دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تفکرات اشتباه در هنگام خرید دوربین مداربسته

خرید و انتخاب دوربین مداربسته کاری بسیار حساس و سخت است. اینکه چه برندی با چه گارانتی خرید شود، نیازمند اطلاعات در این زمینه است. از طرفی قیمت دوربین مداربسته هم تاثیر گذار است. ما در این مطلب بصورت کامل و جامع در مورد آن صحبت کرده‌ایم. یکی از شیرین‌ترین قسمت‌های بعد از نصب دوربین مداربسته، گرفتن انتقال تصویر P2P است. یعنی شما در یک نقطه هستید و دسترسی به اینترنت دارید. در سمت دیگر دستگاه رکوردر شما قرار دارد که به اینترنت وصل است. حال شما روی گوشی موبایل یا دستکتاپ سیستمتون، می‌توانید با شبکه P2P تصاویر دوربین هاتون رو داشته باشید.

انواع دوربین مداربسته از نظر لنز

بعد از ورود نور به داخل دوربین امنیتی، لنز اولین عنصری هست که آن‌را دریافت می‌کند. این جز استوانه‌ای شکل وظیفه‌ی تجمیع نورهای ورودی را دارد. همانطور که می‌دانیم لنز از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است.

  • نوع لنز (Lens Type)
  •  نوع اتصال لنز به دوربین مداربسته(Mount Type)
  •  فاصله کانونی لنز(Focal Length)
  • دریچه دیافراگم(Max. Aperture)
  •  زاویه دید(Angle of View)
  • زوم اپتیکالی(Optical Zoom)
  • کنترل فوکوس(Focus Control)
  • پارامترهای دوری دیتنس(DORI Distance)

هدف استفاده از دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته معمولا دو کاربری اصلی دارند:

1.کاربری امنیتی: از دوربین مداربسته برای افزایش امنیت محل نصب استفاده می‌شود. این افزایش امنیت می‌تواند شامل پیشگیری یا پیگرد اعمال مجرمانه باشد.

2.کاربری نظارتی: از دوربین مداربسته برای نظارت بر عملکرد افراد یا تجهیزات استفاده می‌شود.

باید شرکتی  معتبر را برای خرید دوربین مداربسته انتخاب کنیم‌، ما به شما شرکت پویش رایان داتیس را معرفی می‌کنیم. که بهترین شرکت ارائه دهنده سیستم‌های امنیتی بوده و سابقه‌ای طولانی در فروش دوربین مداربسته و سیستم‌های امنیتی دارا می‌باشد.

شرکت باید دارای مجوز های لازم وثبت شده باشد، شرکت داتیس با سابقه ای 17 ساله تمامی مجوزهای لازم را اخذ نموده است.

تجربه و تخصص داشته ومشاوره مناسب ارایه دهد. شرکت باید امین شما بوده واطلاعات کاربری شمارا حفاظت نماید.

پشتیبانی کافی و مناسب در زمینه انتقال تصویر را ارایه دهد. ما تنها شرکتی هستیم که انتقال تصویر با سرورهای داخلی را به شما می دهیم. پس نه قطعی وصلی داریم و نه سرعت کم.

ابتدا نیازهای خود را برای نصب دوربین مداربسته ارزیابی کنید

از خودتان بپرسید چرا قصد خرید دوربین مدار بسته دارم‌؟ آیا می‌خواهید بر رفت و آمد‌های عمومی نظارت کنید؟ می‌خواهید چهره‌ها را ببینید یا کالاها یا تردد افراد را تشخیص دهید؟ سیستم دوربین مداربسته بیسیم می خواهید یا با سیم؟ سیستم های فضای داخلی می خواهید یا باید فضای خارجی را هم پوشش داد؟ چه کیفیتی از دوربین انتظار دارید؟ سیستم مورد نظر شما باید چند دوربین داشته باشد؟ بودجه  شما چقدر است؟

تفکرات اشتباه در مورد نصب دوربین مداربسته 

خرید دوربین مداربسته در حال حاضر و در کشور ما به فرآیندی پیچیده و سخت تبدیل شده است. مشتری برای تهیه و نصب دوربین به ناچار باید یا یک فرد متخصص و معتمد را پیدا کند یا اینکه خودش دست به کار شود و اطلاعاتش را بالا ببرد. در هر دو حالت پارامترهای تاثیرگذار قیمت و کیفیت، پیش شرط خرید دوربین مداربسته خواهد بود.

با توجه به تمام این مشکلات ذکر شده، تفکر اشتباهی که در تمام این فرآیند برای ما رخ خواهد داد، این هست که با نصب دوربین امنیت جانی و مالی من تضمین خواهد شد. برای واضح تر شدن این مورد برای شما یک مثال می‌زنم. در سال‌های نه چندان دور، هنگامی که اینترنت گوشی موبایل را فعال می‌کردیم، علامت E بالای صفحه گوشی نمایان می‌شد. یعنی گوشی موبایل ما به اینترنت وصل شده و می‌توانیم از امکانات آن استفاده کنیم. اما آیا سرعت آن قابل قبول بود؟ آیا باز کردن یک وب سایت یا بدتر از آن دانلود کردن یک فایل آزار دهنده نبود؟

دوربین مداربسته بهتر است یا دزدگیر

توضیح جامعی که در برابر این سوال می توان داد این است که دوربین مداربسته به تنهایی قادر به جلوگیری از سرقت نیست. اما استفاده از دزدگیر و دوربین مداربسته به صورت مکمل بهترین حالت امنیتی است.

اما این را در نظر داشته باشید که دوربین مداربسته کارآیی های خود را دارد. مثلا گاهی ممکن است برای اثبات جرم، یا بررسی وقایع خاص در شرکت و یا نحوه رفتار و کارکرد کارمندان و ارباب رجوع و بررسی حرکات مشکوک افراد و …. تنها انتخاب استفاده از دوربین مداربسته است.

بنابراین برای رسیدن به بهترین حالت از امنیت، استفاده همزمان از دوربین و دزدگیر توصیه می شود.

بهترین مکان برای نصب دوربین کجاست؟

یکی از مهمترین نکات نصب دوربین مداربسته انتخاب محل جاگذاری دوربین هسات که عموما بهترین محل برای نصب دوربینها مکان هایی هستند که تردد نسبتا زیادی در آنجا صورت می‌گیرد مثل درب های ورود و خروج، مناطقی که احتمال سرقت در آن جا بیشتر است یا لوازم و تجهیزات مهمی وجود دارد.

بهترین محل نصب دوربین در منازل و آپارتمان های مسکونی

  1. درب های ورودی
  2. پارکینگ
  3. راهرو
  4. ورودی آسانسورها

اجزای دوربین مداربسته

یک دوربین مداربسته از هر نوع و با هر تکنولوژی، از یک سری اجزای اصلی ساخته شده است. این اجزا در کنار یکدیگر، وظیفه تولید تصویر مطلوب برای نظارت و کنترل بر مکان‌ها و سوژه‌ها را دارد.

  • لنز دوربین مداربسته Lens
  • فیلتر قطع کننده مکانیکی(آی آر کات) IR-CUT
  • سنسور تصویر Image Sensor
  • برد Board
  • پیچ و اسپیسر
  • سیم و کابل تصویر و برق
  • هوزینگ دوربین(کیس دوربین)
  • برد IR LED
  • کابل OSD منو

ما در پویش رایان داتیس آماده هستیم تا هرگونه سوالی در مورد ویدیووال و مانیتور صنعتی را پاسخ بدهیم. شما می توانید به سایت ما به آدرس https://www.datisint.com مراجعه کرده یا اینکه با شماره تماس 02174856  با ما در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا