عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

قیمت رنگ آمیزی جداول سطح شهر

اجرای رنگ جدولی : اجرا و قیمت رنگ جدولی 1402

رنگ های مخصوص جدول برای زیبا سازی و تعیین حریم خیابان استفاده می شوند و جز رنگ های ترافیکی هستند . این رنگ ها دارای ویژگی های منحصر به فردی نسبت به سایر رنگ ها می باشند .منحصر به فرد بودن از لحاظ ساختار تشکیل دهنده این نوع رنگ های جدولی نسبت به رنگ های معمولی است . رنگ های جدولی به گونه ای ساخته شده اند که در برابر شرایط جوی مقاوم هستند ،مخصوصا در محیطی که دارای آب وهوای مرطوب و معتدل می باشد.

رنگ های جدولی بر پایه پلیمر ساخته شده اند و قابل استفاده بر روی سطوح سیمانی هستند ،مدت زمان خشک شدن رنگهای جدولی بسیار کوتاه است و دارای پوشش و چسبندگی خوبی بر روی سطح هستند. در ادامه با انواع رنگ جدولی و نحوه اجرای رنگ جدولی با دستگاه رنگ زنی جدول بیشتر آشنا شوید.

اجرای رنگ جدولی + استاندارد رنگ بندی جداول شهری

امروزه توجه به تمام فاکتورهای زیباسازی، در شهرهای بزرگ و کوچک از الویت های مدیریت شهری به شمار می آید. یکی از مهم ترینِ این الویت ها، به حوزه رنگ آمیزی جداول و معابر شهری اختصاص می یابد. خوشبختانه در سال های گذشته با تغییر رویکرد مدیران شهری کشور عزیزمان ایران، شاهد پیشرفت های ملموسی بودیم که حداقل در شهرهای بزرگ، به راحتی قابل ملاحظه است.

رنگ آمیزی جداول شهری، می تواند مناسب و همراه با هویت تاریخی و فرهنگی یک شهر انتخاب و اجرا شود، به عنوان مثال با تصمیم مدیریت وقت شهر تهران، در اواسط دهه هشتاد، شهر تهران به عنوان پایتخت کشور، با شعار «تهران، شهری برای فردا…!» تصمیم به تغییر رنگ جداول معابر اصلی و فرعی خود گرفت و از ترکیب رنگی سفید_مشکی به ترکیب رنگی سفید_سبز رسید، به طور کلی ماهیت زیباسازی شهر دچار دگرگونی شد که با تحقیقات به عمل آمده در همان سال، نتایج مثبتی را به همراه داشت و مورد رضایت عموم شهروندان قرار گرفت.

مهم ترین ویژگی رنگ های جدولی

رنگی که انتخاب می شود تا برای رنگ آمیزی جدول ها استفاده شود باید به شدت خاص باشد. قلم خوری در رنگهای جدولی بسیار مهم است. سطح کار از فولاد یا بتن است پس باید رنگ با چسبندگی و قلم خوری عالی انتخاب شود. امروزه رنگ های مخصوصی برای رنگ آمیزی جدول ها تولید می شوند.

رنگ آمیزی جدول

جداول شهری به وسیله متریال ویژه ای به نام رنگ جدولی رنگ می شوند که با سرعت خشک می شود. رنگ جدولی، محافظ سطح جدول است و از یک سو عامل زیباسازی شهری نیز محسوب می شود. جداول شهر ها محدوده خیابان را مشخص می کنند و برای حفظ امنیت راه ها از ارزش بالایی برخوردار هستند. از انواع متداول رنگ جدولی می توان به رنگ جدولی پایه آب، رنگ جدولی تک جزئی، رنگ جدولی بر پایه رزین های آکریلیک، رنگ جدولی نانو، رنگ جدولی پلی یورتان و رنگ جدولی اپوکسی دو جزئی اشاره نمود.

مهم ترین ویژگی های رنگ جدولی چسبندگی و انعطاف مناسب، مقاومت در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب و هوایی، مقاومت در برابر آب و رطوبت و دوام و ماندگاری مناسب هستند. انواع رنگ مناسب برای سطح جداول بتنی نیز موجود است که علاوه بر کیفیت دید مناسب، دارای توان مقاومتی در برابر سایش نیز هستند. مهم ترین رنگ های جدولی زرد، سفید، سبز، آبی و قرمز هستند که در چشم راننده به خوبی جلب توجه می کنند.

رنگ آمیزی جدول خیابان

راه های متفاوتی برای اعمال رنگ روی جدول وجود دارد. قبل از اجرا سطح جدول باید زیرسازی شود. در ادامه همیت دارند. رنگ های جدولی در انواع مختلف و با ویژگی های گوناگون تولید می شوند.

انواع رنگ های جدولی

رنگ جدول اکریلیک و رنگ جدول آلکیدی دو نوع مهم رنگ ترافیکی جدول هستند.

رنگ جدول اکریلیک

این محصول به خاطر غلظت مناسبی که دارد، برای رنگ آمیزی جدول ها رنگ مناسبی است زیرا به راحتی روی سطح اجرا و خشک می شود. قبل از اجرای رنگ سطح کار باید خشک و تمیز باشد. رنگ جدول اکریلیک بر پایه نفت و حلال آب تولید می شود. این رنگ بر پایه حلال آب با محیط زیست سازگاری دارد، آلودگی به خود نمی گیرد و در برابر نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهند.

این محصول چسبندگی و پوشش دهی بالایی دارد. در شرایط جوی متفاوت و اصطکاک مقاوم است. این رنگ قابل شست و شو است و بوی نامطبوع ندارد. رنگ جدول آکریلیک زود خشک می شود.

ویژگی های رنگ پایه آب

ثبات رنگ در برابر آسیب ها و عدم کاهش کیفیت

حفاظت از محیط زیست و عدم تخریب طبیعت

پوشش دهی بالا در سطح کم

ماندگاری و طول عمر بسیار بالا و باور نکردنی

تهیه شده بر پایه نانو تکنولوژی

مهندسی نوین

عدم نفوذ گرد و غبار

مقاومت در برابر نور و اشعه های مضر

حفاظت از سطح جدول در برابر تخریب انسانی مانند فشار و ضربه

مقاومت در برابر حرارت

رنگ جدول آلکیدی

رنگ آلکیدی جدولی از پلی استر اصلاح شده و اسید چرب تشکیل شده است. اسید چرب موجود در رنگ باعث منعطف شدن و سریع خشک شدن رنگ می شود.

این محصول محافظ خوبی برای سطح است و شفافیت خوبی دارد.

به دلیلی مقدار روغن خشکی که در رنگ به کار می رود به سه دسته رنگ آلکیدی روغنی بلند، رنگ آلکیدی روغنی متوسط و رنگ آلکیدی روغنی کوتاه دسته بندی می شوند.

به گفته دیگر این رنگ با توجه به ساختار شیمیایی به دو دسته هوا خشک و غیر هوا خشک تقسیم می شوند.

رنگ آلکیدی روغنی بالا، روغن خشک زیادی دارد و بعد از اجرا زود خشک می شود. در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم است. بازتاب نور خوبی در شب دارد. برای جلوگیری از پوسته شدن این رنگ، بهتر است از پرایمر مخصوص استفاده کنید.

رنگ آلکیدی روغنی کوتاه، روغن خشک کمی دارد و دیر خشک می شود

نحوه اجرای رنگ جدولی

دو روش قلم مو و دستگاه خاص را در رنگ کردن جدول توضیح می دهیم.

رنگ آمیزی جداول با دستگاه

برای رنگ آمیزی مسافت های طولانی از دستگاه جدول رنگ کن استفاده می شود. با این کار در زمان صرفه جویی می شود. روش قلم مو زمان زیادی می برد. با این روش رنگ آمیزی بسیار مرتب و تمیز انجام می شود همچنین کیفیت کار بالا است. برای اجرا رنگ دستگاه های مختلفی وجود دارد که انسان آن ها را کنترل می کند.

رنگ آمیزی جدول با قلم مو

برای رنگ آمیزی با قلم مو، باید رنگ را در ظرف بزرگی بریزید سپس حلال مناسب با مقدار مشخص به آن اضافه کنید تا رنگ مورد نظر بدست بیاید. بعد با قلم مو رنگ را اعمال کنید.

رنگ آمیزی با قلم مو به دقت و ظرافت زیادی نیاز دارد. قبل از رنگ آمیزی سطح باید زیرسازی شود. سطح تمیز شود و عیوب آن رفع شود تا رنگ به خوبی اجرا شود و ماندگاری داشته باشد.

نحوه اجرای رنگ جدولی، بر اساس 2 روش سنتی و مدرن انجام می شود. در روش سنتی اغلب با پروژه هایی در مسافت کم روبرو هستیم. بنابراین استفاده از قلم مو و غلطک مناسب تر خواهد بود. اما هنگامی که مسافت طولانی تر می شود، بهترین راه استفاده از تجهیزات مدرن است تا بهترین نتیجه حاصل شود. اجرای رنگ جدول با استفاده از تجهیزات نوین، دارای کیفیت و ماندگاری مناسب تری خواهد بود.

نحوه اجرای رنگ ترافیکی می تواند بر مقاومت آن در برابر عوامل مخرب موثر باشد. هم چنین اجرای رنگ جدولی به وسیله ماشین آلات ویژه، در سرعت خشک شوندگی رنگ نیز نقش اساسی خواهد داشت.

نحوه ی اجرای رنگ جدولی پایه آب و پایه حلالی

جهت اجرای رنگ جدولی ابتدا باید سطح مورد نظر را پاکسازی کنیم تا از هرگونه گرد و خاک ،چربی ،روغن و رطوبت تمیز شود .سطح کار باید خشک و فاقد رطوبت باشد ،هرچه گرد و غبار بر روی سطح جدول کمتر باشد چسبندگی و طول عمر رنگ جدولی که اعمال می شود بیشتر خواهد بود . چنانچه جدول مورد نظر از قبل دارای رنگ آمیزی باشد باید پوسیدگی رنگ های موجود در سطح به خوبی پاکسازی شود تا رنگ جدولی جدید به خوبی بر روی سطح کار بنشیند.

برای اینکه ترکیب یکنواختی برای اجرای رنگ جدول پایه حلالی بدست آوریم باید تینر را به تدریج رنگ جدول اضافه کنیم و به آرامی مخلوط کنیم ،این کار جهت رقیق کردن رنگ و تنظیم ویسکوزیته می باشد.و برای رنگ جدولی پایه اکریلیک از آب برای رقیق کردن آن استفاده می کنیم . رنگ جدولی را می توان به وسیله اسپری رنگ پاش و قلم مو به سطح مورد نظر اعمال کرد .درجه حرارت مناسب برای استفاده از رنگهای جدولی بین 5 تا 50 درجه سانتیگراد است .

دکمه بازگشت به بالا