دانش و فناوری

ویلچربرقی سواری جوانان چینی

طی یک رخدادی عجیب، جوانان سالم در یک شهر در جنوب چین به ویلچربرقی سواری برای گریز از قوانین محلی در حوزه استفاده از دوچرخه های برقی روی آورده اند.
طبق گزارش منتشر شده از طرف The Straits Times، به تازگی سخت گیری های جدیدی در حوزه استفاده از دوچرخه های برقی در چین اعمال شده که علاوه بر محدودسازی سرعت آن ها، شخص باید جهت عبور از خطوط عابر پیاده از دوچرخه خود پیاده شده و آن را با دست حرکت دهد. حالا اما جوانان سالم چینی برای فرار از این قوانین و محدودیت هایی به ویلچربرقی سواری روی آورده اند که چنین قوانینی شامل حال آن ها نمی شود.
به هرحال اولین موضوعی که در ذهن شکل می گیرد این است که سرعت و قدرت دوچرخه های برقی بیشتر از ویلچرها بوده، اما از طرفی با ویلچرها علاوه بر راحتی بیشتر، محدودیت های کمتری هم نیز در استفاده از آن ها وجود دارد و به آسانی می توان با آن از خطوط عابر پیاده عبور کرد.
بیشتر بخوانید: نخستین دوچرخه برقی مجهز به ChatGPT رسما معرفی شد [+عکس]
ویلچربرقی سواری جوانان چینی
باتوجه به عدم سخت گیری در خصوص ویلچرهای برقی، جوانان در شهر گوانگ ژو در جنوب چین از این امر سوء استفاده داشته و جهت حمل و نقل درون شهری به ویلچربرقی سواری روی آورده اند. به ادعای یکی از این اشخاص با استفاده از ویلچر برقی دیگر نیاز نیست در پی جای پارک باشد و حتی امکان استفاده از آن به عنوان صندلی کار هم وجود دارد. از سوی دیگر تعدادی از این افراد نسبت به احتمال برخورد خودروها با ویلچرهای خود نگران هستند.

به عقیده وکلا این موضوع براساس قوانین محلی جرم نبوده، اما مطمئناً استفاده از ویلچر برقی از طرف افراد سالم اخلاقی نیز نخواهد بود. موضوع جالب دیگر اینکه رسانه ها گزارش داده اند در منطقه مذکور فروش ویلچرهای برقی در نیمه اول سال میلادی جاری 60 درصد رشد داشته است. قیمت پرفروش ترین مدل هم چیزی بالغ بر 420 دلار عنوان شده است.
بیشتر بخوانید:

    نخستین موتور خودرو آمونیاک سوز جهان معرفی شد؛ پایانی بر عصر خودروهای برقی؟
    تصاویر خودرو برقی شیائومی در آزمایش جاده ای لو رفت [+عکس]

دیدگاه شما در خصوص ویلچربرقی سواری جوانان چینی برای گریز از قانون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ای جی مارکت دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا