سلامتی و پزشکی

چند توصیه ساده برای مراقبت از ایمپلنت دندان

کاشت دندان یکی از م waysثرترین روش ها برای ترمیم دندان ها است و می تواند جایگزین مناسبی برای دندان مصنوعی باشد. بنابراین ، به دلیل استقبال زیاد از این روش ایمپلنت دندان ، باید مشکلات مربوط به این نوع جراحی را مطالعه و بررسی کنیم ، به طوری که همه متقاضیان ایمپلنت دندان جراحی و ایمپلنت دندانی موفقیت آمیزی را تجربه کرده و سالها از خود استفاده کرده اند. لطفاً توجه داشته باشید که تسلط بر موضوع ایمپلنت های دندانی و آگاهی از مراقبت های بعد از عمل تأثیر بسزایی در موفقیت ایمپلنت های دندانی دارد.

ایمپلنت های دندانی در واقع پیچ های تیتانیومی هستند ، هنگامی که در داخل دندان قرار می گیرند ، به عنوان یک ریشه برای دندان کاشته شده عمل می کند. این پیچ ها استحکام خوبی دارند و در داخل استخوان فک قرار می گیرند ، بنابراین در اثر عوامل مختلف نمی شکند و خم نمی شوند. با این حال ، قرار دادن این پیچ ها در استخوان فک و جوشکاری صحیح آنها در محل تعیین شده ، به نکات خاصی پس از جراحی نیاز دارد. در واقع می توان گفت که تنها یک عمل خوب برای دستیابی به ایمپلنت موفق و طولانی مدت کافی نیست.عوامل زیادی مانند مراقبت های بعد از عمل نقش مهمی در این جهت دارند. بنابراین لازم است همه متقاضیان ایمپلنت دندان از طریق تحقیق و مشاوره یا مشاوره با دندانپزشک خود اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنند.
دوام ایمپلنت های دندانی
همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، عوامل زیادی بر ماندگاری ایمپلنت تأثیر می گذارد و آن را تعیین می کند ، اما به طور کلی ، اگر همه شرایط ، یعنی انتخاب متخصص و مرکز ایمپلنت و مراقبت های بعد از عمل به خوبی انجام شود ، دندان ایمپلنت حتی می تواند 20 سال زندگی کند در واقع نحوه برخورد با این دندان و نوع دندانی که انتخاب می کنید (مارک تاج و نوع ایمپلنت) تاثیر زیادی بر دوام آن خواهد داشت.
ایمپلنت ها گاهی به شکل تک دندان و گاهی به صورت ردیف دندان یا مجموعه ای کامل از دندان های فک بالا و پایین کاشته می شوند. در این مورد ، مهم است که نکاتی که باید قبل و بعد از عمل رعایت شود در هر دو مورد یکسان باشد.
در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه مشاهده یا رزرو مراقبت از ایمپلنت دندان ارائه شده است
متأسفانه برخی از افراد تصور می کنند که داشتن اطلاعات کافی از متخصصان و مراکز ایمپلنت کافی است. نیازی به کسب اطلاعات بیشتر نیست. برای ابعاد و موضوعات مختلف ایمپلنت های دندانی ، داشتن اطلاعات متفاوت قطعاً می تواند مزایای بیشتری برای بیماران به همراه داشته باشد. به بنابراین ، ما باید در مورد مراقبت های بعد از کاشت صحبت کنیم.

برای تحریک لثه ها از غذاهای مختلف استفاده نکنید ؛ در حین کاشت دندان ، اعصاب دیگر دندانها بسیار حساس و تحریک پذیر می شوند.بنابراین بیماران باید به تغذیه خود توجه بیشتری داشته باشند و از خوردن غذای زیاد خودداری کنند. گرما اعصاب را از تحریک و بدون درد جلوگیری می کند.
فعالیت های سنگین انجام ندهید ؛ پس از جراحی ایمپلنت دندان ، بهتر است فعالیت بدنی سنگین و فعالیت های ورزشی را به مدت 48 ساعت به تعویق بیندازید ، بیشتر استراحت کنید ، با آرامش بیشتری عمل کنید و اجازه دهید جوشکاری اسکرو در لثه ها طبیعی باشد. تایید کنید.استفاده از یخ ؛ یکی از مواردی که برای خنک کردن محل بخیه بعد از عمل توصیه می شود قرار دادن یخ روی صورت است. استفاده متناوب از کیسه های یخ می تواند به جلوگیری از تورم در محل جراحی کمک کرده و به بهبود بیماران کمک کند.
از مسکن ها استفاده کنید ؛ برای از بین بردن دردهای مختلفی که ممکن است بعد از عمل احساس کنید ، توصیه می شود از داروهای ضد درد و غیر آسپرین استفاده کنید تا بتوانید به خوبی این دردها را کنترل کرده و از بدتر شدن آنها جلوگیری کنید. بهتر است هر سه تا چهار ساعت قبل از خواب مسکن بخورید تا بیمار آرامش بیشتری داشته باشد. اما بهتر است این قرص ها بیش از یک یا دو روز مصرف نشوند. درد بعد از جراحی ایمپلنت دندان معمولاً با گذشت زمان کاهش می یابد ، اما اگر بیمار علائم افزایش درد و شدت را نشان داد ، بهتر است با جراح خود مشورت کنید.
رعایت بهداشت دهان و دندان ؛ تمیز نگه داشتن دهان و دندان ها و استفاده از مسواک و دهانشویه برای از بین بردن بقایای غذا در کناره های دندان از جمله عواملی است که عمر دندان های کاشته شده را طولانی می کند. در واقع ، توصیه می شود که ایمپلنت های دندانی را مانند دندانهای طبیعی درمان کنید و با پشتکار و مراقبت از آن مراقبت کنید ؛ این به این دلیل است که تمیز نبودن دندان ها باعث تجمع باکتری در داخل و اطراف لثه می شود. بنابراین ، ظرف چند روز پس از عمل ، دندان های خود را تا حد امکان مسواک زده و به بخیه های لثه توجه کنید.
از جویدن با ایمپلنت های دندانی خودداری کنید ؛ اگرچه ممکن است چند روز پس از جراحی ایمپلنت دندان بتوانید غذا را بجوید ، اما توصیه می شود از جویدن غذا با ایمپلنت دندان خودداری کنید تا پایه ایمپلنت بهتر در لثه یکپارچه شود. ایمپلنت دندان با موفقیت برای مدتی نصب شده است. خودتان باشید.

بعد از کاشت از چه دهانشویه ای استفاده کنیم؟
متخصصان کلینیک دندانپزشکی دکتر سریتا (https://drserita.com) معتقدند ایمپلنت های دندانی مانند دندان های معمولی رفتار می شوند و از آنها مراقبت می کنند ، اما در هر صورت این دندان هنوز مصنوعی است و نمی توان آن را از دهان بیرون آورد. از خمیردندان الکلی که استفاده می کنیم استفاده کنید ، زیرا دهانشویه های حاوی الکل ممکن است باعث پوسیدگی زودرس این دندان های کاشته شده شود. لطفاً توجه داشته باشید که دهانشویه به تنهایی برای مراقبت از ایمپلنت دندان کافی نیست ، افراد باید از مسواک و نخ دندان بیشتری استفاده کنند تا بتوانند به مدت طولانی از ایمپلنت دندان استفاده کنند.

مسئولیت تمام محتوای وب سایت بر عهده منبع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا