعویض پوشک دارد و در میهمانی های عید شما ممکن است وقت زیادی برای این کار نداشته باشید.

4.

زیر پوش های زیر دکمه دار بخرید. این زیر پوش ها خیلی مفیدند؛ از سویی باعث می شوند که پهلوی بچه پوشیده بماند و سرما نخورد، از سوی دیگر هنگامی که کسی کودک را در آغوش می گیرد، ممکن است بلوز بچه بالا رفته و کودک اذیت شود.

5.

بچه ها در سن شش ماه تا یک سال به غذا خوردن می افتند و معمولا لباس هایشان را کثیف می کنند. جنس هایی را انتخاب کنید که به راحتی در ماشین لباسشویی شسته می شوند و لکه بری آن ها آسان است. باید رنگ لباس رویی را طوری انتخاب کنید که زیاد کثیفی را نشان ندهد. اگر قرار است کودک غذا بخورد حتما روی لباس پیشبند ببندید.

6.

لباس هایی که دارای اجزایی مانند پاپیون، دکمه های شل، گل، زنجیر و موارد مشابه هستند، می توانند خطر خفگی را به همراه داشته باشند. بهتر است لباس هایی را که دارای این ویژگی ها هستند، از لیست انتخاب لباس عید کودکان کنار بگذارید.

7.

نوزادی که چهاردست و پا می رود، لباسش باید طوری باشد که روی زانو ها را بپوشاند تا هنگام چهار دست و پا رفتن، زانوها آسیبی نبیند. علاوه بر این مدل هایی را انتخاب کنید که زانوها خیلی ضربه نبینند. مثلا اگر سارافون انتخاب کردید، در کنارش یک جوراب شلواری پنبه ای تهیه کنید.

خرید لباس عید برای کودکان یک تا 2 سال

بچه های یک تا دو سال دیگر راه افتاده اند و بنابراین لباس را بیشتر کثیف یا پاره می کنند. باید این نکته را در خرید لباس در نظر بگیرید.

1.

در این سن، علاوه بر توجه به جنس لباس و اقلیم آب و هوایی محل زندگی تان، می توانید از سارافون و یا سرهمی ها یا ست های بلوز و شلوار ارزانتر، و یا رنگ تیره تر استفاده کنید تا لباس ها خیلی لکه دار نشوند.

2.

رشد بچه ها در این سن خیلی زیاد است. بهتر است لباس هایی انتخاب کنید که با استفاده از بند یا سگک قابلیت تغییر اندازه داشته باشد. لباس سرهمی یا سارافون بهترین لباس برای این سن است. هم اندازه آن تنظیم می شود و هم به راحتی از تن کودک در نمی آید و به هم نمی خورد.

3.

بچه ها از لباس هایی که تکه های خاص مثل دکمه های رنگی یا تکه دوزیهای برجسته دارند، بیشتر خوششان می آید. طرح های تکه دوزی شده لباس کودکان باید جذاب و چشم گیر باشد تا بچه ها با طرح لباس شان ارتباط برقرار کنند.

4.

انتخاب کفش برای کودک نوپا خیلی مهم است. درست است که کودک به راه رفتن افتاده اما استخوان های پایش نرم است. باید کفش مناسبی برای این سن کودک بخرید تا پای او آسیب نبیند. بهتر است این کفش ها کمی ساق داشته و از نظر پزشکی تایید شده باشند.

انتخاب لباس عید برای کودکان 2 تا 5 سال

بچه ها در این سن لباس هایشان را می شناسند و به آن واکنش نشان می دهند. بهتر است در انتخاب لباس برای بچه ها در این سن از خود آن ها کمک بگیرید. بسیاری از بچه ها دوست دارند در این سن خودشان لباس های شان را بپوشند و درآورند. بهتر است به آن ها اجازه این کار را بدهید تا حس مستقل بودن و اعتماد به نفس پیدا کنند. همینطور که کودک بزرگ تر می شود می توانید لباس سخت تری برای او انتخاب کنید تا برای پوشیدن آن شوق و ذوق داشته باشد. مثلا لباس هایی که دکمه یا زیپ دارند برای بچه بخرید و اجازه دهید خودش آن را ببندد.

1.

لباس های رنگی در این سن بین بچه ها طرفدار دارند. می توانید اجازه دهید بچه ها در این سن خودشان رنگ لباس شان را انتخاب کنند. البته بچه ها توانایی تشخیص لباس خوب و بد را ندارند. می توانید بین چند لباسی که در فروشگاه است دو یا سه مورد را انتخاب کنید و انتخاب نهایی را به عهده کودک بگذارید.

2.

در این سن، اگر لباس کودک، کمی الیاف پلی استر هم داشته باشد، مشکلی ندارد. اما حتما لباس های زیر باید از جنس پنبه ای یا چیت و میکروفایبر باشد.

3.

در این سن بچه ها تمایل دارند از اکسسوری هایی مانند گل سر، کیف دستی و کلاه، پاپیون و… در کنار لباس هایشان استفاده کنند. انتخاب اکسسوری های جذاب زیبایی استایل کودک را دوچندان می کند.

4.

شلوار بچه ها در این سن نباید رنگ روشنی داشته باشد. چرا که بچه ها در این سن زیاد بازی می کنند و بعد از هر بار پوشاندن شلوار به او مجبورید لباسش را بشویید.

خرید لباس عید برای کودکان بالای 5 سال

کودکان بالای 5 سال فعال، بازیگوش و کنجکاو هستند و به لباس شان اهمیت زیادی می دهند؛ به همین جهت خرید لباس مناسب برای کودکان در این بازه ی سنی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این سن نوع پارچه را خودتان انتخاب کنید اما اجاره بدهید طرح و مدل لباس را خود کودک انتخاب کند. اگر کودک تان به شخصیت کارتونی خاصی علاقمند است خرید لباس هایی با طرح کارکتر مورد علاقه شان می تواند او را بسیار خوشحال کند.

1.

یکی از مهم ترین عوامل برای انتخاب لباس عید کودک، توجه به مناسبت ها و دید و بازدید در این روزهاست. علاوه بر لباس های غیررسمی راحت و در عین حال زیبا برای بچه ها می توانید چند لباس رسمی هم تهیه کنید تا کودک استایل های مختلف را تجربه کند.

2.

سعی کنید پالت های رنگی متنوعی را در این سن برای کودک تهیه کنید. از این سن به بعد معمولا کودکان به حرف های شما در مورد کثیف نکردن لباس شان گوش می دهند بنابراین می توانید رنگ های روشن هم برایشان تهیه کنید.

3.

اگر کودک شما دوست دارد خودش کفش هایش را بپوشد بهتر است برای او کفش چسبی بخرید نه بندی. بستن بند کفش برای بچه ها کار سختی است. مخصوصا اگر کودک مدرسه می رود باید بتواند تنهایی کفش اش را بپوشد چون شما در مدرسه نیستید تا اگر فرزندتان کفش اش را از پا درآورد بتوانید به او در بستن بند کفشش کمک کنید.

4.

بهتر است لباس کودک تان، مخصوصا لباس های بازی، جیب زیاد داشته باشد. بچه ها دوست دارند وسیله ها یشان را با خودشان این ور و آن ور ببرند. برای دختر کوچولوها هم یک کیف دستی بخرید تا بتوانند وسایلشان را در آن بگذارند.

دکمه بازگشت به بالا