عمومی

5 ایده برای تحقیقات کاربر در طراحی رابط کاربری


اگر یک طراح UI هستید ، می دانید که یکی از پیشرفته ترین مراحل طراحی ، آشنایی و جستجوی کاربران است ، خصوصاً وقتی نمی توانید مستقیم با این افراد صحبت کنید.

1- مرور انجمن های مرتبط

برای هر شغلی که دارید ، می توانید انجمن ها ، گروه ها یا برنامه هایی را پیدا کنید که افراد در مورد مشکلات شیوه زندگی صحبت کنند و آنها را با مارک های مختلف با دید نسبی نسبت به مشکلات کسب و کار امتحان کنید و به مخاطبان این مشاغل دسترسی پیدا کنید. مطالعه مکالمات افراد مختلف می تواند به شما در درک روشنی از کاربران کمک کند و این باعث می شود سناریوهایی که باعث نارضایتی مردم می شوند را قبل از شروع پروژه به شما اطلاع دهید.

فروم های ذکر شده در بسیاری از وب سایت ها موجود است و به کاربران امکان می دهد تا درباره نقاط قوت و ضعف محصولات صحبت کنند.

2- نظرات ارسال شده توسط کاربران رقبا را بخوانید

حتما این موضوع را در نظر بگیرید ، به خصوص اگر در حال طراحی یک برنامه هستید. می توانید به فروشگاه App مراجعه کرده و نظرات ارائه شده در مورد برنامه های رقیب را مرور کنید. با خواندن نظرات ، متوجه مشکلات و نیازهای مختلفی خواهید شد که به شما کمک می کند ویژگی های جدیدی را در طراحی خود ایجاد کنید

3. در مورد مشتریان از همکاران خود در بخش خدمات مشتری سؤال کنید

معمولاً در شرکت های بزرگ ، افراد در بخش CRM در تماس مستقیم با کاربران قرار دارند و از مشکلات و نگرانی های خود آگاهی نسبی دارند. می توانید از این افراد سؤالاتی بپرسید که در روند طراحی موثر هستند.

از آنها بخواهید:

1- ترس ها و نظرات آنها بیشتر از مشتریان می شنوید؟

2- چگونه به مشتریان بیشتر کمک می کنید؟

3- نقاط ضعف و قوت محصول فعلی از دیدگاه آنها چیست؟

در مورد پرسیدن سؤالات همکاران خود در این بخش نگران نباشید ، زیرا پاسخ دادن به این سؤالات به آنها نیز کمک خواهد کرد.

4- بررسی اطلاعات آماری

اگر وب سایت شما به Google Analytics تعلق دارد ، می توانید از این طریق اطلاعات خوبی در مورد رفتار کاربران کسب کنید.

ابزاری مانند Google Analytics به عنوان ابزار بازاریابی شناخته می شود ، اما برای طراحان و توسعه دهندگان خوب است که برای بدست آوردن اطلاعات زیادی از کاربران ، از این ابزارها نیز استفاده کنند.

اطمینان حاصل کنید که قبل از کار با این ابزار هدف خاصی دارید زیرا ممکن است به دلیل میزان اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد شما را سردرگم یا گمراه کند.

پس از پاسخ دادن به این سؤالات ، به جای بی هدف بودن از آنها استفاده کنید:

1. در کدام بخش ها و صفحات کاربران بیشتر شده اند؟

2. آنها به دنبال چه بودند و آیا می توانستند آن را پیدا کنند؟

3. چه تفاوتی بین رفتار کاربران بار اول و کاربرانی که بازگشت کرده اند وجود دارد؟

4- آیا کاربران نسبت به نسخه های تلفن و دسک تاپ متفاوت رفتار می کنند؟

5- جلسات را از راه دور کنترل کنید

با استفاده از Google Analytics بسیاری از مواردی را که بین کاربر و محصول شما اتفاق می افتد متوجه خواهید شد ، اما این ابزار اطلاعاتی در اختیار شما قرار نمی دهد ، بنابراین نگران نباشید زیرا ابزارهای بسیار دیگری برای پوشاندن کاستی ها در Google Analytics وجود دارد ، مانند: HotJar ، CrazyEgg و MouseFlow.

این ابزارها به شما نشان می دهند که کاربران چقدر صفحه را پیمایش می کنند ، جایی که بیشتر متوقف شده اند و در کجا کلیک کرده اند.

سرانجام ، تحقیقات از هر نوع خوب است

بعضی اوقات برای ما ، ما طراحان UI هستیم ، اوضاع به اندازه کافی مناسب برای انجام تحقیقات ما نیست ، اما باید بدانیم که کار غیر تحقیقاتی به اندازه کافی قوی نخواهد بود. حتی اگر کاربر از دسترس خارج نشده باشد ، از مرحله جست وجو پرش نکنید. برای اطمینان از این که نتیجه جستجوی شما برای محصول بسیار مثمر ثمر باشد ، از راه حل های مختلف استفاده کرده و از آنها استفاده کنید.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: 5 ایده برای تحقیقات کاربر در طراحی رابط کاربری

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا