سلامتی و پزشکی

چه کسانی بهترین کاندیدای جراحی زیبایی لثه (Gum lift) هستند؟

جراحی زیبایی لثه روشی درمانی برای برداشتن بافت اضافی لثه و برطرف کردن ناهنجاری های آن است. این ناهنجاری ها ممکن است منشا ژنتیکی داشته یا به دلایل دیگری رخ دهد. گرچه این عمل جزئی از عمل های زیبایی محسوب می شود و انجام آن به عهده خود فرد است، اما بازهم مشورت با دندانپزشک، خالی از لطف نخواهدبود.

جراحی لثه (Gum lift) برای چه کسانی توصیه می شود؟

بطور کلی افرادی بهترین کاندیدای جراحی لثه هستند که لبخندی لثه ای داشته باشند. در حقیقت بافت لثه شان بیش از اندازه رشد کرده و دندان های شان کوتاه به نظر می رسد. در کنار این موارد مصرف داروهایی برای درمان فشار خون بالا و صرع، می تواند از جمله دلایل ایجاد لبخند لثه ای باشد.

بیشتر بخوانید» تنها لبخند لثه ای نیست که زیبایی را از چهره تان می گیرد. بلکه زردی و ایجاد لکه روی دندان ها هم می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس تان شود. از همین رو با مراجعه به کلینیک آرامش، به عنوان یکی از مراکز بلیچینگ دندان در مشهد، با استفاده از روش هایی اصولی، دندان های سفیدی را به شما خواهد داد.

در صورتی که قصد دارید جراحی زیبایی لثه را انجام دهید، در ابتدا باید دارای دندان هایی سالم بوده تا برطرف کردن مشکل زیبایی دهان، منطقی به نظر برسد. نکته دیگر اینجاست که قبل از انجام این عمل نسبت به حساسیت نداشتن خود به داروهای بی حسی اطمینان داشته باشید تا دچار مشکلاتی نظیر کهیر، مشکلات تنفسی، خارش و… نشوید.

چرا باید جراحی لثه انجام دهیم؟

همانطور که گفته شد، جراحی لثه جزئی از جراحی های زیبایی محسوب می شوند. به همین خاطر برای زیباتر شدن دندان ها، داشتن لبخندی زیباتر، افزایش اعتماد به نفس، درمان بیماری های مربوط به لثه و… بسیاری از افراد به این روش روی می آورند. اما این احتمال وجود دارد که به دلیل حساسیت به داروهای بی حسی و همینطور عوارض آن، از انجام این عمل منصرف شوند که در این صورت جراحی لثه در مشهد را در کلینیک آرامش به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع جراحی زیبایی لثه را بشناسید

از آن جاییکه مشکلات مربوط به لثه متفاوت هستند، روش های درمانی مختلفی را هم برای آن در نظر گرفته اند. افزایش طول تاج دندان یکی از این روش هاست که در آن بافت اضافی لثه به منظور نمایان شدن شکل کلی بافت، برداشته می شود. گاهی در این نوع از جراحی علاوه بر بهبود ظاهر لثه، بیماری های پریودنتال نیز بهبود می یابد.

بیشتر بخوانید» یکی از مواردی که می تواند روی فرم و شکل دهان تاثیر بگذارد، کشیدن دندان است. در صورتی که به زیبایی لبخند و دندان های تان اهمیت می دهید، در کنار جراحی لثه، با مراجعه به متخصص ایمپلنت در مشهد، می توانید روشی مناسب را برای دندان از دست رفته تان پیدا کنید.

در نتیجه فرد از لبخند خود رضایت داشته و جویدن غذا را هم راحت تر انجام می دهد. گاهی بافت لثه تحلیل رفته و لثه عقب نشینی کرده است. برای درمان این عارضه از پیوند بافت لثه استفاده خواهدشد تا از دندان و ریشه آن در برابر پوسیدگی محافظت شود. افزایش طول لثه هم مورد دیگری بوده که بعداز کشیدن دندان و از بین رفتن بافت لثه اطراف انجام می شود. این نوع از جراحی لثه را بهتراست قبل از ایمپلنت دندان انجام داد تا ظاهر دندان کاشته شده طبیعی تر به نظر برسد.

عوارض جراحی لبخند لثه ای چیست؟

بدون شک انجام هیچ کدام از جراحی ها بدون عارضه نخواهدبود. به همین خاطر برداشتن لثه برای نمایان شدن دندان ها، می تواند باعث ایجاد حساسیت شده که به مرور زمان این مشکل برطرف خواهدشد. دیگر اینکه وقتی بافت لثه برداشته شده و دندان ها بیشتر نمایان شوند، لایه ای محافظ از روی مینای دندان از بین خواهدرفت. در نتیجه عاج دندان حساس تر شده و خطر ابتلا به پوسیدگی دندان افزایش پیدا خواهدکرد. درصورتی که از مسواکی زبر استفاده کرده و با روشی غیراصولی از آن استفاده کنید، به مرور زمان بافت دندان عقب نشینی خواهدکرد. در کنار این موارد ممکن است به دلیل بی توجهی به نکات بهداشتی، بعداز انجام جراحی لثه، دچار عفونت شده یا اینکه با درد و خونریزی زیادی همراه باشید.

سخن پایانی

جراحی زیبایی لثه روشی تهاجمی برای داشتن لبخندی زیبا خواهدبود؛ بنابراین اگر تحمل چند روز یا چند هفته دوره نقاهت را دارید، این روش برای از بین بردن لثه بلند، لثه های کوتاه، تحلیل لثه و… توسط پزشک متخصص جراحی لثه انجام خواهدشد.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا