کمپانی TSMC فرآیند تولید تراشه N4X را برای محاسبات با عملکرد بالا معرفی کرد


شرکت تولیدی Syndonductor تایوان (TSMCبه تازگی فرآیند جدید تولید تراشه N4X با هدف محاسبات با کارایی بالا (HPC) در دستگاه ها معرفی شده است و مراحل تولید آزمایشی آن از نیمه اول سال 2023 آغاز خواهد شد.

فرآیند تولید تراشه TSMC N4X

راه اندازی سیستم جدید N4X توسط TSMC نشانه ورود این شرکت به بازار رو به رشد HPCها است. علاوه بر این، نتیجه گرفته شده است که هدف از سیستم N4X ساخت ترانزیستورهای 5 نانومتری است.

طراحی N4X در واقع یک نسخه بهبود یافته از N5A است که عملکرد تراشه و فرکانس تراشه را بهبود می بخشد. همچنین گفته می شود که این سیستم در مقایسه با سیستم های N5 کارایی را حدود 15 درصد افزایش می دهد.

این شرکت همچنین ادعا می کند که N4X در عملکرد سیستم N4P به 1.2 ولت 4 درصد بهبود یافته است. “X” منعکس کننده فشار فزاینده TSMC بر HPC برای بخش طراحی تراشه است و ادعا می کند که این شرکت یکی از صنایع در حال رشد است.

فرآیند تولید تراشه TSMC N4X

فرآیند تولید تراشه TSMC N4X

دکتر کوین ژانگ، معاون توسعه صنعتی TSMC، در مورد فرآیند جدید تولید تراشه گفت: برای ارائه بهترین امکانات HPC، ترکیب کنید.

تولید آزمایشی تراشه جدید N4X در نیمه اول سال 2023 پیش بینی می شود. این بدان معناست که می توانیم انتظار داشته باشیم اولین طراحی N4X در اوایل سال 2024 به فروش برسد.

اخیراً گفتیم که تایوان اخیراً برای برنامه های خود به TSMC مراجعه کرده است ساخت کارخانه تولید تراشه های جدید در ژاپن درخشش سبز نشان داده است. این تأییدیه در اوایل این هفته به کمیسیون سرمایه گذاری تایوان ارائه شد.

در نهایت، نظر شما در مورد فرآیند جدید ساخت تراشه N4X برای کارآمدترین رایانه TSMC چیست؟

دکمه بازگشت به بالا