عمومی

چین و خوشه تجاری؛ از ایده تا عمل


در قسمت قبلی این مقاله که در وب سایت Digital Currency منتشر شده است ، به طور کلی درباره ویژگی های اصلی و حیاتی ایده بلاکچین ، منطق اقتصادی استفاده یا عدم استفاده از این فناوری و در آخر اصول تولید ایده با استفاده از این فناوری صحبت کردیم. .

در این بخش و بخش های بعدی ، ما به منطق اقتصادی و به ویژه انتخاب خوشه مناسب چین ، پیش بینی تعداد کاربران ، میزان فعالیت ، هزینه های کاربر ، هزینه های جداگانه فعالیت ها و معیارهایی که می توانند برای ردیابی این موارد استفاده شوند ، خواهیم پرداخت.

در مورد انتخاب بلوک چین از نظر فنی و امکان سنجی فنی در بخشهای زیر و بخش توجیه عملی / فناوری بحث خواهیم کرد.

چرا بلاکچین
چرا بلاکچین

بدون شک ، این یکی از مهمترین قسمتهای توجیه پروژه است که شامل بررسی نیاز به محصول / خدمات شما و نیاز به استفاده از بلاکچین برای دستیابی به خدمات بهتر ، ارزان تر یا شفاف تر و در آخر توجیه انتخاب بلاکچین خاص برای اجرای پروژه است.

در این بخش ، شما باید سعی کنید بیشتر سرمایه گذاران بالقوه و بازار هدف (همه کاربران و بازیگران سیستم) را متقاعد کنید ، اما توجه داشته باشید که اقناع همه مردم به هیچ وجه امکان پذیر نیست ، بنابراین مطمئن شوید که خودتان یک موفقیت و یک نقطه عطف محسوب می شوید. مسیر را انتخاب کنید (تغییر ایده ؛ محور).

این اطلاعات بخشی از ارائه سرمایه گذار و همچنین یک فصل از “مقاله سفید” پروژه است.

کاغذ سفید یا نامه سفید در واقع نسخه اصلاح شده طرح تجاری است. برای آشنایی بیشتر با مقاله های سفید ، پیشنهاد می کنم White Paper Bitcoin یا Atrium را بخوانید ، اگر گیج هستید ، نگران نباشید ، در مقالات آینده مشاهده خواهیم کرد که چگونه یک مقاله سفید را بنویسیم و جدا کنیم.

س questionsالاتی که بیشتر سرمایه گذاران (و حتی مشتریان) از شما می پرسند …

در قسمت قبلی این مقاله در مورد سوال اول صحبت کردیم (به جز قسمت فنی) و گفتیم که دلیل استفاده از بلاک چین در ایده شما باید دو مورد را دنبال کند.

  • استفاده از بلاک چین باعث کاهش هزینه ها می شود.
  • مشکل آنقدر حاد است که انجام این کار حتی با هزینه اضافی ضروری است.

در این بخش ، سوال دوم را بررسی خواهیم کرد ، این است که چگونه می توان مناسب ترین بلوک چینی را انتخاب کرد؟

هر دو س mustال باید بر اساس دو رویکرد متفاوت مورد بررسی قرار گیرند.

  • رویکرد فنی (در مقالات آینده)
  • رویکرد اقتصادی

یکی از مهمترین فعالیتهایی که تیم بلاکچین باید در مراحل اولیه طوفان مغزی انجام دهد ، انتخاب بستر صحیح بلاکچین از نظر اقتصادی و عملیاتی است. در واقع ، خروجی این فعالیت جهت پروژه را تعیین می کند. این فعالیت شامل مراحل ارزیابی ، شناسایی ، تجزیه و تحلیل ، اندازه گیری و استنباط نیازها است که سرانجام ، همانطور که گفته شد ، در بخشی از فصل وجود دارد. چرا بلاکچین در مقاله سفید و پرونده پیشنهاد سرمایه گذار قرار می گیرد.

بلاکچین مناسب را انتخاب کنید
بلاکچین مناسب را انتخاب کنید

در تمام مراحل فوق ، به طور کلی باید شاخص های زیر را در نظر گرفت.

بلاکچین دولتی یا خصوصی ، هدف بلاکچین انتخابی ، تعداد معاملات در ثانیه ، اندازه بازار بلاکچین انتخابی ، مسائل مربوط به اجرای فنی ، میزان تبلیغات انتخابی بلاکچین (برای اهداف بازاریابی)

در مرحله قبلی تعیین کردیم که آیا تصمیم به استفاده از بلوک چینی گرفته ایم یا نه …

در این مرحله ، بر اساس ایده کلی ، هدف سیستم و تعاملات بین بازیگران ، باید برخی از نیازهای اساسی (شاخص های خواندن) را از ایده اصلی انتخاب بلوک مناسب چین استخراج کنیم. در مرحله بعدی (شناسایی) ، این شاخص ها به شناسایی و شناسایی مناسب ترین توده چینی کمک می کنند.

به نظر پیچیده و وقت گیر است اما اینطور نیست! یک مثال ساده می تواند مسئله را کاملاً نشان دهد.

فرض کنید می خواهید یک شبکه اجتماعی ایجاد کنید (به عنوان مثال ، توییتر ؛ فقط متن) ، پس از اینکه تصمیم گرفتید از فناوری Blockchain استفاده کنید یا خیر ، باید معیارهای مورد نیاز Blockchain چین را با انتشار برخی از داده های مناسب تعیین کنید. تعیین محل

شبکه اجتماعی بلاکچین
شبکه اجتماعی بلاکچین

1) نوع بلاکچین را از نظر دسترسی انتخاب کنید.

به طور کلی ، از نظر قابلیت دسترسی ، سه نوع بلاکچین وجود دارد. بخشهای خصوصی ، دولتی و کنسرسیوم تقسیم شده اند و هر یک از این بلاکچین ها ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارند و در نتیجه طیف گسترده ای از کاربردها و اهداف مختلف استفاده از بلاکچین را ایجاد می کنند.

برای تصمیم گیری در این زمینه ، باید یک تعریف اساسی از انواع بلوک چینی داشته باشیم:

بلوک عمومی چین؛

هرکسی می تواند بدون اجازه به شبکه بپیوندد. (اطلاعات را بخوانید ، بنویسید و غیره)

حقیقت؛ هیچ کس مالک این شبکه نیست ، کاربران می توانند ناشناس بمانند و در آخر همه می توانند از آن استفاده کنند.

معاملات در این نوع بلاکچین سریع است کماو آن را فهمید

بلوک ویژه چین ؛

افراد برای عضویت در شبکه نیاز به اجازه (از یک گروه یا شخص خاص) دارند.

حقیقت؛ شخص یا سازمان صاحب یک شبکه است ، کاربران شناسایی می شوند و در پایان فقط افراد یا تازه واردین مورد تأیید صاحب شبکه مجاز به پیوستن به شبکه هستند.

معاملات در این نوع بلاکچین سریع است بالااو آن را فهمید

بلوک کنسرسیوم چین؛

مخلوطی از بلاکچین عمومی و خصوصی.

حقیقت؛ بسیاری از افراد یا سازمان ها صاحب شبکه هستند ، کاربران شناسایی شده اند و دسترسی به اطلاعات خوانده شده می تواند مانند بلاک چین عمومی یا خصوصی باشد ، اما استفاده از شبکه برای افراد یا گره ها منوط به رضایت صاحبان شبکه است.

معاملات در این نوع بلاکچین سریع است بالااو آن را فهمید

با استفاده از این اطلاعات اولیه ، می توانیم نمونه ای از یک شبکه اجتماعی را که از نظر نوع دسترسی به بلاکچین شبیه توییتر است ، بررسی کنیم.

هدف شبکه اجتماعی شما چیست؟

اگر هدف شما مانند توییتر ، فیس بوک و اینستاگرام جذب مخاطب عام و اجازه دادن به هر کاربر برای خواندن و نوشتن اطلاعات (تعامل با شبکه اجتماعی) است ، پس باید نتیجه بگیرید که باید از بلاکچین عمومی استفاده کنید.

ولی…

با کمی تفاوت ، می توان با صدور مجوز مجوز برای هر کاربر ، شبکه اجتماعی متفاوتی را برای اقشار خاص جامعه یا یک جامعه کوچک خاص در نظر گرفت. (زنجیره بلوک خصوصی یا کنسرسیوم)

به عنوان مثال ، یک شبکه اجتماعی برای دانشجویان دانشگاه شریف که نیاز به تأیید از طریق کارت دانشجویی دارند و توسط مسئولان دانشگاه تأیید می شود (نود).

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: چین و خوشه تجاری؛ از ایده تا عمل

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا