سلامتی و پزشکی

چک لیست لیزر موهای زائد قبل از اولین جلسه

فرض کنیم شما در نهایت تصمیم گرفتید به ده ها میلیون نفر دیگر بپیوندید و به دنبال کلینیک های لیزر باشید، تبریک می گویم! حذف موهای زائد یکی از پیشروترین درمان های زیبایی بوده است که طی دو دهه گذشته در سراسر جهان پیشرفت داده شده است.

چه چیزی باعث می شود لیزر موهای زائد یک تصمیم هوشمندانه باشد؟

آیا از شرایطی رنج می برید که باعث رشد موهای زائد می شود؟ آیا می خواهید ظاهری متفاوت داشته باشید؟ در هر دو مورد، انتخاب لیزر موهای زائد می تواند بسیار مناسب باشد. چطور ممکن است؟ فقط به این فکر کنید که تا امروز چقدر زمان صرف اصلاح، اپیلاسیون و کندن موهای زائد بدن و صورت خود کرده اید. میانگین این زمان برای مردم در ایران حدود ۱۳۰۰ ساعت در طول زندگی است! یعنی بیش از ۵۰ روز کامل در زندگی شما که در آن می توانستید کارهای ارزشمندتری انجام دهید.

با فناوری دقیق موجود در لیزر های مدرن مانند تیتانیوم ارگون مدیکال ، می‌توانید دقیقا تصمیم بگیرید که کدام قسمت از بدن خود را لیزر کنید و کجا می‌توانید اجازه رشد طبیعی را بدهید. پشت، پاها، سینه، زیر بغل، صورت و تقریبا هر ناحیه ای برای شما قابل درمان است. صرف نظر از نوع پوست خود، می توانید از یک درمان مطمئن و اثبات شده لذت ببرید و از کاهش دائمی یا به عبارتی پوستی صاف و ماندگار لذت ببرید!

چک لیست لیزر موهای زائد قبل از اولین جلسه

مفهوم کلی فناوری لیزر موهای زائد

ایده این است که پوست را با یک پرتو نور قوی ضربان دار کنیم تا فولیکول مو حاوی ملانین این انرژی ارسال شده را جذب کند و به شدت گرم شود تا زمانی که از بین برود. درمان های سنتی بسیار دردناک بود، و اگرچه بسیار مؤثرتر از اپیلاسیون بود، اما از نظر راحتی بیمار چندان مفید نبود.

خوشبختانه، بیش از یک دهه پیش فناوری SHR را توسعه داده شده است که از تکنولوژی جدیدی استفاده می کند که ناراحتی در طول درمان حذف مو را تا حدی کاهش می دهد که تقریباً بدون درد است. تمام دستگاه های لیزر ارگون مدیکال از این فناوری استفاده می کنند که توسط بسیاری از برندهای دیگر نیز پذیرفته شده است.

چک لیست لیزر موهای زائد قبل از اولین جلسه

نکات مهم در انتخاب کلینیک رفع موهای زائد

انواع و برندهای مختلفی از لیزر وجود دارد که توسط ارائه دهندگان در کلینیک های رفع موهای زائد استفاده می شود. با این حال، تنها لیزرهای پیشرفته و بالینی اثبات شده مانند لیزر ۱۲۰۰ وات و ۱۶۰۰ وات ارگون مدیکال حداکثر ایمنی و کارایی را برای انواع پوست از جمله پوست های تیره ارائه می دهند. انتخاب کار با بالاترین استانداردهای تکنولوژی نشانه خوبی برای یک پزشک حرفه ای و آموزش دیده است.

چرا این نکته مهم است؟ لیزر موهای زائد یک روش ظریف است که بر روی قسمت ظریف بدن شما (پوست) انجام می شود. درمانگری که علم پشت این فناوری را درک می‌کند، شانس بیشتری برای به دست آوردن نتایج دلخواه شما را دارد و در عین حال از هرگونه عوارض جانبی غیرضروری اجتناب می‌کند.

باید به خاطر داشته باشید که چرخه طبیعی رشد موهای بدن حدود ۶ هفته است. البته برای موهای صورت کمی کوتاهتر است. همچنین، برای دستیابی به نتایج حداکثری حذف موهای زائد معمولاً به طور متوسط ​​۶-۸ جلسه طول می کشد. بنابراین، قبل از انتخاب بسته درمانی، باید از در دسترس بودن کلینیک لیزر اطمینان حاصل کنید. داشتن فواصل حداقل ۸ هفته بین جلسات (برای بدن) یا کمتر از ۶ هفته ممکن است بر نتایج شما تأثیر منفی بگذارد.

اکنون که اصول اولیه را میدانید، اجازه ‌دهید به سراغ راهنمای آن برویم، چک لیستی که گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید بهترین تجربه ممکن لیزر موهای زائد را دریافت کنید.

آماده شدن برای عمل لیزر:

  • معاینه بدنی: از متخصص پوست یا پزشک بخواهید شما را معاینه کند، تاریخچه پزشکی را مرور کند و درباره انتظاراتش برایتان صحبت کند.
  • برنزه کردن: حداقل ۲ هفته قبل از درمان موهای زائد باید از برنزه کردن و همچنین برنزه کردن مصنوعی خودداری کنید. محصولات برنزه کننده حاوی سطوح بالایی از ملانین هستند. اگرچه لیزر تیتانیوم برای پوست‌های برنزه و تیره‌تر ایمن در نظر گرفته می‌شود، توصیه می‌کنیم پوست خود را تحت تأثیر قرار ندهید.
  • عطرها: لطفاً قبل و بعد از درمان از استفاده از مواد محرک در ناحیه درمان خودداری کنید.
  • اپیلاسیون: برای بهبود شانس خود برای دستیابی به کاهش دائمی مو، از اپیلاسیون کندن و بند انداختن موهای زائد خود قبل از درمان اجتناب کنید.
  • تزریق کلاژن و پرکننده ها: لطفاً به پزشک اطلاع دهید که آیا در ۶ ماه گذشته هیچ گونه تزریق زیبایی در ناحیه تحت درمان انجام داده اید یا خیر.
  • دارو: برخی از داروهای تجویزی مانند آنتی بیوتیک های خاص به نور حساس هستند. این ممکن است در برخی موارد باعث پرپیگمانتاسیون شود. بنابراین در صورت مصرف چنین دارویی باید به پزشک اطلاع دهید. برای اطلاع از بی خطر بودن آن لطفا به پزشک خود مراجعه کنید.
  • اصلاح: قبل از درمان باید اصلاح کنید. چرا اینطور است؟ پزشکان باتجربه در کلینیک های پیشرو لیزر به این نکته اشاره میکنند که اگر مقداری مو باقی بماند، نوک موی در معرض دید می تواند ناحیه را بسیار سریعتر گرم کند. همچنین، پزشکان کلینیکهای لیزر که از تیتانیوم استفاده می کنند، بیشتر از تکنیک حرکتی استفاده می کنند. اگر ناحیه درمان تراشیده نشود، ممکن است حرکت جاروکردن اپلیکاتور روی پوست آنطور که باید انجام نشود.
  • تست: یک پزشک باید ۲۴ ساعت قبل از درمان موهای زائد یک پچ آزمایشی انجام دهد.
  • خالکوبی: اگر در ناحیه درمان قرار دارند باید با چسب پوشانده شوند تا دچار سوختگی نشوند. (تتوهای تیره به دلیل رنگ مخصوص، مقادیر بیشتری از انرژی لیزر را جذب می کنند).

چک لیست لیزر موهای زائد قبل از اولین جلسه

توصیه های حین و بعد از درمان موهای زائد در کلینیک لیزر تیتانیوم

  • استفاده از عینک محافظ: عینک های محافظ توسط پزشک ارائه می شود. در طول درمان حتما انها را بپوشید.
  • درد: اگرچه واکنش افراد متفاوت است، اما درمان لیزر موهای زائد تیتانیوم باید تقریباً بدون درد باشد. برخی از نواحی ممکن است کمی حساس‌تر باشند، اما اگر درد زیادی احساس می‌کنید باید به پزشک اطلاع دهید. تکنسین می تواند به راحتی سطوح انرژی را تنظیم کند.
  • زمان درمان جلسه شما می تواند از ۱۰ دقیقه تا یک ساعت کامل طول بکشد: این ابتدا به این بستگی دارد که آیا شما یک ناحیه خاص را درمان می کنید یا چند ناحیه. قطعه دست جدید در لیزر تیتانیوم پوشش سریع مناطق بزرگ را امکان پذیر میکند و زمان درمان را به نصف کاهش می دهد!
  • قرمزی و تورم: فولیکول مو ممکن است متورم شود و پوست اطراف آن ممکن است کمی قرمز شود که طبیعی است و در عرض ۲۴ ساعت رفع میشود.
  • ضد آفتاب: توصیه می کنیم حداقل یک هفته پس از درمان از کرم ضد آفتاب با SPF 30/50 در ناحیه تحت درمان استفاده کنید. این برای محافظت از پوست شما که در برابر آسیب های خورشیدی حساس تر است، مهم است. به خصوص اگر برای مدت طولانی (بیشتر در تابستان) مستقیماً در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

در نهایت اگر هنوز در مورد لیزر موهای زائد به طور کلی یا لیزر تیتانیوم ارگون مدیکال سوالی دارید با انها تماس بگیرید. دفتر مرکزی ارگون مدیکال واقع در شهر تهران و محله یوسف آباد است. شما همچنین میتوانید، با مراجعه حضوری، به شرکت از مشاوره رایگان استفاده کنید و اقدام به خرید دستگاه لیزر تیتانیوم کنید.

نشانی: تهران، یوسف آباد، خیابان اکبری(مستوفی)، بالاتر از خیابان ۳۱ام، روبروی خ ۳۳ام، پلاک ۸۳.

شماره تلفن ثابت: ۰۲۱۸۸۷۰۰۴۴۴

خانم مولایی مدیر بازاریابی و فروش: ۰۹۱۲۹۶۸۳۵۱۷

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا