عمومی

IPv6 چیست و آنچه راجع به آن باید بدانید


در اکثر موارد ، هشدارهای دقیق در مورد استفاده نکردن از IPv6 ، آدرسهای اینترنتی را متوقف کرده است زیرا مهاجرت از پروتکل اینترنت نسخه 4 (IPv4) به IPv6 به آرامی اما مطمئنا آغاز شده است ، و برنامه هایی برای مسدود کردن انتهای آدرس در بسیاری از آنها به دست آمده است. انتظار

اما قبل از اینکه ببینیم IPv6 در کجاست و کجا می خواهیم آنرا بخواهیم برگردیم به روزهای ابتدایی آدرس های اینترنتی.

[مرتبط: راهنمای استقرارIPv6 + نحوه برنامه ریزی مهاجرت خود بهIPv6]

IPv6 چیست و چرا مهم است؟

IPv6 آخرین نسخه پروتکل اینترنت است که دستگاه هایی را در اینترنت شناسایی می کند که می توانند روی آنها مستقر شوند. IPv6 چیست؟ هر دستگاهی که از اینترنت استفاده می کند برای کار با اتصالات اینترنتی توسط آدرس IP خاص خود مشخص می شود. به این معنا ، مانند آدرس های خیابان و کدهای پستی است که برای ارسال پیام باید بدانید.

نسخه قبلی ، IPv4 ، از یک سیستم آدرس 32 بیتی برای پشتیبانی از 4.3 میلیارد دستگاه استفاده می کرد ، که تصور می شد کافی باشد. با این حال ، رشد اینترنت ، رایانه ها ، تلفن های هوشمند و دستگاه های IoT اکنون ثابت می کند که جهان به آدرس های بیشتری نیاز دارد.

خوشبختانه ، گروه کاری مهندسی اینترنت (IETF) این موضوع را 20 سال پیش به رسمیت شناخت. IPv6 چیست IPv6 در سال 1998 ، IPv6 که در عوض از آدرس دهی 128 بیتی استفاده می کند ، IPv6 را برای پشتیبانی تقریباً 340 تریلیون تریلیون (یا اختیاری 2 تا 128) ایجاد کرد. به جای روش چهار رقمی آدرس IPv4 ، IPv6 از هشت گروه چهار عدد شش گوشه استفاده می کند که توسط ستون ها از هم جدا می شوند.

مزایای IPv6 چیست؟

در محل کار ، IPv6 چیست؟ IETF در IPv6 نسبت به IPv4 پیشرفت هایی داشته است. IPv6 می تواند بسته ها را با کارایی بیشتری انجام دهد ، عملکرد را بهبود بخشد و امنیت را افزایش دهد. این ISP ها را قادر می سازد با ایجاد سلسله مراتب بیشتر جداول مسیریابی خود را کاهش دهند.

ترجمه آدرس شبکه (NAT) و IPv6

پذیرش IPv6 به دلیل ترجمه آدرس شبکه (NAT) به تأخیر می افتد ، که آدرس های IP خصوصی را می گیرد و آنها را به آدرس های IP عمومی تبدیل می کند. اهمیت IPv6 در این روش ، یک شرکت شرکتی با یک آدرس IP خصوصی می تواند بسته هایی را از دستگاه های خارج از شبکه خصوصی که دارای یک آدرس IP عمومی هستند ، ارسال و دریافت کند.

بدون NAT ، شرکت های بزرگ با هزاران یا ده ها هزار رایانه اگر می خواستند با دنیای خارج ارتباط برقرار کنند ، مقادیر زیادی از آدرس های عمومی IPv4 را قورت می دادند. اما این آدرسهای IPv4 محدود و تقریباً فرسوده هستند تا جایی که شما نیاز به جیره بندی دارید.

NAT به حل مشکل کمک می کند. با وجود NAT ، هزاران کامپیوتر می توانند از طریق دستگاه NAT مانند فایروال یا روتر به اینترنت دسترسی پیدا کنند.

چگونه کار می کند NAT وقتی یک کامپیوتر شرکتی با آدرس IP IPV6 است ، بخش خصوصی یک بسته را به یک آدرس IP عمومی در خارج از شبکه شرکت می فرستد ، سپس ابتدا به دستگاه NAT می رود. NAT آدرس مقصد را در یک جدول ترجمه لیست می کند.

NAT آدرس منبع بسته را به آدرس NAT تغییر داده و آن را به مقصد خارجی ارسال می کند. هنگامی که بسته پاسخ می دهد ، NAT آدرس مقصد را به آدرس IP رایانه ای که اتصال را آغاز کرده ، ترجمه می کند. این کار به گونه ای انجام می شود که آدرس IP عمومی بتواند چندین رایانه خصوصی را نمایش دهد.

چه کسی IPv6 را منتشر می کند؟

حامل ها و ISP ها اولین گروهی بودند که IPv6 را در شبکه های خود مستقر کردند. پروتکل IPv6 و شبکه های تلفن همراه آن چیست؟ به عنوان مثال ، T-Mobile USA بیش از 90٪ از ترافیک را نسبت به IPv6 کنترل می کند ، و Verizon Wireless 82.25٪ نزدیک است. طبق گروه صنعت جهانی راه اندازی Ipv6 ، Comcast و AT&T به ترتیب 63٪ و 65٪ از شبکه های خود را در اختیار دارند.

IPv6 Global Launch گفت که سایت های اصلی زیر هستند – کمتر از 30 درصد از 1000 سایت برتر الکسا اکنون از طریق IPv6 در دسترس هستند.

مطابق گزارش IPv6 استقرار IPv6 2017 توسط انجمن اینترنت ، شرکتها کمی بیش از یک چهارم شرکتهایی که پیشوند IPv6 را تبلیغ می کنند ، منتشر می کنند. IPv6 چیست؟ پیچیدگی ، هزینه و زمان لازم برای تکمیل کلیه دلایل ذکر شده. علاوه بر این ، برخی از پروژه ها به دلیل سازگاری برنامه به تأخیر افتادند. به عنوان مثال ، در گزارش ژانویه سال 2017 اعلام شد که یک اشکال در ویندوز 10 “تلاشهای مایکروسافت برای راه اندازی شبکه IPv6 را فقط در مقر سیاتل خود تضعیف می کند.”

https://virgool.io/@mohsen.mohammadi19908/٪D9٪85٪D8٪B1٪D8٪AD٪D9٪84٪D9٪87-٪D8٪A8٪D9٪87-٪D9٪85٪D8٪ B1٪ D8٪ AD٪ D9٪ 84٪ D9٪ 87-٪ D8٪ AA٪ D8٪ A7-٪ D9٪ 81٪ D8٪ B9٪ D8٪ A7٪ D9٪ 84-٪ D8٪ B3٪ D8٪ A7٪ D8 B2٪ DB٪ 8C-٪ D8٪ A7٪ D9٪ 81٪ D8٪ B2٪ D9٪ 88٪ D9٪ 86٪ D9٪ 87-amp-٪ D9٪ 88٪ D8٪ B1٪ D8٪ AF٪ D9٪ BE ٪ D8٪ B1٪ D8٪ B3-sjgtkmvjs86y

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: IPv6 چیست و آنچه راجع به آن باید بدانید

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا