سلامتی و پزشکی

چرا باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنیم؟

اما چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

بسیاری یا تعداد کمی از شما می دانید که باید از ضد آفتاب استفاده کنید ، اما بسیاری از شما می توانید اهمیت استفاده از ضد آفتاب من نمی دانم. برای کمک به درک این اهمیت ، در اینجا پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا کرم ضد آفتاب باید نقش مهمی در ورزش روزانه شما داشته باشد.

کرم ضد آفتاب و اهمیت آن برای پوست هنوز برای بسیاری از ما توضیح داده نشده است و بسیاری از ما از کودکی به جز در ساحل از این کرم استفاده نکرده ایم و بسیاری نیز به این امر کمک کرده اند. یکی از دلایل اصلی استفاده از کرم ضد آفتاب جلوگیری از آفتاب سوختگی و سوزش ناشی از نور خورشید بر روی پوست است. اما ضد آفتاب همچنین عملکرد مهم دیگری در حفظ سلامت کلی پوست شما دارد ، به همین دلیل است که آن را به سرعت آماده می کنید.

اما چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه خورشید (اگر پوستی دارید که به سرعت در برابر نور خورشید واکنش نشان می دهد) ، چرا باید آفتاب. استفاده کردن؟ در اینجا پنج دلیل اصلی ذکر شده است:

  1. آفتاب از سرطان پوست جلوگیری می کند. سه نوع شایع سرطان پوست عبارتند از سرطان سلول های پایه ، سرطان سلول سنگفرشی و ملانوم. اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی این سرطان پوست است. حفاظت کافی و کافی از اشعه ماوراء بنفش خورشید به کاهش بروز این سرطان ها کمک می کند. به همین دلیل استفاده از کرم های ضد آفتاب هر روز بسیار مهم است.
  2. آفتاب از پیری زودرس جلوگیری می کند. کارگران سالمند به دو دسته تقسیم می شوند: پیری طبیعی (تحت تأثیر استعداد ژنتیکی) و پیری خارجی (به دلیل نور خورشید ، آلودگی ، مواد شیمیایی و سایر عوامل محیطی). اشعه ماوراء بنفش باعث تجزیه کلاژن و الاستین در اوایل پوست می شود و در نتیجه خطوط و چین و چروک های روی صورت ایجاد می شود. همچنین به سلول های مولد رنگدانه موسوم به ملانوسیت ها آسیب می رساند و مقدار زیادی ملانین تولید می کند که باعث افزایش رنگ پوست می شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید 90 درصد از علائم پیری را تشکیل می دهد. استفاده منظم از کرم های ضد آفتاب به شما این امکان را می دهد تا در سالهای آینده پوستی صاف و جوان داشته باشید و از آن لذت ببرید.

اما چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

  1. کرم ضد آفتاب خطر رنگدانه شدن را کاهش می دهد. یک بیماری شایع پوستی ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب ، رنگدانه های رنگی است که به دلیل تغییر در ملانین ایجاد می شود ، که باعث آلودگی پوست می شود و باعث تیره شدن پوست می شود. افرادی که پوست تیره دارند بیشتر مستعد هیپرپیگمانتاسیون هستند.
  2. آفتاب از التهاب پوست جلوگیری می کند. اشعه ماوراء بنفش به DNA و سلول هایی که از سیستم ایمنی بدن محافظت می کنند آسیب می رساند و باعث التهاب می شود. رادیکال های آزاد همچنین باعث آسیب به پوست و داخل بدن می شوند. محدود کردن سیستم ایمنی بدن باعث کاهش سیستم ایمنی بدن در برابر این سلول ها و همچنین در برابر سرطان پوست و سایر بیماری ها می شود. سیستم ایمنی بدن نقش مهمی در حفظ سلامت همه سلول های بدن دارد ، بنابراین داشتن پوست سالم برای سلامت کلی بدن ضروری است.
  3. آفتاب از آفتاب سوختگی جلوگیری می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید در افرادی که به نور خورشید حساس هستند از تماس پوست جلوگیری می کند. این واکنش ها مانند لوپوس و روزاسه که در اثر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش ایجاد می شود ، منجر به قرمزی و سوزش پوست می شود که در برخی افراد بسیار شدید است.

نحوه استفاده از ضد آفتاب

اما چرا باید از ضد آفتاب استفاده کرد؟

نکته ای که باید در مورد ضد آفتاب بدانید این است که باید در خانه نیز استفاده شود. در خانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید برای محافظت مجدد خود در برابر اشعه های خورشید از طریق پنجره ها به خانه و همچنین محافظت از پوست خود در برابر نور آبی که با دستگاه های هوشمند مانند لپ تاپ و تلفن های همراه روی صورت شما می آید.

اما اگر از ضد آفتاب استفاده می کنید ، باید بدانید از کدام ضد آفتاب استفاده کنید. کرم های ضد آفتاب دارای SPF هستند که میزان کرم آنها متفاوت است. در حالت ایده آل ، شما باید این شماره را از پزشک خود بخواهید ، اما می توانید برای محافظت کامل از شماره های 50 استفاده کنید. بر خلاف کرم های ضد آفتاب شیمیایی ، کرم های ضد آفتاب فیزیکی حاوی مواد معدنی مانند اکسید روی و اکسید تیتانیوم هستند (برخی نیز حاوی اکسید آهن هستند که از پوست در برابر نور آبی محافظت می کند). اگر می خواهید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید ، باید دو قطره از کرم را بردارید و آن را روی صورت خود پخش کنید.

به یاد داشته باشید که باید پلک های خود را هر دو ساعت یکبار به روز کنید ، فرقی نمی کند که بیشتر وقت خود را در داخل خانه یا خارج از خانه بگذرانید. همچنین می توانید از کرم ضد آفتاب با کرم یا سرم ویتامین C برای محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد و اشعه ماوراء بنفش ، کاهش علائم پیری و روشن شدن رنگ پوست و رفع لک ها استفاده کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا