عمومی

کورونا به عنوان یک سبک زندگی و هنر به عنوان ناجی!


این روزها ، موج تاجگذاری دیوانه یا همانطور که WHO COVID-19 ادعا کرده است ، تمام دنیا است. گفته می شود بزرگترین بیماری همه گیر در تاریخ بشر از زمان بیماری همه گیر آنفولانزای 1918 است. به هر حال ، نام کتاب های طاعون آلبرت کامو و کوری خوزه ساراماگو نیز بسیار شنیده می شود. افراد Super Sense (2011) و قرنطینه (2008) را بارگیری می کنند. رفتارهای روزمره ، از رفتار مصرف کننده گرفته تا خرید ، بهداشت شخصی تغییر یافته است. بسیاری از مشاغل بسته شده است ، شکل آموزش و همدلی روزافزون برای مردم ، نه تنها در سطح ملی و منطقه ای ، بلکه در سطح جهانی. کرونا دیگر فقط یک بیماری نیست ، بلکه یک مشکل پزشکی نیست. امروز ، کورونا یک سبک زندگی و یک مسئله اجتماعی است.

رویدادهای بزرگ اجتماعی و سیاسی همیشه الهام بخش هنرمندان بوده است. در طول تاریخ می توان به مثالهای زیادی اشاره کرد: اشعار و داستانهای مربوط به انقلاب فرانسه ، عکسهای تاریخی پس از جنگ ویتنام ، فیلمهای ساخته شده در مورد برده داری آمریکا ، حتی ترانه “باد تغییر” از گروه راک آلمانی Scorpions که در قلب برلین تقسیم شده است. 1990 ، پیش بینی می شود اتحاد جماهیر شوروی فروپاشی کند. حتی انقلاب اسلامی ما نیز در نوع خود از بسیاری از هنرمندان الهام گرفته است. شما مانند آهنگ ها و ترانه هایی که با ضبط صدا در خانه به مناسبت پیروزی 22 بهمن و نه 23 بهمن آمده اید ، به همه خانه های ایران حمله کردید. زبانی که ترانه “خدای خدا” را برای انقلاب ما در حومه می خواند ، زبانی است که گروه راک آلمانی برای آن در نظر گرفته است. “آینده در هوا است ، همه جا را می توان احساس کرد …” شاید هنرمند در واقع این باشد که در هر لحظه مهم تاریخی و اجتماعی ، عقل سلیقه مردم او به زبان هنر ترجمه می شود. می توان گفت واقع بینانه ترین تصویر هر جامعه تصویری است که هنرمندان آن در آینه ارائه می دهند.

https://www.instagram.com/p/B9FFVnigLEE/؟utm_source=ig_web_copy_link

برتولت برشت ، اما دیدگاه کمی متفاوت دارد. او می گوید: “هنر آینه ای از واقعیت جامعه نیست ، بلکه چکش است که از طریق آن می توان جامعه شکل گرفت.” در اوایل اپیدمی کورنا در ایران ، ویدئویی از یک هنرمند جوان ایرانی به نام دانیل خیرخ منتشر شد که نشان می دهد چگونه دستها در فیلم های ساکت و شبیه به اجرای موسیقی رقص مجارستانی شماره یک در برامس به خوبی شسته می شوند. روایت طنز این فیلم عمق فاجعه را کاهش می دهد و این اثر غم انگیز باعث آرامش و تحصیل مردم شده است. ویدئویی دیگر ، ظاهراً یک فیلم تبلیغاتی ، با ترانه ای که شیوع تاج را اندازه گیری می کند ، آهنگ آواز فولادی Rolling Stones را خواند (به ناراحتی نیاز دارم). تغییر قسمت تکراری شعر به گونه ای که ما از تسکین تصویری به دست اورا نگیریم ، این موسیقی تبلیغاتی است. هنر در اینجا فراتر از محتوا ، زیبایی شناختی و تاریخی / اجتماعی است. در اینجا هنر ناجی است. ممکن است برشت درست گفته باشد که می گوید هنر نه ارسطویی است و نه مدرن صرفاً بازتاب آینه. هنر یک معنای پسامدرن دارد که در طول تاریخ نادیده گرفته شده است: خلاقیت و نجات.



جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: کورونا به عنوان یک سبک زندگی و هنر به عنوان ناجی!

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا