سلامتی و پزشکی

پرسش و پاسخ کرونا و سوالات متداول

در ادامه این مقاله ، با ارائه پرسش و پاسخ درباره کرونا ، سعی شده است به سوالات متداول درباره ویروس کرونا بر اساس اطلاعات پزشکی و مراجعه به اسناد معتبر پاسخ داده شود.

متأسفانه ، اپیدمی کرونا بسیار بیشتر از آنچه ما تصور می کردیم به طول انجامید و ما در حال حاضر در دومین سال همه گیری خود هستیم. در طول این مدت ، سوالات زیادی در مورد ویروس کرونا مطرح شده است که گاهی به اشتباه پاسخ داده شده است. به همین دلیل ، در این مقاله از مجله پزشکی Apple Health ، ما قصد داریم از معتبرترین منابع و آخرین اطلاعات پزشکی برای پاسخ به سوالات متداول در مورد کرونا استفاده کنیم و پرسش و پاسخ کرونا را در اختیار شما قرار دهیم. با ما بمان.

سوالات متداول در مورد کرونا
منبع ما برای این پرسش و پاسخ کرونا ، سازمان بهداشت جهانی و مقالاتی است که اطلاعات آنها از طریق تحقیق و مستندات به اثبات رسیده است. این مقاله همچنین در آینده به طور مداوم به روز می شود و به سوالات جدید در مورد کرونا پاسخ می دهد.
شایع ترین علائم کرونری چیست؟
دارو ، سرفه خشک و خستگی شایع ترین علائمی است که در صورت ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب تجربه خواهید کرد. اما علاوه بر این علائم کرونری ، ممکن است موارد زیر را نیز تجربه کنید:

از دست دادن حس بویایی و چشایی
گرفتگی بینی
قرمزی چشم
گلو درد
سردرد
درد عضلانی یا مفصلی
انواع مختلف بثورات پوستی
تهوع یا استفراغ
اسهال
لرز یا سرگیجه

اما وقتی ویروس کرونا به شدت شما را مبتلا می کند ، ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنید:

تنگی نفس
از دست دادن اشتها
گیجی
درد یا فشار مداوم در قفسه سینه
تب بالا (بیش از 38 درجه سانتیگراد)

برخی دیگر از علائم کمتر شایع کرونری عبارتند از:

تحریک پذیری و نوسانات خلقی
گیجی
کاهش هوشیاری (گاهی همراه با تشنج)
اضطراب
افسردگی
اختلالات خواب
عوارض عصبی شدیدتر و نادر مانند سکته مغزی ، انسفالیت ، هذیان و آسیب عصبی

همه افراد ، صرف نظر از سن و وضعیت جسمانی ، در صورت مشاهده تب ، سرفه ، تنگی نفس یا مشکل تنفس ، درد قفسه سینه یا فشار در قفسه سینه ، یا از دست دادن توانایی صحبت کردن یا حرکت ، باید فوراً به پزشک مراجعه کنند. به شروع درمان مراجعه کنید.
علائم کرونر کی ظاهر می شود؟
بعد از بیماری عروق کرونر ، عوارض معمولاً بعد از 5 تا 6 روز ظاهر می شوند ، اما این دوره ممکن است از 1 تا 14 روز متغیر باشد. به همین دلیل به افرادی که در معرض ویروس کرونا قرار دارند توصیه می شود تا 14 روز از تماس با دیگران خودداری کنند.
در صورت مشاهده علائم کرونر چه باید کرد؟
در صورت مشاهده علائم کرونر ، در صورت امکان با پزشک خود تماس بگیرید و وضعیت خود را شرح دهید. در صورت امکان ، تا 14 روز از افراد دیگر دوری کنید و سلامت خود را زیر نظر داشته باشید.
آیا کرونا آبریزش بینی دارد؟
آبریزش بینی یک علامت شایع بیماری عروق کرونر قلب نیست ، اما برخی از بیماران ممکن است آن را تجربه کنند. طبق داده های موجود ، بیماران مبتلا به دلتا ممکن است آبریزش بینی بیشتری داشته باشند.
آیا کرونا هم عطسه می کند؟
عطسه پس از آلوده شدن به ویروس کرونا غیر معمول نیست ، اما یک علامت شایع سرماخوردگی معمولی و ویروس کرونا است.بعد از گرفتن کرونا چه اتفاقی می افتد؟
یکی از مهمترین و رایج ترین سوالاتی که در این س questionال و پاسخ به عروق کرونر به آن پاسخ می دهیم این است که بیماری کرونر قلب چه عواقبی دارد و پس از ابتلا به آن چه خواهد شد؟ از کسانی که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می شوند و علائم آن ظاهر می شود ، حدود 80 درصد بدون نیاز به بستری شدن بهبود می یابند. 15 درصد از بیماران به دلیل بیماری بیمار می شوند و به مراقبت های پزشکی مانند تنفس از کپسول اکسیژن نیاز دارند و 5 درصد به مراقبت های پزشکی خاصی احتیاج دارند.

عوارضی مانند نارسایی تنفسی ، سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) ، سپسیس ، شوک سپتیک ، ترومبوآمبولی ، نارسایی اعضا مانند قلب ، کلیه ها یا کبد برخی از عوارض ویروس کرونا هستند که می توانند منجر به بیماری عروق کرونر قلب شوند.
چه کسانی بیشتر در معرض بیماری عروق کرونر قلب هستند؟
افراد بالای 60 سال و کسانی که با مشکلات پزشکی مانند فشار خون بالا ، مشکلات قلبی و ریوی ، دیابت ، چاقی یا سرطان دست و پنجه نرم می کنند باید بیشتر مراقب بیماری های قلبی باشند زیرا بدن آنها در برابر ویروس آسیب پذیرتر است.
با این حال ، هر فردی در هر سنی که به کووید -19 مبتلا شود می تواند شرایط بسیار شدیدی را تجربه کند و جان خود را از دست بدهد.
آثار ماندگار کرونا چیست؟
برخی از بیماران مبتلا به کرونر ، علائمی مانند خستگی یا تنگی نفس را چندین ماه پس از بهبودی تجربه کرده اند ، اما تحقیقات بیشتری لازم است تا بتوان به طور قطعی مشخص کرد که آیا عروق کرونر دارای اثرات ماندگار است یا خیر.
چه زمانی آزمایش کرونا انجام دهیم؟
هرکسی که علائم کرونری را تجربه می کند باید از نظر بیماری مورد آزمایش قرار گیرد. علاوه بر این ، حتی افرادی که هیچ علامتی ندارند اما در تماس نزدیک با یک فرد آلوده بوده اند ، بهتر است آزمایش کرونا انجام دهند.
ممکن است چند روز طول بکشد تا پاسخ آزمایش کرونا مشخص شود ، بنابراین بسیار مهم است که پس از آزمایش خود را قرنطینه کرده و تماس خود را با دیگران تا حد ممکن محدود کنید. در مکانهایی که ظرفیت انجام آزمایش محدود است ، بهتر است گروههای پرخطر مانند کادر پزشکی و افرادی که در بخشهای قبلی به عنوان گروههای پرخطر معرفی کرده بودیم ، اولویت داده شوند.
در صورت احساس فشار در قفسه سینه ، تب شدید یا مشکل در تنفس ، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید و به پزشک یا مرکز بهداشت مراجعه کنید. استفاده از ماسک در راه پزشک را فراموش نکنید ، تا حد امکان از تماس با سطوح خودداری کنید ، با دستان خود به صورت خود دست نزنید و حداقل یک متر از افراد دیگر فاصله بگیرید.
آیا آنتی بیوتیک ها در پیشگیری یا درمان بیماری های قلبی م effectiveثر هستند؟
آنتی بیوتیک ها در برابر ویروس ها موثر نیستند. این داروها فقط در برابر عفونت های باکتریایی ناشی از ویروس کرونا عمل می کنند ، بنابراین آنتی بیوتیک ها در پیشگیری از ویروس کرونا بی اثر خواهند بود.

در بیمارستان ها ، پزشکان گاهی از آنتی بیوتیک ها برای پیشگیری یا درمان عفونت های باکتریایی ثانویه استفاده می کنند ، که می تواند عارضه ای در بیماران مبتلا به بیماری شدید عروق کرونر باشد. بنابراین ، آنتی بیوتیک ها فقط باید با تجویز پزشک استفاده شوند.
آیا واکسن کرونا م effectiveثر است؟
واکسیناسیون در حال حاضر تنها راه محافظت در برابر بیماری عروق کرونر قلب است و جوامعی که واکسیناسیون را در اولویت قرار داده اند اکنون به حالت عادی بازگشته اند که نشان می دهد واکسن کرونا موثر است.آیا واکسن کرونا عوارض جانبی دارد؟
عوارض جانبی واکسن کرونا پس از تزریق محدود است اما تقریباً برای همه رخ می دهد. شایع ترین عوارض جانبی واکسن کرونا عبارتند از:

درد ، تورم و قرمزی در بازویی که واکسن Quid 19 به آن تزریق شده است.
تب یا تب خفیف
خستگی
سردرد
درد مفاصل یا درد ماهیچه ها

این عوارض جانبی واکسن کرونا معمولاً طی چند روز از بین می رود.
آخرین کلمه
امیدواریم در این مقاله متوجه پرسش و پاسخ کرونا شده باشید. داشتن اطلاعات جدید و البته معتبر یکی از مهمترین ارکان برای در امان ماندن از کرونا است و توصیه می کنیم همیشه اطلاعات خود را از منابع معتبر تهیه کنید و به اطلاعات مربوط به بیماری کرونا که منبع آن نامشخص است مشکوک نباشید.

www.healthline.com
چه کسی
fda.gov

تمام محتویات سایت بر عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا