عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

دور استخر را چگونه لاکچری کنیم؟

استخر به عنوان یکی از نماد های زیبایی و لوکس بودن است که در مناطق با آب و هوای گرم و خشک مورد استقبال بیشتری در دسترس عموم قرار می گیرد. استخر، یکی از زیباترین و پر موجودیت ترین اماکن فراغت است که به صورت باز یا سرپوشیده ساخته شده و برای شنا، تفریح یا درمان ، تمرین، ورزش  های آبی و گردشگری مورد استفاده قرار می  گیرد. استخرهای باز دارای فضایی طبیعی و زیبا هستند که اجازه می  دهد تا افراد در کنار آب، به آرامش بیشتری برسند. به علاوه، استفاده از این مکان فقط محدود به تابستان نیست و در تمام فصل های سال برای سلامتی بدن بسیار مفید می باشد . https://subia.ir/

زیبایی استخر با عوامل زیادی مانند شکل، ابعاد، متریال ساخت، رنگ  ها، نورپردازی و تزئینات آن که با هماهنگی دقیق قابلیتی فراهم می  کند، بیشتری را به رخ می  کشاند. استفاده از رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی ساخت و ساز استخر، به خوبی باعث ایجاد جذابیت، معنی  داری و عمیقی در آن می  شود. همچنین افزودن اثر دیداری خیره کننده از تزئینات به استخر، جلوه زیبایی و چشم نوازی به انسان می دهد.

برای این امر از گذشته تا کنون برای بهبود زیبایی و امنیت هرچه بیشتر شناگران در استخر های سرپوشیده و باز از در ابعاد و اندازه های مختلف، وابسته به نوع و مکان استخر استفاده می شود که رفته رفته و با گذر زمان گریل ها از کیفیت و جنس های متفاوتی طراحی و ساخته شده اند.

کاربرد های گریل استخر چیست ؟

  • گریل های استخر در ساخت جکوزی و استخر به کار می روند.
  • از گریل های استخر و درپوش ها برای دور استخرهای داخلی و بیرونی (Outdoor) استفاده می شود.
  • گریل های استخری با هر نوع فرم مدل استخری قابل انطباق می باشند.
  • در استخر های مستطیلی و گوشه دار و همچنین دارای انحنا و زاویه کاربرد دارند.

در خرید گریل استخر باید به موارد زیر توجه داشت :

در انتخاب و خرید انواع گریل استخر به موارد گوناگونی نظیر کاربری و محل استفاده (به علت مواد اولیه تشکیل دهنده متفاوت) و همچنین ابعاد آن در نظر گرفت که به شرح زیر می باشند:

  • برای خرید گریل استخر و گریل دور جکوزی در فضای باز ، استفاده از گریل استخر از جنس ای بی اس (Acrylonitrile butadiene styren) و برای فضای داخلی از جنس (Polypropylene) به علت دارا بودن مواد متناسب با محیط کاربری توصیه میشود.
  • دسته ای از گریل های استخری تولید شده به علت تک پبن بودن مانند (گریل استپدار ، گریل موج و …) قابلیت انعطاف پذیری داشته و برای استخرهای دارای انحنا امکان استفاده را فراهم می سازند.
  • ارتفاع گریل به صورت استاندارد و پیش فرض 2 سانتی متر می باشند اما گریل فنری 2.3 سانتی متر و  گریل پر تردد 2.5 سانتیمتر است. (در زمان خرید گریل استخر باید به ابعاد نبشی اجرا شده توجه داشت) .
  • تلرانس لقی مجاز پیشنهادی بین گریل و بدنه کانال (پلاستیکی ، سنگ و یا سرامیک) حدود  1.5 میلیمتر از هر طرف میباشد.
  • پیشنهاد میشود قبل از ساخت بدنه کانال دور استخر حتما یک نمونه از گریل مورد نظر تهیه و در اختیار سازنده کانال دور استخر قرار دهید تا طبق گریل جوب را اجرا کرده و برای خرید به مشکلی بر نخورد.
  • تمامی گریل ها اعم از (فنری , دو پین و سه پین , موج و …) در رنگ های سفارشی مشتریان عزیز قابل تولید می باشند.

گریل های استخر عموما از جنس پلاستیک و در عرض های 14 تا 30 سانتی متر به رنگ استاندارد سفید و یا رنگ درخواستی مشتریان عزیز قابل تولید به صورت سفارشی هستند ، قابل ذکر است که گریل های تولیدی بسته به مکان استخر از سه جنس ، پلی پروپیلن برای استخر های سرپوشیده ، ای بی اس برای استخر های سرپوشیده و باز و گریل استیل برای هر دو مکان قابل استفاده می باشند.

گریل های پلاستیکی با رنگ بندی های متفاوت بسته به نوع و طراحی استخر در قسمت آج و طراحی های متفاوت عمدتا به صورت پازل و تک تک داخل هم قرار می گیرند که در عرض 14 تا 20 سانتیمتر معمولا دارای 1 تا 2 پین جهت اتصال به یک دیگر دارند و مابقی آن ها که عرض بیشتری از 25 تا 30 سانتی متر دارند تعداد پین اتصال آن ها 2 تا 3 عدد می باشد  که طراحی و کاربری آن با گریل های استیل تفاوت بسیاری دارند ، گریل های استیل در دو مدل پرسی و لیزری به صورت قطعات 50 یا 100 سانتی متری در عرض های ثابت 13 و 20 سانتی متری برای مدل پرسی و عرض و طول دلخواه برای مدل لیزری تولید می شوند.

از مزیت گریل های استیل نسبت به گریل های پلاستیکی می توان به طراحی شیک و لاکچری ، تنوع در برش های سطح گریل ، مناسب برای هرگونه ویلا های بروز و مدرن می باشد که البته قابل ذکر است دوام گریل های استیل به علت ضخامت ورق 1/5 میلیمتر و آلیاژ 304 (مرغوب ترین آلیاژ) از گریل های پلاستیکی بسیار بیشتر می باشد ، اما همچنان فروش گریل های پلاستیکی به علت قیمت مناسب و به صرفه در عین زیبایی و تنوع از پرشین گاتر ، اولین فروشگاه 4.4 0

استخر­های رو­باز همیشه جزو دکوراسیون اصلی حیاط و باغ­های لاکچری بودن. این استخرها علاوه بر جنبه ی کاربردی، جنبه ­ی تزئینی زیادی هم دارن. در این مقاله به شما میگیم که چطور یک استخر روبازِ آرامش ­بخش و زیبا داشته باشیم و یا دکوراسیون اطراف استخر باید چجوری باشه که علاوه بر زیبایی، راحتی ما رو هم فراهم کنه. همچنین اینکه طراحی استخر باید چه جوری باشه که هم با بودجه­ ی کاربر جور در بیاد و هم زیبایی و راحتی کافی رو داشته باشه. بنابراین در ادامه میخوایم درباره­ ی بهترین ایده ­ها­ی استخر رو­باز صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

ایده­ ی استخر رو­باز چوبی

چوب همیشه جزو موادی بوده که استفاده از اون چه در و چه در باعث زیبایی بیشتر فضا میشده. بهتره دور تا دور لبه های استخر رو­باز، با چوب پوشیده بشه و در یک سطح پایین­ تر از لبه­ ی استخر، در سمت بیرونی و تا روی زمین، یک نیمکت از جنس چوب که برای اطراف استخر استفاده میشه بسازیم. اینجوری دیگه نیازی به صندلی های اضافه نیست و میشه از همین نیمکت چوبی برای نشستن یا دراز کشیدن استفاده کرد.

جنس چوبی که برای این استخر­ها استفاده میشه رو در سونا­­های خشک بسیاری از استخر­ها دیدیم و استفاده از اون­ها استخر رو شیک ­تر میکنه. برای ایجاد راحتی بیشتر در هنگام نشستن روی این نیمکت های چوبی، می­ تونید از چند ­تا بالش کوچک برای روی اون ها استفاده کنید.

هماهنگی تقریبی رنگ چوبی که دور استخر رو احاطه کرده با دیوار­­ها، یا استفاده از گل­های تزئینی روی دیوار، میتونه دکوراسیون اطراف استخر رو زیبا­تر هم جلوه بده.

استخر­هایی که بالا­تر از سطح زمین نیستن

استخر­­های رو­بازی که در عکس­های قبل دیدیم، همگی بالا­تر از سطح زمین بودن و ارتفاع اون ها بالاتر از سطح زمین طراحی شده بود. اما استخر­هایی که قراره در این قسمت دربار­ه­ ی اون­ها حرف بزنیم، در واقع در ارتفاعی پایین­ تر از سطح زمین قرار گرفتن و گودی­ های بزرگی هستن که در داخل زمین کنده شدن.

اگه بچه­ ی کوچک دارین، استفاده از استخر­هایی که هم سطح زمین هستن خیلی توصیه نمیشه، چون احتمال افتادن کودک در این استخرها خیلی زیاد هست. البته برای ایمنی بیشتر میشه از حصار در اطراف این مدل استخرها هم استفاده کرد.

کفپوش اطراف استخر، در زیبا شدن نمای ظاهری استخر­های هم­سطح با زمین، خیلی مهم و تاثیر گذار هست. به دلیل هم سطح بودن لبه­ ی این استخرها با کف زمین، کفپوش ­های اطراف اون ها بیشتر از استخر­های دیگه به چشم میخورن. برای کفپوش هم می ­تونید از موزاییک­ های زیبا، چوب و سرامیک استفاده کنین.

صندلی مخصوص استخر رو­باز

صندلی کنار استخر، در طرح­ها و رنگ­های مختلف در بازار پیدا میشه و انتخاب اون، کاملا به نیاز و سلیقه­ ی شما بستگی داره. اگر در حیاط ویلا یا خانه ی خود استخر دارین، از تهیه ی صندلی­ های مخصوص استخر غافل نشین. لَم دادن روی این صندلی­ ها بعد از یک شنای مفصل در گرما­ی تابستان، حس خیلی خوبی رو به ادم منتقل میکنه. برای آسایش بیشتر میتونید از سایه­ بان هم در کنار این صندلی ها استفاده کنید تا گرمای هوا برای شما هیچ دردسری ایجاد نکنه.

این صندلی ها مخصوص استفاده در خارج از استخر هستند و به اون­ها صندلی­ های ریلکسی هم گفته میشه. به عنوان یک ایده ی دم دستی تر، از چیدمان سنگ­ها در اطراف استخر هم، میشه به عنوان یک جای مناسب برای نشستن استفاده کرد. هرچند که بدون شک راحتی صندلی­های ریلکسی رو نداره.

استفاده از گل و گیاه در اطراف استخر روباز

استخر های روباز این مزیت رو دارن که میشه در اطراف اون ها از گل ها و گیاهان طبیعی زیادی استفاده کرد. برای این کار، هم می­تونین از گلدان های گل طبیعی در کنار لبه های استخر استفاده کنین. و هم اینکه می­تونین اطراف استخر رو خاک بریزین و باغچه های طبیعی و بزرگی رو به همراه گل ها و درختان زیبا برای خودتون ایجاد کنین.

به عنوان آخرین نکته یادتون باشه که آب تنی کردن در یک استخر روباز کوچک، اون هم در میان باغچه ای پر از گل ها و گیاهان، حس و حال خیلی خوبی رو برای شما ایجاد میکنه و باعث بهبود روحیه­ ی شما میشه.

دکمه بازگشت به بالا