سلامتی و پزشکی

. پسته (Pistachio) . پسته فوق‌العاده خوشمزه و از نمادهای سلامتی و قوت بسیاراست و…


.
?پسته (Pistachio)
.
پسته فوق‌العاده خوشمزه و از نمادهای سلامتی و قوت بسیاراست و از زمان های قدیم به مدت طولانی مورد توجه بوده است. هسته های غنی شده با بسیاری از مواد مغذی مفید برای سلامتی مطلوب ضروری است.
.
پسته درختی مانند عناب است که از میوه‌های مربوط به خانواده Anacardiaceae از جنس Pistacia گرفته شده است.
.
?خواص سلامتی:
.
?پسته ها ،آجیل خوشمزه ای هستند که بخاطر خواص تغذیه‌ای شان شناخته شده اند. همراه با گردو، بادام و بادام هندی ، آن‌ها منابع خوبی از پروتئین، چربی و مواد معدنی را برای ساکنان منطقه اطراف مناطق خشک منطقه آسیای مرکزی، غربی و جنوبی فراهم می کنند.
.
?پسته یک منبع غنی از انرژی است؛ 100 گرم از مغزآن 557 کالری را دارد . علاوه بر این، آن‌ها مقدار مناسبی اسیدهای چرب غیر اشباع مانند اسید اولئیک و آنتی‌اکسیدان ها را تشکیل می دهند. مصرف منظم پسته در رژیم غذایی ممکن است به کاهش LDL (کلسترول بد )و بالا بردن سطح HDL (کلسترول خوب )کمک کند. مطالعات تحقیقاتی نشان می دهد که رژیم مدیترانه ای که غنی از فیبر های رژیمی، اسیدهای چرب غیر اشباع و آنتی‌اکسیدان ها است، می تواند به کاهش بیماری ریوی ،عروق کرونا ویروس و خطر سکته مغزی کمک کند.
.
?مغزپسته منبع غنی از بسیاری از مواد شیمیایی آنتی‌اکسیدانی نظیر کاروتن، ویتامین ای و ترکیبات آنتی‌اکسیدانی پلی فنولی است. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که این ترکیبات ممکن است به حذف رادیکال‌های آزاد سمی از بدن انسان کمک کنند و از این طریق از بیماری ها، سرطان ها و عفونت ها محافظت می کند.
.
?پسته ها منابع عالی ویتامین ای هستند؛ به خصوص غنی از γ-tocopherol؛ (گاماتوکوفرول)حدود 23 گرم 100 گرم تولید می کند. ویتامین ای یک آنتی‌اکسیدان قوی محلول در چربی است که برای حفظ یکپارچگی مخاط و پوست ضروری است. همچنین، ویتامین ای به عنوان غربالگری رادیکال‌های مضر اکسیژن آزاد عمل می کند.
.
?آجیل با بسیاری از گروه‌های مهم ویتامین ب-مانند ریبوفلاوین، نیاسین، تیامین، پپنتوتنیک اسید، ویتامین ب-6 و فولات ها بسته بندی شده است
.
?جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری (آنلاین) می توانید به دایرکت مراجعه کنید?
@drghiasvand
.
⭕️ دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی
رزرو نوبت:
09135955004
031-3266-5398
.
?جهت دریافت رژیم آنلاین، به دایرکت مراجعه کنید?
.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه پزشکی و سلامت کلیک کنید 


منبع خبر: .
پسته (Pistachio)
.
پسته فوق‌العاده خوشمزه و از نمادهای سلامتی و قوت بسیاراست و…

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا