5 علت سفید شدن مو در جوانی + راهکارهای درمانی موثر

اگر در سنین جوانی هستید و موهای سفید روی سرتان مشاهده کرده اید، نگران نباشید! 10درصد از افراد زیر 30 سال، سفید شدن مو در جوانی را تجربه می کنند. ممکن است مشاهده موهای سفید در سنین جوانی باعث کاهش اعتمادبه نفس و احساس پیری شود؛ اما این مشکل قابل درمان است. سفیدی مو در جوانی 5 دلیل اصلی دارد که به ژنتیک، عوامل محیطی و کمبود برخی ویتامین ها مربوط می شود. اگر قصد آشنایی با دلایل سفید شدن مو در جوانی را دارید، اطلاعات این مقاله برای شما مفید خواهد بود. در نهایت نیز به بررسی بهترین روش های درمان سفیدی مو در جوانی می پردازیم.

مجله سلامت

1- ژنتیک؛ اصلی ترین علت سفید شدن مو در جوانی

ژنتیک افرادی که دچار سفیدی مو در جوانی می شوند حاوی ژن IRF4 است. این ژن مهم ترین علت سفید شدن مو در جوانی است که از پدر و مادر به فرزند منتقل می شود. وظیفه کنترل ملانین های مو بر عهده TYR بوده و هرگونه اختلال در این ژن علت سفیدی مو در نوجوانی و جوانی است. ژن IRF4 فعالیت ژن TYR را مختل می کند.

ژنتیک افراد قابل تغییر نیست،  اما می  توانید با مصرف ویتامین ب12، سفیدی مو را به تاخیر بیندازید. ویتامین ب 12 در تولید dna  و گلبول های قرمز خون نقش حیاتی دارد و از سفید شدن مو بر اثر ژنتیک جلوگیری می کند. برای تامین ویتامین b12 علاوه بر مصرف لبنیات، گوشت گاو، بره و ماهی می توانید از مکمل ها استفاده کنید. هنگام خرید به مواردی مانند کشور ساخت، برند و کیفیت محصول توجه داشته باشید. معمولا قیمت قرص  ویتامین b12 خارجی به دلیل کیفیت بالاتری که دارند، از مدل های ایرانی بیشتر است.

2- علت سفید شدن مو در سنین جوانی چیست؟ استرس و اضطراب

تاثیرات مخرب استرس بر هیچ کس پوشیده نیست. براساس مطالعه ای در سال 2013، استرس سلول های بنیادین مو را ضعیف می کند؛ همچنین باعث ریزش، شکنندگی و سفید شدن موها در نوجوانی می شود. با استرس اکسیداتیو آشنا هستید؟ استرس اکسیداتیو از کمبود آنتی اکسیدان ها در بدن به وجود می آید که باعث بروز بیماری ویتیلیگو می شود.

با ابتلا به بیماری ویتیلیگو رنگدانه های مو تخریب شده و در نتیجه موها دچار سفیدی زودرس خواهند شد. یکی از روش   های جلوگیری از استرس اکسیداتیو، افزایش آنتی اکسیدان بدن با مصرف قرص امگا سه است. خوشبختانه قیمت قرص امگا سه مناسب بوده و خرید آن نیازی به نسخه ندارد. علاوه بر افزایش آنتی اکسیدان، قرص ویتامین امگا سه مزایای دیگری از جمله درمان خشکی مو، تقویت ناخن ها و بهبود قدرت تمرکز دارد.

3- اختلال تیروئید؛ دلیل سفید شدن مو در دوران نوجوانی و جوانی

فرقی نمی کند غده تیروئید پرکار باشد یا کم کار، به  صورت کلی هرگونه اختلال در غده تیروئید باعث سفیدی مو در جوانی می شود. اختلال تیروئید، روی عملکرد ملانین تاثیر مستقیم می گذارد و سفید شدن مو در سنین نوجوانی را به همراه دارد.

برای درمان تیروئید باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا نوع پرکار یا کم کار آن مشخص شود. سپس باتوجه به تجویز پزشک، باید نسبت به مصرف دارو ها اقدام کنید. همچنین می توان با مشورت دکتر، برای جلوگیری از سفیدی مو از قرص بیوتین خارجی یا داخلی استفاده کرد. مصرف ویتامین های گروه ب تاثیر قابل توجهی در رفع سفیدی مو و حتی بهبود رشد و سلامت تارهای مو دارد.

4- کم خونی و کمبود آهن؛ دو مورد از دلایل سفید شدن مو در روزگار جوانی

کم خونی و کمبود آهن نیز از دلایل سفید شدن مو در جوانی محسوب می شوند. درصورت ابتلا به کمبود آهن و کم خونی، گلبول های قرمز توانایی رساندن مواد مغذی به پوست سر را نخواهند داشت. با ضعیف شدن ملانین، رنگدانه ساخته نشده و موها ضعیف می شوند. البته کمبود آهن حتی باعث سفید شدن مو در کودکان نیز می شود.

خستگی، بی حالی دائم، کبودی زیر چشم ها و ضربان قلب نامنظم از مهم ترین نشانه های کم خونی و کمبود آهن است. برای درمان این مشکل، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش ها، کم خونی و کمبود آهن تایید شود؛ سپس داروهای تجویزشده توسط پزشک را مصرف کنید. البته با اضافه کردن جگر گوسفند، گوشت قرمز، اسفناج و گوشت مرغ و ماهی به رژیم غذایی، بدن آهن بیشتری دریافت خواهد کرد.

5- کمبود کدام ویتامین ها دلیل سفیدی مو در سن جوانی است؟ کلسیم و پروتئین

وجود برخی ویتامین ها مانند B6، B12، E و D باعث تقویت فولیکول مو و بهبود عملکرد ملانین می شود؛ بنابراین کمبود ویتامین های ضروری بدن با ایجاد اختلال در فعالیت ملانین باعث سفیدی زودرس مو خواهد شد.

مهم ترین ویتامینی که کمبود آن باعث سفیدی مو می شود، ب12 است. با گنجاندن غلات، قارچ، ماهی و شیر در رژیم غذایی، سفید شدن موها به تعویق می افتد. همچنین می  توانید از قرص های مولتی ویتامین مخصوص مو که ترکیب انواع ویتامین های ضروری بدن هستند، استفاده کنید.

روش های درمان سفیدی مو در جوانی

تا این قسمت از مقاله علت سفید شدن مو در جوانی و نوجوانی را بررسی کردیم. عواملی همچون تیروئید و کم خونی، باید زیرنظر پزشک درمان شوند. البته اگر سفیدی موی شما بر اثر ژنتیک، استرس یا کمبود ویتامین ها است، دو راه حل کاربردی برای شما داریم.

تغییر رژیم غذایی و مصرف مولتی ویتامین برای مو، دو روش درمانی تاثیرگذار برای رفع سفیدی مو حتی در سنین جوانی هستند. در نهایت نیز می توانید با یک کلیک، مولتی ویتامین موردنظرتان را از داروخانه آنلاین مکمل شاپ خریداری کنید.

مصرف مولتی ویتامین مخصوص مو؛ بهترین درمان سفیدی مو

تابه حال اسم ویتامین کراتین را شنیده اید؟ این ویتامین که در مواد غذایی با درصد کمی وجود دارد، اصلی ترین نیاز فولیکول مو است. کراتین اصلی ترین عامل داشتن موهایی نرم، لطیف و مشکی است و با مصرف مولتی ویتامین، سلول های مو از کراتین تغذیه می شوند.

مولتی ویتامین های مخصوص مو، 8 نوع ویتامین ب، آهن، مس، کراتین و هیدروژن را در ترکیبات خود دارند. با مصرف مولتی ویتامین های اصل، موهای شما نه تنها از سفیدی زودرس دور می مانند، بلکه نرم، لطیف و پرپشت می شوند.

تغییر رژیم غذایی برای جلوگیری از سفیدی موها در نوجوانی

برای جبران کمبود آهن در بدن، باید رژیم غذایی را تغییر دهید. اگر رژیم غذایی حاوی ویتامین و مواد غذایی مقوی نباشد، سلول های بدن و سیستم ایمنی ضعیف می شود. با گنجاندن گوشت، مرغ، ماهی، اسفناج، لوبیا سفید، جگر گاو و عدس به رژیم غذایی خود، احتمال ابتلا به کم خونی کاهش می یابد.

البته اگر فرد دچار فقر آهن باشد، برای درمان باید به پزشک مراجعه کند. داروهای درمانی کمبود آهن، در قالب قرص و آمپول وجود دارند که حتما باید با مشورت و تجویز پزشک مصرف شوند.

مولتی ویتامین های اصل مکمل شاپ؛ جلوگیری از سفیدی مو در سنین جوانی

در این مقاله 5 علت سفید شدن مو در جوانی را بررسی کردیم. سفید شدن مو بر اثر ژنتیک، استرس یا کمبود ویتامین ها، به راحتی با مصرف مولتی ویتامین مو قابل درمان است. مولتی ویتامین های مخصوص مو، تمرکز ویژه ای روی بهبود جنس مو و افزایش لطافت آن ها دارند. با خرید مکمل و مولتی ویتامین از داروخانه آنلاین مکمل شاپ، از اصالت محصولات اطمینان خاطر خواهید داشت. داروخانه آنلاین مکمل شاپ تحت نظر سازمان غذا و دارو فعالیت می کند. اگر قصد خرید مولتی ویتامین مو و مکمل های اصل با قیمت مناسب را دارید، وارد سایت داروخانه آنلاین مکمل شاپ به آدرس mokamelshop.com شوید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا