سلامتی و پزشکی

پارگی پرده گوش چیست؟

پارگی گوش یک سوراخ کوچک یا پاره شده در گوش یا پرده تمپان است. غشای تمپان یک لایه نازک است که گوش میانی را از مجرای گوش خارجی جدا می کند. آسیب به گوش می تواند به گوش شما آسیب برساند. و شما مجبور هستید خرید سمعک این آسیب به گوش خود را ترمیم کنید.

راهنمای کامل علائم و درمان شکستگی گوش را بیابید!

هنگامی که امواج رادیویی وارد گوش شما می شود، این غشاء به لرزه در می آید. لرزش در استخوان گوش میانی ادامه دارد. از آنجایی که این لرزش به شما امکان شنیدن را می دهد، اگر گوش شما آسیب ببیند، گوش شما آسیب می بیند.

پرده گوش شکسته نیز نامیده می شود. در موارد نادر، این وضعیت می تواند منجر به کاهش شنوایی طولانی مدت شود.

علل شکستگی پرده گوش

راهنمای کامل علائم و درمان شکستگی گوش را بیابید!

عفونت

عفونت گوش یکی از شایع ترین علل عفونت گوش به خصوص در کودکان است. در طول عفونت گوش، مایع در پشت گوش جمع می شود. فشار ناشی از تجمع مایع می تواند باعث پارگی یا پارگی غشای تمپان شود.

تغییرات فشار

سایر حرکات می تواند باعث تغییر فشار در گوش و سوراخ شدن گوش شود. این باروتروما نامیده می شود و به ویژه زمانی رخ می دهد که فشار خارج از گوش با فشار داخل گوش یکسان نباشد. فعالیت هایی که می توانند باعث باروتروما شوند عبارتند از:

شیرجه رفتن

پرواز در هواپیما

رانندگی در ارتفاعات بالا

امواج تکان دهنده

ضربات مستقیم و قوی به گوش

جراحت یا تروما

جراحات نیز می توانند گوش شما را پاره کنند. هر ضربه ای به گوش یا کنار سر ممکن است پاره شود. دلایل زیر باعث پارگی پرده گوش می شود:

گوش هایت را بزن

صدمات حین ورزش

هواپیمای ماشین

قرار دادن بیش از حد اشیاء مانند خمیر، میخ یا خودکار در گوش نیز می تواند به گوش آسیب برساند.

محرک های صوتی یا آسیب به گوش به دلیل صدای بسیار بلند، می تواند گوش شما را پاره کند. اما اینها مثل همیشه نیستند.

راهنمای کامل علائم و درمان شکستگی گوش را بیابید!

درمان پارگی پرده گوش

درمان گوش شکسته در درجه اول برای تسکین درد و از بین بردن یا جلوگیری از عفونت طراحی شده است.

دامبا

اگر گوش شما به طور خودکار خوب نشود، ممکن است پزشک گوش شما را مسدود کند. آب بندی عبارت است از قرار دادن دستمال کاغذی روی غشای ترک خورده. این چسب غشاها را تشویق می‌کند تا به هم برگردند.

آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها می توانند باکتری هایی را که ممکن است باعث عفونت گوش شما شده اند را از بین ببرند. آنها همچنین از شما در برابر عفونت های جدید ناشی از سوراخ ها محافظت می کنند. پزشک شما ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی یا داروهای گوش تجویز کند. همچنین ممکن است به شما گفته شود که هر دوی این داروها را مصرف کنید.

عمل جراحی

در موارد نادر، ممکن است نیاز به جراحی برای ایجاد سوراخ در گوش باشد. برداشتن مجرای گوش که سوراخی در آن وجود دارد، تمپانوپلاستی نامیده می شود. در طی عمل تمپانوپلاستی، جراح چربی را از ناحیه دیگری از بدن شما می گیرد و روی گوش شما قرار می دهد.

اگر هیچ درمانی جواب نداد. شنوایی شناس شما ممکن است سمعک را برای مدت کوتاهی توصیه کند. اکثر بیماران این کم شنوایی را پوشش می دهند سمعک نامرئی رای. این نوع سمعک در مجرای گوش قرار می گیرد و هرگز قابل مشاهده نیست.

درمان خانگی شکستگی گوش

در خانه می توانید با گرما و تسکین درد، درد گوش شکسته را کاهش دهید. ممکن است استفاده از کمپرس گرم و خشک چند بار در روز به گوش کمک کند.

با دمیدن بیش از حد بینی، بهبودی را افزایش دهید. گوش های شما به گوش های شما فشار می آورند. تلاش برای تمیز کردن گوش ها با حبس نفس، انسداد بینی و گوش ها، فشار زیادی به گوش های شما وارد می کند. افزایش فشار می تواند دردناک باشد و روند بهبودی گوش شما را کند کند.

راهنمای کامل علائم و درمان شکستگی گوش را بیابید!

پارگی پرده گوش در کودکان

به هم خوردن پرده گوش در کودکان به دلیل چربی حساس و کانال های گوش باریک ممکن است شایع تر باشد. استفاده زیاد از پشم پنبه می تواند به راحتی به گوش نوزاد آسیب برساند. اشیاء خارجی کوچک، مانند مداد یا پوست سر، اگر بیش از حد در مجرای گوش قرار گیرند، می توانند به گوش آسیب بزنند یا پاره کنند.

از آنجایی که گوش‌های کودک شما شکننده هستند، آسیب‌های درمان‌نشده می‌تواند تأثیری ماندگار بر گوش‌های او بگذارد. به فرزندان خود بیاموزید که به گوش خود نچسبند. همچنین در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا عفونت سینوسی سعی کنید با کودک خود پرواز نکنید. تغییرات فشار می تواند به گوش آسیب برساند.

پیشگیری از شکستگی گوش

چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از عفونت گوش در آینده انجام دهید.

پیشگیری از شکستگی گوش

برای جلوگیری از عفونت گوش ها را خشک نگه دارید.

هنگام استحمام، گوش ها را به آرامی با پنبه بپوشانید تا از ورود آب به مجرای گوش جلوگیری کنید.

تا زمانی که گوش هایتان خوب نشده شنا نکنید.

اگر عفونت گوش دارید، فورا تحت درمان قرار بگیرید.

سعی کنید زمانی که سرماخوردگی یا عفونت سینوسی دارید پرواز نکنید.

آدامس بجوید یا در مجرای گوش فریاد بزنید تا فشار روی گوش‌هایتان حفظ شود.

برای تمیز کردن بیش از حد مجرای گوش از اشیاء خارجی استفاده نکنید (معمولا یک حمام روزانه برای حفظ سطح کانال گوش کافی است).

زمانی که می‌دانید در معرض سر و صدای زیادی هستید، از هدفون استفاده کنید، مانند اطراف لوازم خانگی یا کنسرت‌ها و کارگاه‌های ساختمانی.

خط پایانی: اگر از گوش‌های خود محافظت کنید و به گوش‌های خود آسیبی نرسانید یا چیزی در گوش خود قرار ندهید، می‌توانید از جوش زدن گوش جلوگیری کنید. بسیاری از بیماری هایی که باعث ریزش اشک می شوند را می توان در خانه با استراحت و محافظ گوش درمان کرد. با این حال، اگر متوجه ترشح از گوش شدید یا برای چند روز گوش درد شدید، به پزشک مراجعه کنید. گزینه های تشخیصی و درمانی موثر بسیاری برای شکستگی گوش وجود دارد. اگر در مورد کلینیک فوق تخصصی موج سوالی دارید اتو کلیک.

کلینیک موج: درباره پژواک زندگی.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا