سلامتی و پزشکی

چگونه می‌توانم بفهمم که فرزندم ترنس است؟

ترنس چیست؟

تراجنسیتی چیست؟ تراجنسیتی بودن به چه معناست؟ چگونه کودک ترنس را شناسایی کنیم؟ آیا فرزند شما با توجه به جنسیتی که در بدو تولد به او داده شده است، درگیر رفتار نادرست جنسی می شود؟ ما به شما خواهیم گفت که چگونه بفهمید فرزندتان با نان باینری یا غیر باینری جنسیت ایجاد می کند.

آیا می دانستید که اخیرا (در سال 2018) سازمان جهانی بهداشت (WHO) افراد تراجنسیتی را از فهرست بیماری های روانی خود حذف کرد؟ اگر در فکر این هستید که چگونه بفهمید فرزند شما تغییر جنسیت داده است ، پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

مردان و زنان چیست؟

جنسیت یک نظام اجتماعی مبتنی بر رعایت قوانین خاصی است که جامعه تحمیل می کند. این قوانین نقش زن و مرد را مشخص می کند. جنسیت به احساس ما و نحوه زندگی ما در بدن اشاره دارد. ما مردانگی و زنانگی خود را از طریق نحوه لباس پوشیدن، رفتار و ارتباط خود با دیگران ابراز می کنیم.

تراجنسیتی بودن به چه معناست؟

کودکان ترنسجندر احساس می کنند با جنس اشتباه به دنیا آمده اند. برخی از افراد ترنس بر اساس جنسیت خود از جنسهای مختلف شناخته می شوند. والدین باید احساسات فرزندان خود را بدانند و در ابتدای راه دشوار از آنها حمایت کنند.

پذیرش جنسیت کودک

همانطور که در بالا ذکر شد، جنسیت با جنسیت بیولوژیکی و گرایش جنسی یکی نیست.

اما چه زمانی این هویت شروع به شکل گیری می کند؟

در واقع ، از سنین پایین مردانگی و زنانگی خود را نشان می دهد و انتخاب می کند. بین سنین 2 تا 5 سالگی، فرزندان ما فرآیندی را طی می کنند تا این هویت را ایجاد کنند:

  • 2 سال: بچه‌ها می‌دانند که تفاوت‌های جسمانی بین زن و مرد یکسان نیست.
  • 3 سال: امروزه خود را مرد یا زن می دانند.
  • 4 سال: ساختار جنسیت آنها پایدارتر شده است.
  • 5 و 6 سالگی: آنها اکنون از کلیشه هایی در مورد اینکه چه کسی هستند یا دو نفر، یا “مرد” و “مونث” آگاه هستند.

تراجنسیتی چیست؟

چگونه نوزاد خلسه را بشناسیم

علائم یک کودک ترنس چیست؟ فرزندان ما با رفتار خود نشانه هایی را به ما نشان می دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید به خاطر داشته باشیم که رفتار ما در مواجهه با موقعیت های مختلف باید در طول زمان ادامه یابد. ما ممکن است گهگاه یا به طور موقت کمک یا کمک نکنیم، بلکه فقط به طور موقت.

به عنوان مثال ، این که گاهی اوقات یک پسر با عروسک بازی می کند یا لباس دختر می پوشد ، به این معنا نیست که او تراجنسی است. پس باید مراقب برخی رفتارها باشید و دو فکر جنسیت و جنسیت بیولوژیکی را از خود دور کنید. در اینجا علائم کودک ترنس و نحوه تشخیص کودک ترنس آورده شده است:

اندام تناسلی خود را نپذیرید:

این یکی از بارزترین نشانه های یک کودک ترنس است. در حالی که این اتفاق برای همه ترنس ها نمی افتد، اما ممکن است اندام تناسلی که در آن متولد شده اند را تشخیص ندهند. این به دلیل تضاد بین جنسیت بیولوژیکی و جنسیت است. آنها نه تنها از جنسیت خود متنفرند، بلکه می خواهند جنسیت متفاوتی نیز داشته باشند.

می خواهید “ضد جنسی” باشید:

این افراد به دلیل آنچه که برای تمایلات جنسی به آنها داده می شود، تمایل به “جنس مخالف” دارند. همچنین آنها در بدن نیستند که واقعاً آنها را نشان می دهد. بدترین قسمت تغییرات هورمونی است که باعث تغییر در تن می شود، رشد سینه و موهای ناحیه تناسلی می تواند باعث ناراحتی عمیق شود.

به عنوان مثال، طرد آنها از مردان و زنان است که باعث می شود اسباب بازی و اسباب بازی را برای مردان و زنان مورد علاقه خود انتخاب کنند. نباید فراموش کنیم که وقتی صحبت از بازی و اسباب بازی به میان می آید، تفاوت بین زن و مرد چیزی نیست جز یک سیستم اجتماعی ایجاد شده توسط بزرگسالان.

نقشی که هنگام بازی انتخاب می کند:

بازی های ویدیویی وجود دارند که به بازیکنان اجازه می دهند شخصیت خود را بسازند. به عنوان مثال، کودکان تراجنسیتی در این بازی‌ها اغلب ویژگی‌های خود را بر خلاف مرد یا زن بودن به تصویر می‌کشند. علاوه بر این ، وقتی نوبت به بازی های نقش آفرینی می رسد ، ممکن است نقش پسرها نیز ایفا شود.

چگونه نوزاد خلسه را بشناسیم

آنها لباس های مختلفی را انتخاب می کنند:

از نظر بیولوژیکی، پسرها گاهی اوقات ترجیح می دهند که لباس های دخترانه بپوشند و دختران ترجیح می دهند لباس های پسرانه بپوشند. با این حال، باید تاکید کرد که برای کودکان ترنس این اتفاق فقط هنگام لباس پوشیدن نمی افتد. وقتی شما آنها را خریداری می کنید، جذب نوع خاصی از لباس می شوند.

به یاد داشته باشید که لباس‌های دخترانه و پسرانه نیز به دو صورت تولید می‌شوند، با رنگ‌ها و انواع لباس‌هایی که برای گروه خاصی از افراد طراحی شده‌اند. اینکه بچه های تراجنسیتی از لباس پوشیدن امتناع می کنند اصلا به خاطر لباس نیست، بلکه به خاطر کلیشه های اطرافشان است.

آنها جامعه را ترک می کنند:

به طور کلی، یک کودک تراجنسیتی احساس می کند که در یک گروه همجنس قرار نمی گیرد و شروع به کناره گیری می کند. منجر به انزوا می شود. نکته دیگر این است که بچه های ترنس با بچه های همجنسی که این افراد دوست دارند دوست می شوند.

آنها خود را با نام های دیگری صدا می کنند:

کودکان تراجنسیتی ممکن است اصرار کنند که آنها را با نام دیگری صدا کنید. نامی که با جنسیت او مطابقت داشته باشد. اما اگر دقت کنیم و عمیق‌تر فکر کنیم، عباراتی مانند «من دختر هستم» وجود دارد. برای پسران، و “من می خواهم پسر باشم” برای دختران سرگرم کننده است.

تشخیص کودکان ترنس

چگونه از کودکان تراجنسیتی حمایت کنیم

اگر نگران داشتن فرزند تراجنسی هستید ، اکنون زمان حمایت از آن است. تنبیه ، توبیخ یا مجبور کردن آنها به شیوه ای که نمی خواهند زندگی کنند ، در آینده منجر به زندگی پر از درد ، اضطراب ، ناراحتی و کینه می شود. بنابراین حتی می تواند منجر به خودکشی شود.

بگذارید بچه ها ببینند چه جنسیتی می خواهند داشته باشند. برای این کار می توانید یک آخر هفته رایگان به آنها بدهید تا هر کاری که می خواهند انجام دهند. این دوره ممکن است شامل دو روز باشد که در طی آن فرد می تواند کارهایی را مطابق میل قلبی خود انجام دهد. در این مدت نیز ، کودکان می توانند هر طور که دوست دارند لباس بپوشند ، همانطور که دوست دارند بازی کنند یا حتی اگر دوست دارند نام خود را تغییر دهند!

رفتار آنها را در این روزها دنبال کنید. آیا آنها خیلی خوشحال هستند؟ آیا آنها به عنوان یک مرد احساس بهتری دارند یا یک زن؟

اگر در این مدت متوجه شدید که آنها بچه های شادی هستند، باید حرفه ای به نظر برسید. هم خانواده ها و هم بچه ها به یک مکان و کسی نیاز دارند که نگرانی هایشان را با هم در میان بگذارد.

سردرگمی ، احساسات متناقض ، احساسات مشکوک و رد جنسیتی که با آن متولد شده اند مانند سنگینی عدم تحمل خودشان بود. اینجاست که خانواده ها وارد می شوند: در آغوش گرفتن ، راهنمایی و حمایت از آنها در این سفر آموزشی.

حمایت خانواده و حرفه ای برای کودکان تراجنسیتی ضروری است زیرا فشارهای اجتماعی که این کودکان تجربه می کنند می تواند شدید باشد.

علائم کودکان ترنس

اگر فرزند شما ترنسجندر است، یک رویکرد محبت آمیز واقعا کمک می کند

درک جنسیت رایج است و همه کودکان این کار را انجام می دهند. از کودکان انتظار می رود این فرآیند را طی کنند تا خود را پیدا کنند. آنها همچنین می توانند دریابند که آیا اسباب بازی ها و لباس های خاصی را دوست دارند که ممکن است آن چیزی باشد که دو جامعه انتظار دارند.

با این حال ، این لزوما به معنای تراجنسیتی بودن آنها نیست. این فرایندی است که در آن همه کودکان می توانند زندگی کنند و خود را ببینند.

وقتی مرحله ناتمام به نظر می رسد و فرزند شما با اطمینان نشان می دهد که می خواهد چه کسی باشد، اینجاست که نقش خانواده به میان می آید. از متخصصی بیاموزید که می تواند شما را در مورد بهترین راه حمایت از فرزند ترنسجندر راهنمایی کند.

عشق، احترام و همدلی ضروری است. آنها را بدون قید و شرط دوست داشته باشید تا بدانند هرگز تنها نخواهند بود. این همان چیزی است که از یک خانواده انتظار می رود.

منابع:

سایت Polaristeen

وب سایت Vox

وب سایت Wikihow

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا