سلامتی و پزشکی

چگونه جوان بمانیم و از پیری زودرس جلوگیری کنیم؟ 9+4 راز جوانی و سلامتی

کرم ها، لوسیون ها، سرم ها و موارد دیگر یک ابزار ضد پیری این در اکثر خانه ها یافت می شود و می تواند روند پیری را در افراد کند کند. اما وقتی صحبت از پیشگیری و از بین بردن خطوط روی پوست، چین و چروک و لک می شود، تغییر سبک زندگی یکی از بزرگترین و مهم ترین مسائل خواهد بود.

در این مقاله ما برنامه ریزی می کنیم 9 + 4 استراتژی ضد پیری بر اساس تحقیقات.


تا جایی که می توانید از نی استفاده نکنید:

چگونه جوان بمانیم و از پیری زودرس جلوگیری کنیم؟

استفاده از نی چندان مهم به نظر نمی رسد و نمی تواند باعث ایجاد چین و چروک در صورت شود، اما به مرور زمان متوجه ایجاد چین و چروک در اطراف دهان خواهید شد.

نوشیدن این ماده از طریق نی باعث می شود که ماهیچه های صورت بر روی این نواحی فشرده شوند که منجر به ایجاد خطوط می شود. هرچه بیشتر از این ماهیچه ها استفاده کنید، خط بیشتر توسعه می یابد.


سیگار نکشید:

برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، gettyimages-539662751

این را به لیست افراد غیر سیگاری خود اضافه کنید. اگرچه سیگار می تواند به سلامتی شما آسیب برساند و باعث سرطان ریه و بیماری قلبی شود، یکی دیگر از دلایل ترک سیگار، خطوط ریز روی پوست شما است.

این عادت بد می تواند تاثیر منفی بر ظاهر شما داشته باشد و در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک روی پوست، زرد شدن دندان ها، پیری زودرس و احتمالاً پسوریازیس شود.

سیگار باعث افزایش چین و چروک ناشی از حرکات صورت می شود. سیگار همچنین می تواند جریان خون را کاهش دهد.


آنتی اکسیدان مصرف کنید:

چگونه جوان بمانیم و از پیری زودرس جلوگیری کنیم؟

داشتن یک رژیم غذایی سالم می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت کل بدن داشته باشد. میوه ها و سبزیجات حاوی آنتی اکسیدان ها و ویتامین های B و E برای پوست مفید هستند. آنتی اکسیدان ها به پوست کمک می کنند تا با رادیکال های آزاد محیط مبارزه کند و از آسیب رساندن این رادیکال ها به سلول های پوست جلوگیری کند.

این آنتی اکسیدان ها به پوست کمک می کنند تا از تجزیه الاستین و کلاژن جلوگیری کند که باعث سلامت پوست می شود. کاسه را با ماهی و مرغ پر کنید تا ویتامین های B6 و B12 دریافت کنید.

گیاهخواران همچنین می توانند ویتامین B6 را از بادام زمینی دریافت کنند که 55 درصد از نیاز روزانه بدن را تشکیل می دهد. روغن گندم، تخمه آفتابگردان و بادام منابع عالی ویتامین E هستند.


از غذاهای شور بیشتر استفاده کنید:

جلوگیری از پیری زودرس پوست gettyimages-126275786

می دانید که غذاهایی مانند کیمچی، کلم ترش، تمپه و سایر غذاهای غنی از پروبیوتیک برای روده مفید هستند. اما شما باید این را بدانید مواد غذایی برای پوست سالم و شاداب موثر هم هست غذاهای تخمیر شده دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی عالی هستند.

محصولات زیبایی تخمیر شده نیز می توانند تغییراتی در پوست ایجاد کنند. یکی از مهمترین فواید این ماده این است که پوست را تسکین و روشن می کند.


پروتئین کافی دریافت کنید:

جلوگیری از پیری زودرس پوست gettyimages-463043119

اکثر زنان به 46 گرم پروتئین در روز نیاز دارند. استفاده از این مواد می تواند به کنترل گرسنگی کمک کند و این امر منجر به کاهش وزن و جوان شدن می شود. پروتئین به عضله سازی کمک می کند و روند پیری را کند می کند.

همچنین دریافت پروتئین کافی برای داشتن موهای سالم بسیار مهم است. مواد مغذی موجود در منابع پروتئینی می توانند به ساخت موهای قوی کمک کنند.


مصرف قند خود را کنترل کنید:

چگونه جوان بمانیم

قند علاوه بر چاقی، دیابت و بیماری های قلبی به پوست آسیب می رساند. یک مطالعه در سال 2010 نشان داد که بین قندهای رژیمی مانند گلوکز و تولید محصولات نهایی گلیکوزیون ارتباط وجود دارد.

اما اگر عاشق غذاهای شیرین هستید، زیاد نگران نباشید. با استفاده از این مواد می توانید مصرف خود را کاهش دهید.


خوابیدن روی بالش ابریشمی:

چگونه جوان بمانیم

بالش های نخی و پلی استر ممکن است انتخاب خوبی باشند، اما بالش های ابریشمی خوب هستند و از ایجاد چین و چروک روی پوست جلوگیری می کنند.


به پشت بخوابید:

برای جلوگیری از پیری زودرس پوست، تصویر یک زن سیاهپوست به شکل قلب را با دست ببندید.

اگر عادت به افقی خوابیدن دارید، بهتر است این عادت را کنار بگذارید. این عادت باعث ایجاد خطوط کوچک روی گونه ها می شود.

خوابیدن به پشت درد گردن و کمر را کاهش می دهد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. خواب پشت نیز برای افراد مبتلا به ریفلاکس معده مفید خواهد بود.


از اسیدهای چرب سالم استفاده کنید:

پیشگیری از پیری زودرس پوست، 200342902-001

دلایل زیادی برای مصرف اسیدهای چرب امگا 3 وجود دارد. این اسیدها به شما احساس سیری می دهند و به بدن شما کمک می کنند تا ویتامین های مورد نیاز خود را جذب کند. استفاده از این اسیدها با کاهش خطر بیماری قلبی مرتبط است.

اسیدهای چرب امگا 3 پوست را تمیزتر و جوان تر می کند. این کار برای کاهش بیماری های التهابی پوست مانند آکنه و پسوریازیس انجام می شود.


4 راز جوانی و سلامتی

چگونه جوان بمانیم و از پیری زودرس جلوگیری کنیم؟

گاهی اوقات می توانید غذاهایی را انتخاب کنید که خاصیت ضد پیری دارند (نگران نباشید که خوشمزه هستند!) در مواقع دیگر، زمانی که انتخاب خوبی ندارید، مکمل ها در برنامه شما قرار خواهند گرفت. البته محصولات زیبایی هرگز مضر نیستند. در این مقاله با چهار عامل تقویت کننده سلامتی آشنا می شوید که به شما کمک می کند ظاهری منحصر به فرد و درونی داشته باشید.

1. رسوراترول

این چیه رسوراترول یک پلی فنول در ساقه، دانه و پوست انگور قرمز و سایر گیاهان است.

او چه کار می کند تحقیقات نشان داده است که رسوراترول انرژی را افزایش می دهد، از گسترش سرطان (به ویژه سرطان سینه) جلوگیری می کند، از بیماری های قلبی جلوگیری می کند، با کاهش خطر بیماری های چشمی و سکته مغزی مرتبط است، خون خوب، و طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، اگرچه می تواند کند کردن روند پیر شدن. رسوراترول حتی به مبارزه با سموم موجود در محیط کمک می کند تا پوست شما را نرم و بدون چین و چروک کند.

چی بخورم؟ برای دریافت رسوراترول از طبیعت کره بادام زمینی، انگور قرمز، آب انگور قرمز، زغال اخته و کرن بری بخورید.

. اسیدهای چرب امگا 3

این چیه امگا 3 یک اسید چرب غیر اشباع است که بدن برای عملکرد و سلامت به آن نیاز دارد.

او چه کار می کند امگا 3 می تواند تا 30 درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد، عفونت های چشمی را تسکین دهد، کلسترول خون را تنظیم کند، علائم افسردگی را از بین ببرد و به درخشش پوست شما کمک کند.

چی بخورم؟ ماهی سالمون، بذر کتان، گردو، کولی و ساردین

3. سالم

این چیه آنتی اکسیدان ها ویتامین هایی هستند که در غذا یافت می شوند، مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنزیم ها (پروتئین هایی در بدن که به واکنش های شیمیایی کمک می کنند). ویتامین های A، C و E مهمترین آنتی اکسیدان ها هستند.

او چه کار می کند آنتی اکسیدان ها به کاهش روند پیری در بدن کمک می کنند و آسیب پذیری آن را در برابر سرطان، بیماری قلبی و دیابت کاهش می دهند. همچنین به کاهش عفونت های چشمی کمک می کند و می تواند از تشکیل رنگدانه هایی مانند لکه ها جلوگیری کند. آنها همچنین به روشن نگه داشتن پوست شما کمک می کنند.

چی بخورم؟ اسفناج، توت فرنگی، توت، زغال اخته، آلو، انگور، بذر کتان ، کلم پیچ و کدو تنبل

4. کوآنزیم Q10

این چیه Ubiquinone، همچنین به عنوان Q10 یا کوآنزیم Q10 شناخته می شود، یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی است که به طور طبیعی در بدن نیز تولید می شود. این آنتی اکسیدان در غشای سلولی قلب، کلیه ها، ریه ها، طحال، کبد، غدد فوق کلیوی و پانکراس یافت می شود. کوآنزیم Q10 برای سلامت بدن ما ضروری است، اما متاسفانه با افزایش سن سطح این آنزیم در بدن ما کاهش می یابد.

او چه کار می کند کوآنزیم Q10 مانند همه آنتی اکسیدان ها به بهبود سلامت قلب کمک می کند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

همچنین می تواند تا 50 درصد از سردرد جلوگیری کند و با دهان و دندان درد مقابله کند. علاوه بر این، این آنتی اکسیدان پوست را صاف و لطیف نگه می دارد و از شدت چین و چروک می کاهد.

چی بخورم؟ پسته، بادام زمینی، ماهی خال مخالی، سالمون و ساردین

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا