عمومی

M – ویرگول


البته پیش از این باید بگویم که سبک کتاب های مالکوم گلدول همیشه جالب است. این حقایق منحصر به فرد و فوق العاده جالبی را نشان می دهد که بندرت در جهان یافت می شود. و تقریباً هر آنچه این شخص درباره ی کتاب می نویسد ، انتقادی قدرتمند است که در جهان روانشناسی یا علوم اجتماعی به یک اصل تبدیل می شود.
.
نقطه اوج به معنای مکان ، مرحله یا عاملی است که باعث می شود چیزی به سرعت گسترش یابد و به یک اپیدمی تبدیل شود.
.
او می گوید که اپیدمی چیزی مانند ایده ، محصول یا روش تفکر به سه قانون متکی است و کل کتاب پر از داستان است که این سه قانون را توضیح می دهد:
.
قانون 1: قانون حداقل محدودیت ها
افراد کمی در جامعه هستند که بیشترین توزیع و ارتباط چیزها را در جامعه داشته باشند. این افراد نادر خیلی سریع چیزی را پخش می کنند و به سه دسته تقسیم می شوند:
تماس گیرنده ها: کسانی که با مردم ارتباط برقرار می کنند
نخبگان: کسانی که در تصمیم گیری سریع به ما کمک می کنند
فروشندگان: افرادی با یک کاریزمای بی نظیر که به سرعت مردم را متقاعد به انجام کاری می کنند
.
درس این بخش: اگر می خواهید ایده ، محصول یا مطلبی را که می خواهید بگویید گسترش دهید ، باید آن را به این افراد بسپارید.
.
داستان های معمولی در این بخش: چه تعداد کمی از مردم به یک شرکت کفش گاه به گاه تبدیل می شوند که سومین تولید کننده کفش در جهان است
چگونه برخی از مردم باعث انقلاب آمریکا شدند
و …
.
قانون اپیدمیولوژیک دوم: علت چسبندگی
هر چیزی که بخواهد در جامعه به یک اپیدمی تبدیل شود ، باید دارای یک عامل خار باشد. چیزی جذاب و جذاب که ذهن مخاطب را به خود مشغول کرده و در ذهن او باقی بماند.
.
این الگوی داستان بخشی: فکر می کنم او با توضیح جلوه چسبناک در یک مجموعه کارتونی آموزشی برای بچه ها به نام خیابان کنجد ، یک پنجم کتاب را پر کرد. به عنوان مثال ، او گفت که عروسک های کارتونی نوعی از عاملی است که کودکان با این گروه در ارتباط هستند.
.
البته من همچنین موفقیت یک کارتون آموزشی دیگر را که فکر می کنم هشتاد و نه سال در ایران بوده است ، تحلیل می کنم ، همان کاری که شبکه دو با نام Blue Footprint پخش می کرد. من واقعاً از دیدن آن خوشحال شدم. اگر خاطرتان باشد ، یک خلیج کوچک به نام استیو وجود داشت که یک سگ آبی کارتونی داشت و با کمک تماشاگران و ردپاهای سگی که از خود به جای گذاشت ، معماها را حل می کرد.
.
3- قانون سوم اپیدمی: قدرت محیط زیست
تأثیر محیط بر شیوع چیزی بسیار بیشتر از آن است که فکر می کنیم.
.
رشد یک داستان نمونه است: مقامات شهر نیویورک به سادگی با حذف دیوارنویسی ها و جلوگیری از تخلفات بسیار کوچک زیست محیطی ، محیط را تغییر داده و میزان قتل در نیویورک را 70 درصد کاهش داده اند.
یا داستان چگونگی خودکشی در یک جزیره مسکونی به یک امر اجتماعی بدل شد و اینکه چگونه رشد سیگار به دلایل اجتماعی ، طی چند سال گذشته ، بسیار بیشتر از بیست سالگی رشد کرده است.
.
او همچنین یک قانون کوچک در وسط گفت به نام پایه 150 ، که او آن را عدد جادویی می نامد. این عدد بهترین تعداد برای تعداد افراد گروه است ، زیرا ذهن انسان می تواند با همان تعداد افراد در یک محیط ارتباط برقرار کند و وقتی از آن فراتر رود ، این گروه عمق ارتباط را از دست می دهد.
.
البته این مفاهیم اصلی کتاب بود ، در غیر این صورت حاوی اطلاعات زیادی است ، و قسمت خوب کتابهای مالکوم گلدول بسیاری از داستان ها و تجزیه و تحلیل های جالب است و این کتاب یکی از آنهاست.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: M – ویرگول

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا