بازاریابی

3 عنصر بازاریابی موفق

بسیاری از مالکان و مدیران مشاغل کوچک با بازاریابی به سبک بارانی سر و کار دارند. آنها در حال پرتاب پول برای فعالیت های مختلف بازاریابی هستند و امیدوارند که چیزی به هدف آنها برسد. در بیشتر این موارد ، نتایج ضعیف است. مالکان و مدیران شروع به سرزنش کردن ایستگاه رادیویی ، آژانس تبلیغاتی یا حتی مشاور بازاریابی می کنند که به آنها گفت بازاریابی مهمترین فعالیت شغلی آنهاست. آنها نیازی به برنامه ریزی و ترسیم تلاش های بازاریابی خود را درک نمی کنند. برنامه ریزی کلید کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش اثربخشی است.

چرا باید یک برنامه بازاریابی ایجاد کرد؟

هنگامی که یک کارآفرین شغلی را شروع می کند ، آنها در مورد محصول یا خدمات تصمیم می گیرند ، تعیین می کنند که از کجا آن را تهیه کنند و نحوه فروش آن را برنامه ریزی می کنند. بسیاری از دارندگان و مدیران متوجه نیستند که این برنامه ریزی در واقع با برنامه ریزی بازاریابی همزمان است ، اما برای موفقیت باید تلاش آگاهانه ای در جهت برنامه ریزی فعالیت های بازاریابی که مربوط به ایجاد و فروش محصول یا خدمات است ، انجام شود.

همانطور که در مفهوم بازاریابی برای سازگاری بحث کردیم ، بازاریابی باید سازگار باشد. برای ثبات بازاریابی باید برنامه ریزی شود. شما باید هر مرحله از بازاریابی خود را دقیقاً مانند برنامه کاری خود برنامه ریزی کنید. اکثر شرکت ها به نیاز به یک طرح تجاری پی برده اند. این به شرکت کمک می کند که کجا برود ، چه انتظاری داشته باشد و در صورت شکست یا موفقیت چه خواهد کرد. اینها همان دلایل ایجاد یک برنامه بازاریابی است. شما باید بدانید که هدف بازاریابی شما چیست ، بودجه ، نتایج مورد انتظار چیست ، اگر اهداف و انتظارات خود را پشت سر بگذارید یا برآورده نکنید چه باید بکنید و چگونه می توانید بازاریابی خود را با بقیه شرکت خود مرتبط کنید.

تفاوت بین برنامه ریزی و استراتژی چیست؟

برنامه ریزی شامل نقشه راه بازاریابی شماست. این به شما می گوید که از کجا شروع کنید ، نقطه پایان چیست و مسیر رسیدن به آنجا چیست. اهداف سازمان شما در برنامه ریزی گنجانده شده است. بودجه ، تحلیل و پیش بینی در برنامه ریزی شما قرار می گیرد.

استراتژی ها نحوه دستیابی به اهداف و انتظارات خود هستند. در واقع ، استراتژی ها بخشی از برنامه هستند. استراتژی ها به شما می گویند که چگونه از نقطه شروع به نقطه پایان و روش خاصی برای طی مسیر برنامه ریزی شده خواهید رسید. استراتژی ها شامل مراحل عملیاتی است که شما برای به دست آوردن نتایج مورد انتظار انجام می دهید. به طور خلاصه ، برنامه ریزی تصویر کلی را ایجاد می کند و استراتژی ها قسمت های جداگانه تصویر بزرگ را تشکیل می دهند.

چه چیزی وارد برنامه ریزی بازاریابی می شود؟

برنامه ریزی بازاریابی معمولاً توسط مدیران شما انجام می شود. مدیران سطح بالا معمولاً در مورد اهداف و مقاصدی که برای موفقیت شرکت شما و حفظ رشد بالایی لازم است ، نظرات و اظهارنظرهایی ارائه می دهند. اگر شما یک بخش بازاریابی اختصاصی داشته باشید ، آنها در نهایت مسئولیت برنامه بازاریابی و استراتژی های مربوط به آن را بر عهده خواهند داشت ، اما کل شرکت باید در ایجاد طرح برنامه بازاریابی شما نقش داشته باشد.

برنامه ریزی بازاریابی باید با مروری بر تجارت شما و آنچه قصد فروش آن را دارید شروع شود. هنگام شروع از اینجا ، شما باید تجارت خود را به طور خاص تعریف کنید و جزئیات محصولات و خدمات خود را ارائه دهید تا همه افراد درگیر اساس برنامه های بازاریابی شما را درک کنند. برنامه ریزی بازاریابی شما باید شامل اهداف و اهداف مربوط به اهداف و اهداف برنامه تجاری شما باشد. از آنجا ، شما باید بازار هدف ، رقابت ، نقاط قوت ، ضعف ، تهدیدها و فرصت های خود را تجزیه و تحلیل کنید (SWOT). شما همچنین باید بودجه خود را برای این برنامه بازاریابی در نظر بگیرید تا بتوانید به درستی برنامه ریزی کنید. پیش بینی انتظارات شما معیارهایی برای ارزیابی برنامه ریزی بازاریابی شما خواهد داشت ، که منجر به لزوم تعیین نحوه ارزیابی نتایج و انواع معیارهایی می شود که برای بررسی موفقیت آمیز پیشرفت و موفقیت یا عدم موفقیت شما باید نصب شوند.

ایجاد نقشه راه برای موفقیت در تجارت و بازاریابی امری حیاتی است. اگر به درستی برنامه ریزی نشود ، بازاریابی می تواند پرهزینه ، بی فایده و بی تأثیر باشد. ضرب المثل قدیمی ، “عدم برنامه ریزی برای شکست برنامه ها” ، در بازاریابی بسیار درست است. اگرچه بسیاری از فعالیت های فعلی بازاریابی شامل ابزارهای رایگان و کم هزینه مانند شبکه های اجتماعی است ، اما انجام فعالیت های بازاریابی بدون برنامه ریزی می تواند از نظر زمان صرف شده هزینه بر باشد.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه بازاریابی و مارکتینگ کلیک کنید 

این مقالات بصورت سیستمی از جدیدترین پایگاه های مقالات بازاریابی جمع آوری شده است .
مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و اینفوجاب مارکت هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا