عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

هزینه نصب پکیج با مالک است یا مستأجر؟

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که در صورت اجاره منزل، دسترسی به سیستم حرارتی چگونه خواهد بود. در واقع می‌توان گفت این مسئله بیشتر موضوعی قانونی است که باید با توجه به تبصره‌های قانون اساسی به این سوال پاسخ داد.

بسیاری از مواقع در هنگام رهن و اجاره منزل، مشکلات مختلفی بین مستأجر و موجر به وجود می‌آید که ممکن است امر اجاره منزل را بسیار سخت کند.

در این بخش از مقالات باتوجه به تجربه تهران سرویسکاران قرار است راجع به موضوعی صحبت کنیم که احتمالا سوال شما نیز باشد‌. اگر تمایل دارید درباره قانون نصب پکیج در منزل اجاره‌ای اطلاعات بیشتری به دست آورید، یا این بخش از مقالات ما همراه باشید.

هزینه نصب پکیج با مالک است یا مستأجر؟

شاید بکی از اولین سوالاتی که قبل از اینکه منزل خود را اجاره دهید و یا ساختمان مسکونی اجاره کنید، این باشد که چگونه می‌توان وسایل منزل را تامین کرد. باید بگوییم از نظر قانونی هزینه تمامی وسایلی که در منزل وجود دارد بر عهده مالک است. به همین دلیل است که باید توجه کنید که قبل از اجاره منزل تهیه وسایلی مانند کولر، شیرآلات و یا پکیج به صورت کاملا سالم بر عهده مالک است.

بسیاری از افراد پس از اجاره منزل با خانه‌ای بدون هیچ گونه وسایل مواجه می‌شوند و این در حالی است که افراد به علت اطلاعات اندک در زمینه مسائل قانونی، پیگیری نکرده و در این حالت متحمل هزینه‌های بسیار زیادی می‌شوند.

لازم است ذکر کنیم که که قبل از اجاره منزل باید بدانید که ابزارآلات مختلفی که در یک منزل مسکونی وجود داشته دارد باید به صورت سالم به شما تحویل دهند؛ این جمله به این معنی است که در صورت بروز مشکل، هزینه تعمیرات پکیج نیز با مالک ساختمان است.

در این مورد در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.

قانونا تعمیر پکیج با موجر است یا مستأجر؟

همانطور که در مطالب فوق توضیح دادیم، در صورتی که تمایل داشته باشید به صورت قانونی این مسئله را بررسی کنید، باید بگوییم که قانون این حق را به مستاجرین داده است که تمامی وسایل منزل باید به صورت سالم از طریف مالکین به آنها تحویل داده شود.

از آنجایی که قانون اولین حرف را در همه جای دنیا میزند و بی شک باید قبل از هر چیزی به این مسئله دقت نمود، لازم است ذکر کنیم که که مالکین موظف هستند در صورت اخلال در وسایل و یا هرگونه مشکل در سیستم ساختمانی، به تعمیر آنها پرداخته و در این زمینه اقدام کنند.

بسیاری از مواقع مشاجره‌های مالکین و مستاجرین بر سر همین مسئله بوده و شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین مسائلی که قبل از اجاره کردن یک ساختمان مسکونی و یا اجاره دادن آن توسط مالکین باید به بررسی دقیق و تخصصی مسئله سلامت اموال خانه و تاسیسات ساختمانی پرداخت.

اگر بخواهیم در این زمینه مثال بزنیم باید بگوییم تصور کنید که در هنگام برق کشی ساختمان مسکونی، سیستم حرارتی ساختمان به مشکل برخورد کند. در این شرایط از نظر قانونی پس از بررسی‌های دقیق باید بدانیم که این هزینه تعمیرات و حل مشکل باید از طرف مالک باشد‌ و مستأجر در این هزینه شراکتی ندارد.

یکی از مواردی که می‌تواند مشخص کند هزینه تعمیرات پکیج باید از طرف مالک باشد یا مستأجر، مدت زمانی است که مستاجرین در منزل سکونت دارند. طبیعی است که اگر مدت زمان سکونت بیشتر از مدت ذکر شده در قرارداد باشد، بخشی از هرینه تعمیرات بر عهده مستاجرین خواهد بود.

هزینه تعمیرات برد پکیج با مالک است یا مستأجر؟

برای پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که برد یکی از گران ترین قطعات موجود در سیستم حرارتی به حساب می‌آید. علاوه بر این مورد باید بگوییم که برد ممکن است پس از مدتی بر اثر استفاده طولانی مدت دچار استحلاک شود. باید بگوییم در صورتی که در اثر استفاده طولانی مدت مستأجر برد سیستم دچار مشکل شود، مستاجرین مسئول پرداخت هزینه‌های آن خواهند بود.

اما فراموش نکیند که همانطور که در مطالب فوق توضیح دادیم، اگر به دلیل اشکال در سیستم کلی ساختمان این قطعه دچار مشکل شود، مالکین هستند که باید متحمل هزینه‌های این قطعه باشند.

سخن پایانی:

در مطالب فوق درباره یکی از مهم‌ترین مسائل قانون موجر و مستأجر صحبت کردیم.

بسیاری از افراد پس از اجاره، دچار مشکلات متعددی در این زمینه هستند و باید بگوییم که ممکن است به دلیل اطلاعات اندک در زمینه مسائل قانونی، افراد به اشتباه به پرداخت هزینه مجبور می‌شوند.

پس از مطالعه این بخش از مقالات که از تجربه تهران سرویسکاران بود، باید بیشتر متوجه حقوق قانونی خود بوده و دقت لازم را در این زمینه داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا