10 اشتباه رایج در طراحی سایت با وردپرس

در زمان ساخت وب سایت وردپرسی، هرکسی ممکن است مرتکب اشتباهاتی شود. با این حال هر اشتباه یک فرصت یادگیری است که طراحی سایت بجنورد به شما کمک می کند تا رشد کنید.

لیست اشتباهات رایج در وردپرس

 1.انتخاب پلتفرم اشتباه

بزرگترین اشتباهی که افراد در زمان شروع کار مرتکب می شوند، انتخاب پلتفرم اشتباه است. اساسا، دو نوع وردپرس وجود دارد. اول، که یک سرویس وبلاگدهی است و سپس که مربوط به سیستم مدیریت محتوا محبوب وردپرس است.اگر تا به حال تجربه کار با سیستم وردپرس را ندارید و قصد دارید با سیستم وردپرس آشنا شوید می توانید از سرویس وبلاگدهی وردپرس استفاده کنید.

 2 خرید بیش از آن چه نیاز دارید

برای راه اندازی وب سایت شما فقط نیاز به و دامنه دارید. اما بیشتر شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب یا ثبت کننده دامنه تلاش می کنند تا سرویس های بیشتر به شما بفروشند که این اصلاً خوب نیست و باعث سردرگمی شما می شود. این سرویس های اضافه از مدیریت وب سایت تا خدمات امنیتی یا قالب های آماده است، که توصیه می کنیم تا آشنایی کامل با این خدمات آنها را سفارش ندهید.شما می توانید از کنار این خدمات اضافه تر عبور کنید و سرمایه خود را جهت رشد تجارت خود ذخیره کنید. اگر بعدها نیاز به این خدمات پیدا کردید می توانید آنها را سفارش دهید.

 3تنظیم نکردن گوگل آنالیز

اگر شما نمی خواهید از MonsterInsights Pro استفاده کنید، یک نسخه رایگان از MonsterInsights وجود دارد که شما می توانید از آن استفاده کنید.

 4.تنظیم نکردن فرم تماس باما

تنظیم نکردن فرم تماس باما یک اشتباه رایج است که بسیاری از تازه کاران مرتکب می شوند. بدون این فرم، بینندگان سایت شما نمی توانند با شما ارتباط برقرار کنند و این می تواند باعث شود که فرصت های زیادی را برای ارتباط با مخاطبین خود از دست دهید. شما صفحه تماس باما را در هر وب سایت پرطرفداری می بینید. این یکی از مهم ترین صفحات هر وب سایت است که همه به آن نیاز دارند.وردپرس یک فرم مخاطب داخلی ندارد، اما افزونه های زیادی برای تهیه فرم تماس باما برای وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

 5نساختن یک لیست ایمیل از مخاطبین

آیا می دانید بیش از 70% افرادی که وب سایت شما را می بینند مجددا به سراغ آن نخواهند آمد؟اگر شما یک لیست ایمیل نساخته باشید، پولی که می توانید به ازای هر بیننده کسب کنید، با رفتن آنها از دست خواهد رفت. تبدیل بینندگان وب سایت به مشترکین ایمیل به شما اجازه می دهد تا کاربران را به وب سایت خود بازگردانید.

 6انتخاب نکردن پوسته مناسب وردپرس

یکی از بزرگترین چالش های پیش روی تازه کاران وردپرس، انتخاب طراحی مناسب برای وب سایت است.با هزاران قالب وردپرس، تازه کاران تلاش می کنند تا چند پوسته را از قبل انتخاب کنند و یکی از آنها را امتحان کنند تا به بهترین قالب را انتخاب کنند، اما این موضوع امکان دارد کاربران را سردرگم کند، چون با هربار مراجعه با ظاهر جدیدی مواجح می شوند. برای اجتناب از این موضوع ما طراحی اختصاصی، یا ثبات در انتخاب دامنه را به شما پیشنهاد می دهیم.این کار به بینندگان وب سایت شما اجازه می دهد با وب سایت، برند و استایل منحصربفرد شما آشنا شوند. ثبات و تداوم طراحی شما اثر مهمی بر تشخیص برند شما دارد

. 7 نادیده گرفتن به روزرسانی های وردپرس

بسیاری از کاربران تازه کار و حتی کاربران باتجربه به روزرسانی های وردپرس توجه نمی کنند و آنها را نصب نمی کنند. چرا که باور دارند این کار باعث بروز خطا در سایت می شودشما به راحتی بدون نگرانی بابت مشکلات بوجود آمده با داشتن فایل بکاپ می توانید کار به روزرسانی وردپرس خود را انجام دهید. اگر سایت خود را بروزرسانی نکنید امکان نفوذ به سایت خود را افزایش می دهید. چرا که همه پلاگین ها، پوسته ها و هسته وردپرس درحال بروزرسانی هستند تا باگ های امنیتی را از بین ببرند.البته اگر نیاز به تنظیمات امنیتی برای وردپرس خود دارید، می توانید به بخش پشتیبانی فراسو سامانه پاسارگاد درخواست ارسال کنید تا برای شما تنظیمات امنیتی را فعال کنند .

 8بهینه سازی نکردن وب سایت برای SEO

کمترین مدیری سایت وردپرسی است که از تاثیر روی کسب و کار خود آگاه نباشد. اما باز بسیاری از وبمسترها هستند که به این موضوع توجه نمی کنند و تاثیر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را جدی نمی گیرند. SEO (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) به شما کمک می کند تا رتبه بالاتری در موتورهای جستجو به دست آورید، پس کاربران بیشتری می توانند وب سایت شما را بیابند.موتورهای جستجو بزرگترین منابع ترافیک برای اکثر وب سایت ها هستند. SEO برای موفقیت تجارت آنلاین شما حیاتی است.

 9استفاده نکردن از دسته ها و تگ ها به درستی

یک اشتباه بزرگ دیگر، استفاده نکردن از دسته ها و تگ ها به درستی است. بعضی کاربران از دسته ها در زمانی که باید از تگ ها استفاده کنند، استفاده می کنند و یا برعکس.وب سایت های بزرگی هستند با هزاران دسته که هیچ تگی نداشته اند، از طرفی وب سایت هایی با هزاران تگ وجود دارد که اصلا هیچ دسته ای ندارند.

 10استفاده نکردن از پست ها و صفحات به درستی

گاهی کاربران تازه کار وردپرس از پست ها برای ایجاد صفحات مهم وب سایت استفاده می کنند. بعضی کاربران نیز از صفحات برای مقالات در زمانی که باید از پست ها به جای آنها استفاده کنند، استفاده می کنند.بسیاری از کاربران این اشتباهات را بعد از مدتی، وقتی که وب سایت آنها با مشکل مواجه شد، درک می کنند.اساساً برگه ها، صفحات استاتیکی هستند که خیلی کم پیش می آید تغییر کنند، صفحات درباره ما، سیاست محرمانگی و غیره از این دست صفحات بی تغییر هستند.

 11نادیده گرفتن سرعت و عملکرد وب سایت

ظرفیت توجه انسان به سرعت کاهش می یابد و کاربران نیاز دارند که هرچیزی را فوری ببینند. با ارتباطات سریع تر اینترنتی، کاربران شما زمان کمتری برای بارگزاری صفحه خواهند گذاشت.و این فقط موضوع مخصوص کاربران نیست، حتی موتورهای جستجو رتبه بالاتری به وب سایت های سریع در نتایج خود اختصاص می دهند. با نادیده گرفتن سرعت وعملکرد وب سایت، شما با خطر از دست دادن کاربران و رتبه پایین تر وب سایت مواجه خواهید شد.به همین دلیل است که شما نیاز دارید مطمئن شوید که وب سایت شما سریع بارگزاری می شود.

 12انتخاب نکردن پلاگین های مناسب

قدرت واقعی وردپرس به پلاگین های آن است. هزاران پلاگین وردپرس وجود دارد که می توانید با چند کلیک آنها را نصب کنید.با این حال، همه پلاگین ها خوب نیستند. در حقیقت، بعضی از آنها بدهستند و می توانند بر امنیت و عملکرد وب سایت شما اثر بد داشته باشند. بعضی کاربران پلاگین ها را از منابع غیرقابل اطمینان که دارای بدافزارهای پنهان هستند را دانلود می کنند.

 14نادیده گرفتن امنیت وردپرس

بسیاری از کاربران هیچ معیار امنیتی در مقابل خطرات نفوذ به کار نمی گیرند. بعضی باور دارند که وب سایت آنها بسیار کوچک است و هدف هکرها قرار نخواهد بود. هکرها هر وب سایتی را هدف می گیرند. برای مثال، آنها ممکن است از وب سایت شما برای توزیع بدافزار، حملات  brute force،دزدیدن داده و غیره استفاده کنند.

با امن نکردن وب سایت خود، شما ممکن است رتبه گوگل، اطلاعات وب سایت و اطلاعات مشتریان خود را از دست بدهید. این می تواند هزینه و مشکلات زیادی برای شما به همراه داشته باشد.شما نیاز دارید که بهترین روش های امنیتی را به کار گیرید و لایه های امنیتی را به دور سایت وردپرس خود بکشید. این زمان زیادی نمی گیرد و نیاز به مهارت خاصی ندارید.

 15تغییر URL وب سایت و از دست دادن همه ترافیک

چند نفر از شما از اولین دامنه ای که ثبت کرده اید  متنفر هستید ؟ و مطمن هستید که باید این دامنه را تغییر دهید! بله این اتفاق برای همه ما اتفاق افتاده است.وقتی شما آدرس وب سایت یا نام دامنه خود را تغییر می دهید، تاثیر زیادی روی SEO سایت شما دارد. وقتی این مساله جدی تر می شود که بخواهید URLها را غیر اصولی تغییر دهید.

16حذف نکردن محتوای دمو وردپرس

افراد زیادی محتوای آزمایشی پیش فرض اضافه شده توسط وردپرس را حذف نمی کنند. این پیش فرض شامل یک صفحه نمونه، یک پست با عنوان “سلام دنیا” و یک کامنت پیش فرض می شود.حذف نکردن این محتوا باعث خزیدن موتورهای جستجو در این صفحه می شود، حالا اگر شما در گوگل این محتوا آزمایشی را جستجو کنید با هزاران سایت روبرو می شوید که این محتوا را حذف نکرده اند و این موضوع باعث این می شود که صفحه ای با محتوای کپی و بی ارزش تولید کرده باشید.

 17تنظیم نکردن تائید دستی نظرات

نظرات اسپم آزاردهنده و می تواند ظاهر بدی برای سایت شما ایجاد نمایند. بسیاری از تازه کاران کاری می کنندکه بلاگ آنها به طور اتوماتیک همه نظرات جدید را بدون مدیریت آنها منتشر کند. این یعنی کامنت های هرز با لینک به بدافزارها یا سایت های کم کیفیت نیز به وب سایت شما بدون اطلاع شما، وارد شوند. شما همیشه نیاز دارید که نظرات را در همه وب سایت های وردپرس خود مدیریت کنید. این کار به سادگی با رفتن به صفحه تنظیمات -> گفتگو و فعال کردن بخش “نظرات باید به شکل دستی پذیرفته شوند” انجام می شود.بعد از آن، شما باید این رویه را بخشی روتین از وب سایت خود برای چک کردن و پذیرفتن نظرات روی وب سایت خود کنید.

 18بهینه نکردن تصاویر برای وب

تصاویر برای جذابیت وب سایت شما ضروری هستند. با این حال، آنها از نظر اندازه فایل نسبت به متن معمولی، سنگین تر هستند.اگر شما تصاویر را به وب سایت خود بدون بهینه کردن اضافه کنید، بر سرعت وب سایت شما اثر خواهند گذاشت.شما باید عادت کنید که تصاویر را برای وب بهینه کنید. شما می توانید از Photoshop، GIMP (رایگان) یا  دیگر ابزارهای آنلاین برای کاهش اندازه فایل تصویر قبل از بارگزاری آن، استفاده کنید.

 19ذخیره کدهای غیرضروری در فایل توابع تم

یک اشتباه رایج دیگر این است که ما گاهی کدهای غیرضروری به فایل functions.php قالب اضافه می کنیم.فایل توابع برای این طراحی شده است که مثل یک پلاگین رفتار کند، اما این محلی ایده آل بازی همه کدهای snippets نیست. شما امکان داره کدهای زیادی را وارد این فایل کنید و فراموش کنید این کدها را پاک کنید و باعث اختلال در قالب و سایت خود شوید. ما به شما پیشنهاد می دهیم فقط از توابع معتبر استفاده کنید و سعی کنید خیلی به این فایل کد اضافه وارد نکنید.

 20ادیت کردن کدها در بخش ادمین وردپرس

یک اشتباه رایج که تازه کاران مرتکب آن می شوند، زمانی است که قصد دارند فایل قالب یا افزونه را ویرایش کنند از بخش مدیریت وردپرس اینکار را انجام می دهند. شاید این ادیتور که داخل خود وردپرس قرار گرفته تاحدودی مناسب باشد و به شما کمک کند تا از برخی کدها که باعث اختلال در سایت می شود جلوگیری کند، اما از لحاظ امنیتی بسیار مشکل ساز است. شما می توانید به همین راهکارها بچسبید و باعث شوید که وب سایت شما بعد از مدتی از دسترس خارج شود.ما به شما پیشنهاد می دهیم که از غیرفعال کردن تم و ادیتور پلاگین در وردپرس استفاده کنید و از FTP برای ادیت فایل ها در وردپرس استفاده کنید.

 21تنظیم نکردن گوگل سرچ کنسول

داده ها واقعاً درحال حاضر روی استراتژی رشد تجاری یک وب سایت تاثیر زیادی دارد. بسیار از کاربران فراموش می کنند تا سایت خود را در سرچ کنسول اضافه کنند و نمی توانند داده های سایت خود را به درستی بررسی کنند. از آنجایی که گوگل وب کنسول به شما کمک می کند تا اطلاعات زیادی را درباره بازدیدکنندگان خود بدست آورید. این ابزار رایگان گوگل به شما اجازه می دهد میزان ترافیک سایت خود را از بخش جستجوها و تعداد سایت های لینک دهنده به سایت خود را مشاهده کنید. همچنین می توانید از درست لود شدن سایت خود برای کاربران از این ابزار استفاده کنید.

 22استفاده از دسته بندی پیش فرض وردپرس

وردپرس نیاز دارد تا برای هر مطلب دسته بندی انتخاب کند. افراد زیادی هستند که دسته بندی محتوا خود را انجام نمی دهند و وردپرس به طور اتوماتیک دسته بندی پیشفرض را انتخاب می کند و کاربر دکمه انتشار را می زند.همیشه باید توجه کنید که برای دسته بندی محتوا خود زمان بگذارید و این کار را فراموش نکنید، چون صدمات زیادی در بلند مدت روی ترافیک سایت شما خواهد داشت.

اشتباهات رایج در سئو

  1. اگر می خواهید با اشتباهات سئو آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنم که این بخش را از دست ندهید.
  2. عنوان صفحه نامربوط و طولانی
  3. عدم وجود یا بیش از حد لینک های خارجی
  4. درج توضیحات متای نامربوط
  5. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی
  6. داشتن محتوای تکراری
  7. تبلیغات بیش از حد
  8. عدم استفاده از گوگل وبمستر تولز
  9. سرعت کند
  10. ریسپانسیو نبودن سایت
  11. ارائه محتوا با کیفیت پایین
دکمه بازگشت به بالا