دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چرا طلا را باید در آمارکتس معامله کرد؟

بروکر طلا

طلا یکی از فلزات بسیار پرارزش است که در بازار معاملاتی فارکس در گروه فلزات گران‌بها قرار گرفته است و نوع CFD آن به عنوان مدل قراردادی طلا معرفی می‌شود. نماد معاملاتی طلا در بازار فارکس XAU است. برای کسب سود در معاملات طلا در زمان بالا رفتن قیمت این فلز باید در بروکر انتخابی خود حساب معامله خرید باز کنید و در زمان کاهش قیمت آن حساب معامله فروش باز کنید.‌ اکثر معامله‌گران برای تنوع سرمایه‌گذاری و محافظت از سرمایه خود در برابر تورم به خرید طلا در بازار فارکس روی می‌آورند. انتخاب بروکر مناسب برای معامله طلا که به آن بروکر طلا گفته می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است. از بین بروکرهای متنوع بازار فارکس، آمارکتس طرفداران بسیار زیادی دارد و برای معامله طلا گزینه مناسبی است. در این مقاله قصد داریم درباره دلیل مناسب بودن آمارکتس برای انجام معاملات طلا توضیح دهیم.

چه ویژگی‌هایی آمارکتس را به بهترین بروکر برای انجام معاملات طلا تبدیل کرده است؟

طلا یکی از دارایی‌های اصلی و ارزشمند جهان است که در زمان عدم قطعی بودن بازار از این فلز برای گریز از ریسک استفاده می‌شود. در واقع با وجود نوسانات قیمت طلا بسیاری از معامله‌گران زمانی که حس کنند سایر دارایی‌های آن‌ها متزلزل شده است و قطعیتی برای قیمت آن‌ها وجود ندارند، به خرید و انجام معامله طلا پناه می‌برند.‌ اما بروکری که از نظر معامله‌گران برای انجام معاملات طلا گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود، Amarkets است.‌ سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که از بین این همه بروکر چرا بروکر آمارکتس؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم این بروکر به دلیل داشتن برخی از پارامترها و ویژگی‌ها به عنوان بهترین بروکر برای انجام معاملات طلا شناخته می‌شود‌. در نظر داشته باشید که برای مطالعه‌ی مقاله‌ی کامل ارزیابی بروکر آمارکتس می‌توانید به این لینک مراجعه نمایید.

آمارکتس رگولاتوری دارد

یکی از ویژگی‌های آمارکتس که آن را به یک بروکر مناسب برای معاملات طلا تبدیل کرده، داشتن رگولاتوری است. رگولاتوری فقط برای معاملات طلا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بلکه تریدرها برای انجام معامله روی هر دارایی دیگر باید به رگولاتوری بروکر توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ زیرا رگولاتوری در واقع مهر تاییدی است که عملکرد قانونی یک بروکر را تایید می‌کند. رگولاتوری به Amarkets اجازه نمی‌دهد که میزان لوریج یا اهرم در معاملات طلا از یک عدد خاص بیشتر شود؛ زیرا هر چه میزان لوریج یا اهرم بیشتر شود، احتمال اینکه سرمایه معامله‌گران از بین برود، بیشتر است.

پلتفرم‌های معاملاتی آمارکتس متنوع است

همانطور که می‌دانید یکی از پارامترهای معتبر بودن یک بروکر این است که پلتفرم‌های معاملاتی متنوعی دارد. آمارکتس نیز به عنوان یک بروکر جهانی بسیار معتبر و فعال پلتفرم‌های متاتریدر 4 و متاتریدر 5 را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. هر یک از معامله‌گران می‌توانند با توجه به سلیقه خود در یکی از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر 4 پنج به معامله فلز طلا بپردازند.

میزان اسپرد یا کارمزد معاملات طلا در آمارکتس کم است

یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از معامله‌گران آمارکتس را به عنوان بهترین بروکر برای انجام معاملات طلا انتخاب می‌کنند؛ این است که میزان اسپرد یا کارمزدی که برای هر یک از معاملات روی نماد معاملاتی طلا لحاظ شده، پایین است. در بروکرهای دیگر اسپرد طلا (XAU/USD) خیلی از حداقل اسپرد‌ها بالاتر است. علاوه بر این ویژگی‌ها پارامترهای دیگری مانند متنوع بودن حساب‌ها، بالا بودن کیفیت پشتیبانی، راحت بودن شرایط واریز و برداشت، بالا بودن سرعت اجرای معاملات در تمام نمادهای معاملاتی از جمله طلا نیز در انتخاب Amarkets به عنوان بهترین بروکر برای انجام معاملات طلا در بازار فارکس نقش دارند.

 

به معامله‌گران آمارکتس پیشنهاد می‌شود که طلا را با چه واحد پولی معامله کنند؟

بسیاری از تحلیل‌گران بازار فارکس به معامله‌گران بروکر آمارکتس توصیه می‌کنند که فلز گران‌بهای طلا را با واحد پول دلار معامله کنند. البته در این بروکر امکان معامله طلا با واحدهای پول پوند، یورو، دلار کانادا، دلار استرالیا و ین ژاپن نیز وجود دارد. البته مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب واحد پول برای معامله طلا توجه به ارزش آن است. به عنوان مثال زمانی که ارزش یورو افزایش پیدا کند و در مقابل ارزش دلار پایین بیاید، معامله‌گر باید بداند که در این شرایط با خرید طلا با واحد پول دلار سود بیشتری به دست خواهد آورد.

در واقع معامله‌گر در زمان خرید طلا آن را با یک ارز ضعیف با ارزش پایین خریداری می‌کند و در زمان فروش آن را با یک ارز قوی می‌فروشد. طلا به عنوان یک دارایی امن شناخته می‌شود و مانند دارایی‌های دیگر از سیاست‌های پولی و مالی تبعیت نمی‌کند. این فلز گران‌بها همواره ارزش خود را حفظ خواهد کرد و تغییرات بی اساس بانک‌های مرکزی و دولت‌ها نمی‌توانند ارزش آن را کاهش دهند.

چه عواملی روی قیمت طلا در آمارکتس تاثیر می‌گذارند؟

عوامل مختلفی رو قیمت طلا درآمارکتس تاثیرگذار است که با تجزیه و تحلیل آن‌ها می‌توان معامله خوب و پرسودی را انجام داد. نرخ بهره یکی از مهم‌ترین عوامل موثر روی قیمت این فلز گران‌بهاست. اگر نرخ بهره کاهش پیدا کند، معامله‌گران آمارکتس ترجیح می‌دهند که معامله طلا را متوقف کنند؛ زیرا با کاهش نرخ بهره سودآوری معاملات طلا کاهش می‌یابد و گاهی به یک رقم منفی می‌رسد‌. نرخ دلار هم به عنوان یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار روی قیمت طلا معرفی شده است. با توجه به اینکه اکثر معامله‌گران طلا را با واحد پول دلار در بروکر Amakets معامله می‌کنند، طبیعتا نرخ دلار در میزان سودآوری معاملات آن‌ها اثر می‌گذارد.

جالب است بدانید در اکثر مواقع طلا و دلار رابطه‌ای معکوس با هم دارند. اگر قیمت دلار بیشتر شود، طلا ارزان‌تر و اگر قیمت دلار کمتر شود، طلا گران‌تر می‌شود. البته امکان اینکه به دلیل راکد شدن بازار یا نوسانات بسیار زیاد قیمت دلار قیمت طلا هم افزایش پیدا کند، وجود دارد. آخرین عاملی که قیمت طلا را در بازار فارکس تحت تاثیر قرار می‌دهد، احساسات معامله‌گران است که با عرضه و تقاضا یا طمع بیشتر قیمت طلا را تغییر می‌دهند. با تجزیه و تحلیل احساسات معامله‌گران می‌توان تاحدودی از روند تغییر قیمت طلا در بازار فارکس مطلع شد.

معامله طلا در بروکر Amarkets چه مزایایی دارد؟

  • حفظ ارزش طلا در شرایط مختلف
  • قابل لمس بودن قیمت طلا در حساب‌های معاملاتی
  • حفظ ارزش و ماندگاری طلا در شرایط دشوار
  • بازدهی بالای طلا در معاملات بلندمدت
  • امکان خرید طلا به میزان نامحدود
  • امکان معامله طلا با کمترین سرمایه

بهترین استراتژی برای معامله طلا در بروکر آمارکتس چیست؟

برای خرید و فروش طلا در بروکر Amarkets می‌توان از دو استراتژی متفاوت استفاده کرد. استراتژی اول بلندمدت است. در این استراتژی معامله‌گران طلا را خریداری کرده و به مدت چند سال از آن نگهداری می‌کنند تا با قیمت گران‌تر آن را بفروشند. استراتژی دوم این است که طلا را در فارکس و سایر بازارهای مالی معامله کنند. با انتخاب یک استراتژی مناسب می‌توان از نوسانات قیمت این فلز گران‌بها استفاده کرد و سود بالایی به دست آورد. قبل از انجام معاملات واقعی خرید و فروش طلا را در حساب معاملاتی دموی Amarkets تست کنید تا به خوبی با نحوه معامله این فلز آشنا شوید. آشنایی با تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال هم کمک زیادی به معامله‌گران خواهد کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله راجع به اینکه چرا آمارکتس بهترین بروکر برای انجام معاملات طلا تبدیل شده است، صحبت کردیم و به ویژگی‌های مهم این بروکر معتبر فارکس پرداختیم.‌ در ادامه توضیح دادیم که کارشناسان به معامله‌گران این بروکر پیشنهاد می‌کنند که طلا را با واحد پول دلار معامله کنند تا سود خوبی به دست آورند. عوامل موثر روی قیمت طلا، مزایای معامله طلا در Amarkrts و بهترین استراتژی معامله طلا در این بروکر نکات دیگری بودند که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. این مقاله، ترکیبی از دو مقاله جامع بروکر طلا و آمارکتس در وبسایت بهترین هست بوده که در رسانه اینفوجاب مارکت منتشر شده است. برای خواندن اصل این مقالات، بهتر است به وبسایت بهترین هست مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا