عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ویژگی های لباس کار مردانه قبل از خرید

قبل از خرید لباس های محافظ و کار، بهتر است 5 ویژگی لباس کار مردانه را بشناسید تا بتوانید با توجه به شرایطی که در آن کار می کنید، محصول مناسبی را انتخاب کنید. اولین نکته در انتخاب لباس کار آگاهی از میزان محافظت فرد در برابر آسیب های ناشی از فعالیت کاری است که بر اساس آن مشخص می شود که کدام لباس و با چه طرحی مناسب شرایط و موقعیت کاری شما است و می تواند از بدن محافظت کند. شما در برابر خطرات احتمالی آرام آرام مهمترین ویژگی لباس کار حفظ ایمنی افراد به دلیل خطرات مختلفی است که در حین کار آنها را تهدید می کند.

این لباس مانند یک پوشش کامل از اکثر قسمت های بدن (بازوها، تنه، پاها) در برابر کلیه آلاینده ها، مواد مضر و سوختگی های ناشی از تخلیه مواد بسیار داغ و مذاب و … محافظت می کند. لباس کار در رنگ ها، طرح ها و طرح های مختلف تولید و عرضه می شود. بسیاری از شرکت های بزرگ و سازمان یافته، متناسب با اهداف خود، برای تمامی کارکنان خود لباس کار مردانه ویژه ای تهیه می کنند. هدف این مراکز این است که کلیه اعضای فعال شرکت از جمله: حفظ سلامت و ایمنی کارکنان، سازماندهی کارکنان، رعایت مسائل بهداشتی، افزایش اعتبار کار، اهداف تبلیغاتی برای نمایندگی شرکت یا سازمان، اهداف شخصی کارفرما و غیره..است.

لباس کار مردانه

 ویژگی هایی که لباس کار مردانه باید داشته باشد

اگر در محیطی کار می کنید که همیشه با مواد منفجره، قابل اشتعال، سمی و گرد و غبار سروکار دارید، لباس کار نباید دارای جیب و لبه یا پاهای تا شده باشد. زیرا ممکن است مقداری کثیفی در لبه ها و چین های لباس باقی بماند. استفاده از چسب بر روی لباس و سایر مواد و قطعات قابل اشتعال همراه با لباس در محیط هایی که خطر آتش سوزی و انفجار وجود دارد اکیداً ممنوع است. لباس کار باید کاملاً متناسب با اندام، اندازه و شکل افراد باشد. اگر در نزدیکی ماشین آلات کار می کنید یا با ماشین کار می کنید، باید کاملاً لباس بپوشید و پاره نشده باشید. در چنین شرایطی لباس های باز یا به اصطلاح کارگری به هیچ وجه توصیه نمی شود.

کارکنانی که با مواد رادیواکتیو، اسیدی یا مضر و خورنده کار می کنند، لباس کار باید یکپارچه و غیر قابل نفوذ و مناسب با نوع موادی باشد که در محیط کار با آنها در تماس هستند.  در مواردی علاوه بر لباس باید از کلاه، دستکش و کفش غیر قابل نفوذ در برابر مواد مضر استفاده کنند.اگر به دلیل شرایط کاری، کارمندان مجبورند به طور مداوم آستین های خود را بالا بزنند، باید از لباس کار آستین کوتاه یا تی شرت کار استفاده کنند. در صورتی که با توجه به شرایط کاری افراد، لباس فرم آنها بارانی (کت) و دارای کلاه باشد، کلاه باید از پارچه ضد آب با آستر نخی باشد که در آب و هوای معتدل قابل استفاده باشد. برای مناطق سردسیر نیز کلاه هایی برای لباس های پشمی تولید می کنند.

اگر شغل شما سخت است و می خواهید به بهترین شکل ممکن از سلامت خود محافظت کنید، به شما توصیه می کنیم از فروشگاه ایمن گستر دانیال دیدن کنید. این فروشگاه سالهاست که در زمینه عرضه انواع لباس کار با بهترین کیفیت و قیمت مناسب و بسیار منصفانه فعالیت می کند. اگر نمی توانید کالای مورد نیاز خود را به صورت حضوری تهیه کنید، با مشاوره کارشناسان مجرب ما می توانید به راحتی خرید خود را تلفنی انجام دهید. حتی می توانید با صفحه اینستاگرام ما به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید و با توجه به سلیقه و نوع فعالیت خود مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.

پارچه مورد استفاده برای لباس کار مردانه

انتخاب لباس کار به عنوان پوشش کامل محافظ تنه و بدن در برابر شرایط محیطی به عوامل مختلفی بستگی دارد.به طور کلی جنس لباس کار با توجه به محیط کار هر شغل مهندسی یا کاری می تواند از الیاف مصنوعی طبیعی یا ترکیبی از هر دو ساخته شود. اگر محتوای پنبه در الیاف زیاد باشد، جنس پارچه به الیاف طبیعی نزدیک تر شده و تبادل حرارت و گردش هوا بیشتر می شود. در زیر سه نوع از پرکاربردترین پارچه ها برای لباس کار مردانه را معرفی می کنیم.

پارچه کج: این نوع پارچه لباس کار از الیاف طبیعی یا مصنوعی یا در برخی موارد ترکیبی از هر دو ساخته می شود. مثلا 70 درصد پارچه کجراه پنبه و 30 درصد پلی استر و یا بالعکس. استفاده از مواد پنبه ای برای لباس افرادی که با جرقه و آتش سر و کار دارند بسیار مفید خواهد بود زیرا در صورت پرتاب جرقه لباس های نخی به راحتی سوراخ نمی شوند.

بافت ترگال منحنی: این پارچه با داشتن الیاف طبیعی یک لباس کار گرم برای پوشنده محسوب می شود. این نوع بافت دارای استحکام کششی مناسب و ضخامت بیشتری نسبت به بافت ترگال معمولی است. معمولا این نوع پارچه به دلیل خواص منحصر به فرد و مفیدی که دارد به پارچه لباس کار معروف است.

پارچه ترگال ساده: این پارچه مناسب ترین و مرغوب ترین متریال برای ساخت لباس فرم اداری، مدرسه، رستوران و لباس کار مردانه در مغازه ها و شرکت ها می باشد. این لباس کار در رنگ های متنوع تیره و روشن تولید می شود.

پارچه های پی وی سی: لباس کار پی وی سی منحصراً در محیط های کاری خاص یا در فصول سرد سال به عنوان عایق در برابر رطوبت و سرما به عنوان مثال در اتاق های سرد استفاده می شود. همچنین از این پارچه لباس کار تولید می شود که مخصوص کار در کنار کوره های گرم و نسوز می باشد. البته لباس کار در نزدیکی کوره و فرآیندهای حرارتی بالا نیز با الیاف مخصوصی تولید می شود که دارای روکش آلومینیومی هستند، این نوع لباس کار اشعه مادون قرمز را تا 90 درصد منعکس می کند.

استفاده از لباس کار و حداقل وسایل حفاظتی (کلاه، دستکش، کفش و …) برای حفظ سلامت در محل کار ضروری است. توجه به جنس لباس کار و کیفیت آن با استفاده از حداقل مقدار پلی استر (الیاف مصنوعی) در پارچه ضروری است. سایز لباس کار باید کاملا استاندارد باشد تا شکافی در درز لباس ایجاد نشود. باید به نوع دوخت لباس کار و ظرافت دوخت آن توجه شود. ریز دوخت لباس ها را زیباتر و بادوام تر می کند. در حال حاضر اکثر لباس های کار که در تولیدی لباس کار با ظرافت دوخته می شوند با دو درز و در برخی موارد با سه درز ساخته می شوند که باعث دوام بیشتر آن ها می شود.

دکمه بازگشت به بالا