سلامتی و پزشکی

چند اشتباه در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

تاریخ انتشار: 26 آبان 1400

غرغره آب نمک برای کرونا

با افزایش شیوع ویروس کرونا و بیماران مبتلا به کووید-19، باورهای غلط در مورد نحوه پیشگیری و درمان ویروس کرونا به ویژه در فضای مجازی گسترش یافته است. در اینجا برخی از باورهای غلط رایج در مورد ویروس کرونا وجود دارد. لطفاً برای پیشگیری و محافظت از خود و خانواده‌تان در برابر ویروس کرونا به دقت مطالعه کنید. جمع آوری اطلاعات و دانش در مورد همه موضوعات، به ویژه بیماری های ناشناخته مانند رگ های خونی، تشخیص حقیقت از خرافات را آسان تر می کند و با انجام اقدامات مناسب از خود و اطرافیان خود محافظت می کند.

برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، رعایت بهداشت فردی بهترین و مهمترین کاری است که هر کسی می تواند انجام دهد. علاوه بر رعایت بهداشت فردی، رعایت این نکات به شما کمک می کند تا از شیوع عفونت کرونا جلوگیری کنید.

  • فاصله ایمن با دیگران (حداقل 1 متر) حفظ کنید، حتی اگر فرد مقابل شما بیمار نباشد و علائمی نداشته باشد.
  • با تهویه مناسب از زمان خود در فضای باز نهایت استفاده را ببرید. اگر در خانه یا در یک منطقه قفل شده دیگر هستید، پنجره ها را باز نگه دارید.
  • دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید یا از الکلی استفاده کنید که خلوص آن بیش از 60 درصد است.
  • حتما واکسن بزنید واکسن ها حتی واکسن های ایرانی بهتر از بی واکسن بودن هستند.
  • هنگام سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با آرنج یا چربی چین خورده بپوشانید.
  • اگر واقعا خسته یا ناامید هستید، در خانه بمانید و استراحت کنید.
  • استفاده از یک ماسک صورت خوب می تواند به جلوگیری از انتشار ویروس از فردی که ماسک زده است به فرد دیگر کمک کند. ماسک به تنهایی در برابر COVID-19 محافظت نمی کند و باید با تماس فیزیکی و بهداشت دست ترکیب شود.

اقدامات پیشگیرانه مناسب شامل اجتناب فیزیکی یا اجتماعی، حبس، هوای داخل خانه، پوشش سرفه و عطسه، شستن دست ها، و نگه داشتن دست های شسته نشده در هوا و صورت است. استفاده از ماسک یا ماسک در مکان های عمومی برای به حداقل رساندن خطر عفونت توصیه می شود.

ویروسی که باعث COVID-19 می شود عمدتاً از طریق قطرات تولید شده در هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن فرد پخش می شود. همچنین ممکن است با لمس ناحیه عفونی و سپس لمس چشم ها، بینی یا دهان قبل از شستن دست ها آلوده شوید.

اما در این مقاله به مواردی می پردازیم که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ثابت نشده است.

6 باور غلط در مورد پیشگیری از کرونا

  1. استفاده از آنتی بیوتیک برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا؛ آنتی بیوتیک ها برای محافظت در برابر عفونت های باکتریایی طراحی و مهندسی شده اند. بنابراین، آنها تحت تأثیر ویروس هایی مانند ویروس کرونا COVID-19 قرار نمی گیرند. علاوه بر این، استفاده نادرست از آنتی بیوتیک ها می تواند برای سلامت فرد مضر باشد.
  2. اشعه ماوراء بنفش برای از بین بردن بیماری عروق کرونا؛ گفته می شود که اشعه ماوراء بنفش ویروس را از بین می برد. نه تنها ویروس را از بین نمی برد، بلکه باعث عفونت های پوستی نیز می شود. در نتیجه اشعه ماوراء بنفش تاثیری در از بین بردن بیماری عروق کرونا قلب ندارد.
  3. روغن کنجد برای جلوگیری از ویروس کرونا؛ در برخی از نقاط جهان، ماسک صورت روغن کنجد یا روغن کنجد برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا یا COVID-19 به بدن استفاده می شود. این روش همچنین در صورت عدم وجود ویروس کرونا روی بدن تاثیری ندارد.
  4. روی بینی نمک و برای کرونا آب نمک بپاشید. اگرچه این روش در برابر سرماخوردگی موثر است، اما استنشاق کرونا یا کووید-19 هیچ تاثیری ندارد. افرادی که در مورد خواص غرغره کردن برای کرونا صحبت می کنند، هیچ نظر علمی ندارند و هیچ تحقیق علمی در مورد آن انجام نشده است، اما این افراد قبول دارند که خواص غرغره برای کرونا زیاد است و به دلیل غرغره کردن برای کرونا، سلامت خود را از این بیماری تضمین می کنند. . .
  5. استفاده از جوش شیرین؛ تا به امروز هیچ مطالعه علمی مبنی بر اینکه استفاده از جوش شیرین (هر چیزی، خوراکی، بخور و …) در مقابله با بیماری های عروق کرونا قلب موثر است و حتی دوز نادرست آن می تواند برای بدن مضر باشد، انجام نشده است. به عنوان مثال استفاده از نوشابه به صورت بخور در درمان بیماری های عروق کرونا قلب تاثیری ندارد و به دلیل تولید دی اکسید کربن و بوی مستقیم آن برای انسان خطرناک است.
  6. مصرف ویتامین C برای مبارزه با کرونا؛ در اولین روز ابتلا به COVID-19 یا ویروس کرونا، تصور می‌شد که مصرف ویتامین C می‌تواند به بدن در مبارزه با ویروس کرونا کمک کند. ویتامین C موجود در COVID-19 در حال حاضر طبق دستورالعمل های جدید سازمان بهداشت جهانی ممنوع است. ویتامین C اسیدیته کپسید ویروس و سیتوپلاسم سلول های بدن را افزایش می دهد، بنابراین ورود ویروس به سلول های بدن را تسهیل می کند و ژن های آنها را آلوده می کند.

خواص-غرغره-آب نمک-برای-کرونا

غذای گرم در مقابل کرونا

تحقیقات اخیر در مورد عفونت کروناویروس نشان داده است که می توان غذاهایی مانند سیر، پیاز، زعفران، پرتقال قرمز و بسیاری موارد دیگر را که از غذاهای گرم به عنوان راه حلی برای مقابله با ویروس کرونا یا COVID-19 در رسانه ها به حساب می آیند، خورد. وقتی وارد می شود، هیچ تاثیری روی ویروس ندارد. از یک طرف توصیه به عدم استفاده از لبنیات برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا غیرعلمی است و قابل استناد نیست.

آیا واکسن ذات الریه از بیماری قلبی پیشگیری می کند؟

در ابتدا این تصور غلط در بین انگلیسی ها گسترش یافت، اما به زودی توسط محققان انگلیسی رد شد. در واقع، ویروس COVID-19 به واکسن ذات الریه مرتبط نیست زیرا COVID-19 یک عفونت ویروسی است و پنومونی یک عفونت باکتریایی است.

هیچ کودکی مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب نیست!

این اشتباه است که فرض کنیم هیچ کودکی به COVID-19 آلوده نشده است. در چین، نوزادان به کروناویروس COVID-19 آلوده می شوند، اما به طور کلی میزان ابتلا در کودکان بسیار پایین است. با این حال، دلیل کافی برای مراقبت نکردن از کودک وجود ندارد. کارشناسان بریتانیایی می گویند که سیستم ایمنی کودکان بالای پنج سال و جوانان برای مبارزه با بیماری های عفونی کاملا آماده است. آنها ممکن است آلوده باشند، اما شدت بیماری خفیف تر است، بنابراین هیچ علامتی وجود ندارد.

ویروس یک یا چند ماه در بدن فرد مبتلا باقی می ماند!

این یک تصور اشتباه است که عفونت کروناویروس در بدن فرد مبتلا به ویروس کرونا برای یک یا چند ماه باقی می‌ماند. به گفته سازمان بهداشت جهانی، ویروس کووید-۱۹ می‌تواند بین ۳ تا ۱۴ روز در بدن باقی بماند.

بطور کلی

تصور غلط رایج در این مقاله نه تنها در مورد ویروس‌های کرونا، بلکه در مورد انواع دیگر کرونا نیز صدق می‌کند، مانند آلفا معروف به کرونا انگلیسی، بتا معروف به کرونا آفریقایی، گاما به عنوان تاج برزیلی یا دلتا شناخته شده به عنوان کرونا هند. متاسفانه هیچ پایه علمی ندارند و حتی می توانند به بدن آسیب برسانند.

پرسش و پاسخ

  1. ویروس کرونا چه مدت پس از تمیز کردن فضای بیرونی ناپدید می شود؟ پس از ضدعفونی باید حداقل یک دقیقه آن را بگذارید و اجازه ندهید خشک شود تا ویروس از روی سطح پاک شود.
  2. آیا ماسک N95 در پیشگیری از بیماری عروق کرونا قلب خوب است؟ خیر، ماسک N95 هوای بیرون را خارج کرده و به ریه می فرستد، اما در مقابل هوای داخل ریه کاربر را دفع می کند و در صورت استفاده از این نوع ماسک، ویروس را به خارج از کشور منتقل می کند.
  3. چه الکلی ویروس کرونا را می کشد؟ الکل با خلوص 60 درصد یا بیشتر بیماری عروق کرونا قلب را از بین می برد.

منابع

https://www.cdc.gov

https://health.ucdavis.edu

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا