دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ریکاوری عکس های پاک شده

 نحوه ریکاوری عکس ‌های حذف شده از گوشی اندرویدی

 بارها پیش آمده که به دلایل گوناگونی عکس‌های گوشی خود را حذف کرده‌ و مدتی بعد پشیمان شده‌ایم که در این حالت، یافتن روشی برای برگرداندن یا ریکاوری و بازیابی اطلاعات عکس های پاک شده کاریست که لازمست انجام دهیم. اگر شما هم به‌دنبال راهی برای ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی اندروید هستید و می خواهید بدانید عکس های حذف شده را چگونه برگردانید از شما دعوت می‌کنیم تا در مقاله “ریکاوری عکس” همراه ما باشید که قرارست راحت‌ترین و مطمئن‌ترین روش‌ها را نام ببریم…

۴ روش برای ریکاوری صددرصد عکس

در چه صورتی ریکاوری صد‌در‌صد عکس امکانپذیرست و یا اینکه با چه روشی می‌توان تمام عکس های حذف شده را برگرداند؟ در گذشته برای برگرداندن عکس‌ های گوشی موبایل نیاز بود که دستگاه را روت کرده یا اینکه پروسه‌ای طولانی طی کنیم تا ریکاوری عکس موبایل انجام شود. خوشبختانه هر چه زمان می‌گذرد برای کاربران اندرویدی دریچه‌های بیشتری گشوده می‌شوند تا بتوانند به بازیابی عکسهای حذف شده از گالری اقدام کنند.

مدتیست که به لطف برخی از اپلیکیشن‌های از پیش نصب شده، کاربران اندروید می‌توانند تنها طی چند مرحله عکس‌های پاک شده خود را برگردانند، اما سوال اصلی این است که چگونه عکسهای پاک شده موبایل را برگردانیم؟ فضای ابری، استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌ها از جمله راه‌هاییست که از طریق آن‌ها می‌توان به بازیابی عکس های پاک شده اقدام کرد.

۱- ریکاوری عکس های پاک شده از طریق فضای ابری

اینکه عکس‌های گالری حذف شده‌اند، حتماً به این معنی نیست که دیگر راهی برای ریکاوری صددرصد عکس وجود ندارد. یکی از راه‌های ریکاوری عکس گوشی سامسونگ و برندهای دیگر استفاده از حساب ابریست. بد نیست در ابتدا سری به موارد حذف شده اخیر در گالری بزنید، اگر آنجا نبودند، روش‌های دیگر را امتحان کنید. به طور کلی چندین فضای ابری وجود دارد که بسته به مدل و برندی که در اختیار دارید می‌توانید از یکی از فضاهای ابری که در ادامه به آنها اشاره می‌شود استفاده کنید.

۱- ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ از Google Photos

یکی از راه‌های ریکاوری و بازیابی اطلاعات عکس و فیلم گوشی سامسونگ و دستگاه‌های اندرویدی دیگر استفاده از Google Photos است. این برنامه از آنجایی که در بیشتر مواقع به‌صورت خودکار از عکس‌ها نسخه بکاپ تهیه می‌کند، بسیار محبوب بوده و به صورت پیش‌فرض بر روی تمام دستگاه‌های اندرویدی نصب شده است. این برنامه می‌تواند برای اشخاصی بسیار مفید واقع شود که فراموش می‌کنند از عکس‌های خود بکاپ بگیرند. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در Google Photos عکس‌ها را حذف کنید، بازگردانی تا ۶۰ روز امکان‌پذیرست و در برخی از نسخه‌های دیگر اندروید این مقدار ممکنست حتی به ۳۰ روز هم برسد.

برای ریکاوری عکس های پاک شده گالری از طریق Google Photos می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. برنامه را باز کنید.

۲. مظابق تصویر زیر، در بخش کتابخانه به قسمت سطل آشغال بروید.

۳. روی هر تصویری که می‌خواهید به مدت چند ثانیه دستتان را نگه داشته و سپس گزینه Restore را انتخاب کنید.

۴. یا اینکه برای برگرداندن عکسهای پاک شده، بر روی سه نقطه ضربه زده و گزینه “Save to device” را انتخاب کنید.

اگر قصد خرید گوشی جدیدی از برند سامسونگ دارید، پیشنهاد ما به شما اینست که حتماً به لیست نگاهی بیندازید.

۲- ریکاوری عکس های پاک شده از طریق OneDrive

این برنامه دارای قابلیت بکاپ عکس به صورت خودکارست که کمک می‌کند با آپلود تصاویر به فضای ابری و حذف آن‌ها از گوشی، حافظه داخلی آزاد شود. عکس‌هایی که به فضای ابری OneDrive آپلود می‌شوند، می‌توانند از طریق هر دستگاهی بازگردانده شوند.

اگر این سوال شماست که از طریق این برنامه چگونه عکس های پاک شده را برگردانیم، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدا وارد برنامه OneDrive شوید.
  2. عکس مورد نظر را انتخاب کنید.
  3. با ضربه زدن بر روی سه نقطه، بر روی “ذخیره” کلیک کنید.

۳- ریکاوری عکس های پاک شده از طریق Google Drive

از سال ۲۰۱۹ به فضای ابری دستگاه‌های اندرویدی، Google Drive نیز اضافه شد؛ به عبارت دیگر کاربران اندرویدی توانستند از طریق راه دیگری هم به بازگردانی عکس های پاک شده اقدام کنند.

جهت بازیابی عکسهای پاک شده قدیمی از طریق این برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در دستگاه اندرویدی خود، وارد گوگل درایو شوید.
  2. بر روی تصاویر مورد نظرتان کلیک کنید.
  3. بعد از ضربه زدن بر روی سه نقطه عمودی، گزینه دانلود را انتخاب کنید.

از این روش می‌توانید برای بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل سامسونگ و گوشی‌های اندرویدی دیگر استفاده کنید. اگر همچنان نتوانسته‌اید از طریق حساب ابری به عکس‌های پاک شده خود دسترسی پیدا کنید، بد نیست سری به مراحل بعدی زده و آن‌ها را امتحان کنید.

۴- ریکاوی عکس های پاک شده از طریق Dropbox

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید به حساب ابری خود وارد شوید، Dropbox است. این برنامه ریکاوری عکس های پاک شده را انجام می‌دهد. برای دسترسی به عکس‌های پاک شده این بخش، در ابتدا باید گزینه بکاپ خودکار را فعال کرده باشید. در ادامه به شما خواهیم گفت که در Dropbox چگونه عکس های پاک شده را برگردانیم؟

  1. برنامه را باز کنید.
  2. عکس مورد نظر را باز کرده و بر روی دانلود کلیک کنید.
  3. با کلیک بر روی “Save to device” آن را در گوشی خود ذخیره کنید.

اکثر فضاهای ابری به شما این امکان را می‌دهند تا به ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده بپردازید، پس اگر در این مرحله موفق نشدید، در ادامه به چند برنامه برای بازگردانی عکس‌های حذف شده اشاره خواهیم کرد…

۲- معرفی چند برنامه ریکاوری عکس های پاک شده

چگونه عکس هایی که حذف کردیم را برگردانیم؟ اگر در گوشی از سرویس پشتیبان ابری یا یک کارت‌حافظه استفاده نمی‌کنید، بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل و ریکاوری صددرصد عکس بسیار سخت‌تر می‌شود. با وجود ادعاهای برخی از برنامه‌های آنلاین، برنامه ریکاوری تمام عکس های حذف شده وجود ندارد و هیچ راهی برای اسکن کردن حافظه داخلی گوشی شما برای برگرداندن عکسهای پاک شده وجود ندارد، مگر اینکه گوشی روت شده باشد. اگر قصد خرید گوشی جدیدی دارید بهترست را به صورت لحظه‌ای بررسی کنید، در سایت ۱۹کالا قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای به روز می‌شود. احتمالاً در آنجا محصول مورد نظر خود را خواهید دید.

برگرداندن عکسهای پاک شده با DiskDigger

برای بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل سامسونگ، DiskDigger Photo را از فروشگاه Play نصب کنید. این برنامه برای برگرداندن عکسهای پاک شده و فیلم رایگان است، فقط در صورت بازیابی انواع دیگر فایل‌ها، باید هزینه بپردازید.

  • برنامه ریکاوری عکس را از لینک زیر دانلود و سپس راه اندازی کنید.
  • بعد از باز کردن برنامه، گزینه‌های Basic Scan و Full Scan را مشاهده خواهید کرد.
  •  از گزینه Full Scan استفاده کنید.
  • حافظه داخلی تلفن خود را پیدا کنید.
  • روی آن ضربه بزنید، سپس نوع پرونده مورد نظر خود را جستجو کنید (احتمالاً JPG و/یا PNG).
  • برنامه بلافاصله شروع به اسکن می‌کند و به شما دسته‌ای از تصاویر بند انگشتی را نشان می‌دهد. اینطور نیست فقط عکس‌های حذف شده را نشان دهد، بلکه هر تصویر در فضای داخلی تلفن شما به نمایش در خواهد آمد؛ بنابراین فرآیند کمی طول می‌کشد.
  • برای اعمال فیلتر و انتخابی کردن هم می‌توانید، روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. بر اساس حجم و تاریخی که عکس‌ها گرفته شده، تنظیمات را تغییر دهید.

گاهی DiskDigger نمی‌تواند هر عکس حذف شده را پیدا کند. برای ریکاوری عکس های پاک شده گالری آنهایی را که می‌خواهید پیدا کنید را انتخاب کرده و روی بازیابی ضربه بزنید.

  • محل ذخیره فایل را انتخاب کنید.
  • در نهایت می‌توانید آنها را در یک برنامه خاص ذخیره کنید، یا آنها را مستقیماً درون پوشه دوربین خود قرار دهید. برای این کار پوشه DCIM را انتخاب و بر روی OK ضربه بزنید.

ممکن است بخواهید علاوه بر عکس‌ها فایل‌های دیگری را نیز بازیابی کنید. برای این منظور اگر به‌دنبال اپلیکیشن‌های اندرویدی دیگری هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به مقاله سری بزنید. در آنجا برنامه‌های بیشتری معرفی شده‌اند.

۳- ریکاوری عکس های پاک شده اندروید از کارت SD

کارت SD ترفندی برای برگرداندن تصاویر پاک شده گوشی تلفن همراه است، شما اگر از عکس‌های خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه نکنید، لازم است بدانید که چگونه عکس‌های حذف شده را از برنامه گالری خود بازیابی کنید. در این حالت شاید یکی از راه‌های ریکاوری عکسهای قدیمی این است که آنها را در کارت SD گوشی خود ذخیره کرده باشید. در غیر این صورت نمی‌توانید عکس‌ها را برگردانید.

برای بازیابی عکس های پاک شده و ریکاوری عکس های پاک شده اندروید می‌توانید کارت SD خود را به لپ‌تاپ متصل کرده و از نرم‌افزار بازیابی استفاده کنید. برای انجام اینکار می‌توانید از نرم‌افزاری که در بخش بعد معرفی کرده‌ایم، استفاده کنید. فایل‌های حذف شده فقط تا زمانی که توسط داده‌های جدید جایگزین شوند، روی کارت حافظه باقی می‌مانند. بنابراین، به محض اینکه متوجه شدید عکس‌ها را به اشتباه پاک کرده‌اید، باید کارت خود را از گوشی حذف کنید تا خطر رونویسی آنها کاهش یابد.

ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی

بهترین روش برای اینکار استفاده از نرم‌افزار رم‌افزار EaseUS است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد…

نرمافزار EaseUS

بهترین برنامه ریکاوری عکس گوشی سامسونگ و ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی، نرم‌افزار ریکاوری عکس EaseUS Wizard Recovery است. می‌توانید آن را هم برای ویندوز و هم برای مک دانلود کنید. برای ریکاوری عکس های پاک شده اندرویدی ابتدا کارت حافظه خود را از طریق کارت‌خوان یا از طریق شکاف کارت SD به رایانه متصل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا آموزش دهیم چگونه عکسهای پاک شده گوشی را با این برنامه برگردانید.

  • برای بازیابی عکس های پاک شده ابتدا یک نرم‌افزار ریکاوری عکس از گوشی نصب کنید. می‌توانید این جادوگر بازیابی اطلاعات را نصب و اجرا کنید.
  • پس از راه‌اندازی، تمام درایوهای موجود را نشان می‌دهد که می‌توانید داده‌هایی را بازیابی کنید که شامل هارد دیسک شما و کارت حافظه است.
  • کارت‌حافظه را انتخاب کرده و بر روی Scan ضربه بزنید. این برنامه اکنون شروع به اسکن پرونده‌‌هایی می‌کند که می‌خواهید بازیابی کنید.
  • با نسخه رایگان می‌توانید حداکثر ۲ گیگابایت داده را بازیابی کنید.
  • بسته به اندازه کارت و میزان اطلاعات آن، اسکن می‌تواند تا ۲۰ دقیقه یا بیشتر طول بکشد. اما لازم نیست منتظر بمانید که زمان تمام شود.
  • روی پیکان کشویی کنار Graphics کلیک کرده و jpg را انتخاب کنید (یا هر نوع فرمتی که تصاویر در گوشی ذخیره می‌کند). تمام تصویری که می‌توانید بازیابی کنید، در پنجره اصلی نشان داده می‌شود.
  • آنهایی را که می‌خواهید انتخاب کنید.
  • روی Recover Now کلیک کرده و مکانی را برای ذخیره تصاویر انتخاب کنید.
  • اکنون می‌توانید آنها را به گوشی خود کپی کنید.

اگر برای برگرداندن عکس و فیلم پاک شده خود، با کمبود حافظه مواجه شدید، بد نیست که به هایی بپردازید که در حال حاضر فضای زیادی از دستگاه شما را اشغال کرده‌اند.

۴- بازیابی عکسهای پاک شده از حافظه داخلی موبایل بدون روت

برای اینکه در ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ و برندهای دیگر، نتیجه بهتری کسب کنید، در بیشتر مواقع نیازست که دستگاه خود را روت کنید، اما در اینجا ما برای شما روشی آورده‌ایم که نیازی به روت دستگاه اندرویدی خود نداشته باشید… اگر تابه‌حال از دستگاه اندرویدی خود نسخه بکاپ دریافت کرده‌اید، این مرحله یک شانس خوب برای شماست. البته این نکنه را در نظر داشته باشید که موفقیت ریکاوری صددرصد عکس در این روش به نسخه اندروید و مدل دستگاه شما نیز بستگی دارد.

  1. وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.
  2. به بخش اکانت رفته و اگر نیاز بود، پسوورد خود را وارد کنید.
  3. به دنبال گزینه “Backup and Restore” گشته و “Restore” را انتخاب کنید.

چگونه از حذف عکس‌ها در آینده جلوگیری کنیم؟

درست است که راه‌های زیادی برای برگرداندن عکس های پاک شده وجود دارد، اما همیشه هم نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد؛ بنابراین حتی با داشتن بهترین برنامه ریکاوری عکس و انجام راه‌هایی که در این مقاله عنوان کرده‌ایم، بد نیست که شانس ریکاوری عکس‌ها را تاحدی افزایش دهیم.

  • پیش از اقدام به ریکاوری عکس و فیلم های پاک شده اندروید یک نسخه بکاپ کامل تهیه کنید.

اگر این کار را انجام دهید، در آینده هر زمان که بخواهید به ریکاوری عکس های قدیمی پاک شده گوشی سامسونگ یا دستگاه‌های دیگر اقدام کنید، با مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر شما یک نسخه بکاپ کامل از دستگاه خود تهیه کنید، نه تنها عکس و فیلم‌ها، بلکه فایل‌های دیگر و اپلیکیشن‌ها را هم می‌توانید برگردانید.

  • پیش از برگرداندن عکس های پاک شده گوشی، آن‌ها را در فضای ابری آپلود کنید.

در گوشی‌های اندرویدی فضای ابری متنوعی وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را برای آپلود عکس‌هایتان انتخاب کنید. حتی برخی از آن‌ها پروسه بکاپ‌گیری را به صورت خودکار انجام می‌دهند.

  • از برخی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده کنید.

حتماً شنیده‌اید که برخی از افراد عکس‌های خود را در تلگرام ذخیره می‌کنند. در این برنامه شما هر زمان که وارد حساب خود شوید، می‌توانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید، مگر اینکه فایل‌ها را در این برنامه پاک کرده یا اینکه اکانت خود را به صورت دائم حذف کرده باشید؛ بنابراین بد نیست از همین الآن به این کار اقدام کرده و داده‌های مهم خود را در آنجا ذخیره کنید تا در آینده بتوانید برای ریکاوری عکسهای پاک شده از این راه هم استفاده کنید.

به‌طور کل، هر زمان که خواستید عکس‌های خود را در گالری حذف کنید، حتماً مطمئن شوید که این کارها را انجام داده‌اید، چراکه ممکنست بعداً از پاک کردن پشیمان شوید و هنگام ریکاوری عکسهای قدیمی نتوانید تمام آنچه را می‌خواستید به دستگاه خود بازگردانید. همچنین گاهی اوقات ممکنست در دستگاه شما به صورت ناخواسته مشکلی ایجاد شود که مجبور شوید آن را دوباره راه‌اندازی کنید که در این حالت حساب ابری شما می‌تواند کمک به‌سزایی کند.

دلایل حذف تصاویر از تلفن های هوشمند چیست؟

دلایل زیادی وجود داره که یه عکس یا اطلاعات به یک باره پاک بشه. حذف شدن عکس ها چه به دست خود کاربر باشه چه خود به خود باشه، یکی از دلایل پایین رو داره.

حذف کردن تصادفی

صفحه لمسی گوشی موبایل، به تنهایی میتونه مقصر حذف شدن عکس ها باشه. چون ممکنه با یه اشاره کوچیک دست کاربر، بخوره به دکمه حذف یا Format! اگه می خواید گوشی رو Format کنید حتما از عکس هاتون بک اپ بگیرید.

حذف تصاویر هنگام انتقال

وقتی عکس ها رو انتقال میدین به یه دیسک دیگه، احتمالش هست که، انتقال کامل انجام نشه و بعضی عکس ها پاک بشن. اگه تصمیم دارید عکس ها رو منتقل کنید به یه هارد دیگه عجله نکنید.

ویروس

فایل هایی که می خواید دانلود کنید رو از وب سایت یا اپ ها معتبر بگیرید یه ویروس به راحتی میتونه وارد گوشی بشه کل حافظه رو پاک کنه.

بازگشت به تنظیمات کارخانه

یکی دیگر از دلایل حذف تصاویر از گوشی‌های هوشمند اندرویدی، تنظیم مجدد گوشی به تنظیمات کارخانه است.

خرابی دستگاه هوشمند

یکی دیگر از فاکتورها، خراب یا شکسته شدن تلفن‌های همراه است.

نکات مهم برای برگرداندن عکس های پاک شده از گوشی

  • یکی از فاکتورهای مهم بعد از اینکه فایلی از گوشی شما حذف شد، کنار گذاشتن موبایل و متوقف کردن کار با گوشی است، زیرا داده‌های جدیدی نظیر تصاویر یا فیلم در گوشی شما ذخیره شده و روی داده‌های حذف شده رونویسی می‌شوند.
  • خاموش کردن داده تلفن همراه و Wi-Fi یکی دیگر از موارد مهم برای بازیابی عکس‌های پاک شده است، زیرا با روشن بودن داده، برنامه‌های جدیدی در دستگاه ذخیره می‌شوند که ریکاوری عکس‌ها را غیرممکن خواهد کرد.
  • از روش‌های اصولی و نرم افزارهای معروف برای ریکاوری عکس‌های پاک شده موبایل اندروید استفاده کنید تا به راحتی عکس‌های حذف شده را بازیابی کنید.
دکمه بازگشت به بالا