دانش و فناوری

کسب درآمد با ChatGPT خبرساز شد

پیشرفت تکنولوژی روزبه‌روز زنگ خطر را برای کسب‌وکارهای فیزیکی به صدا درمی‌آورد. این‌بار نیز کسب درآمد با ChatGPT متوجه نویسندگان شده است.
چند روزی‌ست که خبرهای داغ از چت‌بات ChatGPT در لیست اخبار تکنولوژی قرار دارد و تقریباً هرروز خبر استفاده از آن توسط شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به گوش می‌رسد. این‌بار نیز بحث کسب درآمد با ChatGPT رواج پیدا کرده است که بیش‌از هرکس دیگری خطر را متوجه نویسندگان کرده است. اخیراً با این چت‌بات مبتنی‌بر هوش مصنوعی مقاله‌ای نوشته شده که بابت آن مبلغ 600 دلار پرداخته شده است.
بیشتر بخوانید: چت بات ChatGPT در آزمون MBA با بالاترین نمره قبول شد!
کسب درآمد با ChatGPT خبرساز شد
توانایی چت GPT در نگارش مقاله‌ای که دستمزدی 600 دلاری برای آن پرداخته شده، زنگ خطر را برای مشاغل مختلف از جمله نویسندگان به‌صدا درآورد.
یک نویسنده فریلنسر به‌نام هنری ویلیامز با استفاده از چت GPT برای مقاله‌ای که در ازای نگارش آن 500 پوند (معادل 615 دلار) دریافته کرده بود، به نتیجه‌ای خیره‌کننده رسید. به‌نقل از روزنامه گاردین، مقاله تهیه شده توسط چت GPT تنها به ویرایشی جزئی نیاز داشت و تقریبا بی‌نقص بود.
ویلیامز گفت که اگرچه مقاله تهیه شده توسط ربات با ساختاری ساده و لحنی غیرانسانی نوشته شده، اما نکات کلیدی، دستور زبان و نحو به‌خوبی در آن رعایت شده‌اند. وی افزود:
تقریبا اطمینان دارم که هوش مصنوعی در آینده شغل بسیاری از نویسندگان را تصاحب خواهد کرد.

چت GPT که بلافاصله پس از راه‌اندازی یک میلیون کاربر را جذب خود کرد، یک مدل زبان پیشرفته است که به‌دلیل توانایی آن در تولید متن مکالمه‌محور و انسان‌گونه با استقبال فراوان مواجه شده است. این ربات در حال حاضر به‌صورت رایگان برای عموم قابل استفاده بوده و با رشدی سریع، به یک موفقیت جهانی تبدیل شد و شگفتی مدیران ارشد را برانگیخت.
اگرچه این ربات هم‌چنان در دست آزمایش است، اما قابلیت‌های حیرت‌انگیز آن مانند کدنویسی، نگارش مقالات پیچیده و حتی قبولی در آزمون‌های پزشکی، وکالت و MBA، آن‌را به ابزاری قدرتمند و البته خطرآفرین برای مشاغل مختلف تبدیل کرده است.
ویلیامز در ادامه گفت: «اگرچه در آینده نیز به نویسندگان و ویراستاران نیاز خواهیم داشت، اما بدون شک تعداد شاغلین این حوزه بسیار محدود می‌شود و تنها در مواردی نظیر صحت‌سنجی مقاله، اصلاحات جزئی و تایید نهایی فعالیت وجود خواهد داشت.» بااین‌حال، از آنجاکه چت‌بات ChatGPT در برخی موارد اطلاعات کاملا نادرست را با اطمینان خاطر به‌عنوان جواب صحیح ارسال می‌کند، باعث نگرانی‌هایی مبنی بر انتشار اخبار نادرست در اینترنت شده است.
بیشتر بخوانید:

    نسخه پولی ChatGPT رسما معرفی شد
    سواستفاده هکرها از ابزار هوش مصنوعی ChatGPT ؛ توسعه انواع بدافزارها و اپ‌های تقلبی با هوش مصنوعی!
    گام مهم مایکروسافت برای شکست گوگل؛ تجهیز موتور جستجوی بینگ به قابلیت‌های ChatGPT

دیدگاه شما درباره کسب درآمد با ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.
  

دکمه بازگشت به بالا