فیلم و هنر

واکنش اصغر فرهادی به اتهامات اخیر درباره فیلم قهرمان



تیتربرتر: اصغر فرهادی که داور هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن است، بعدازظهر (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت) امروز در حاشیه این رویداد هنری، برای اولین بار، درباره یک فیلم سینمایی در ساخت فیلم «قهرمان» سخن گفت.

اولین واکنش اصغر فرهادی به چندات بعدی


اولین واکنش اصغر فرهادی به چندات بعدی
اولین واکنش اصغر فرهادی به چندات بعدی

به نقل از ورایتی، در گزارشی آورده شده است: این روزها، دادگاهی در ایران در حال رسیدگی به پرونده‌های مربوط به شاگرد سابق او به نام آزاده مسیح‌زاده است که فرهادی ایده‌ای را برای فیلم‌های مستندی که در سال ۲۰۱۴ در ورک شاپی انجام داده است. در تهران به او نشان داده شده، کپی کرده است.

فرهادی در حاشیه جشنواره کندر پاسخ به سوالی در اینباره گفت: «من هیچ وقت مستقیماً در این مورد صحبت نکردم. بسیاری از اطلاعاتی که شما داده اید، نادرست بود و بعدا در رسانه ها اصلاح شد. بنابراین فکر می کنم باید با توجه به اطلاعات صحیح، وضعیت را اصلاح کنیم. »

او افزود: «این مستندی بود که در یک ورکشاپ من تولید شد. من درباره ساختش با دانشجو (آزاده مسیح‌زاده) صحبت کردم. اما خیلی بعد، فیلم «قهرمان» را ساختم. و نمی‌توان آن را روشی دانست. در واقع، در «قهرمان» آن‌چه هست، کاملاً متفاوت است.»

یاری کارگردان ادامه داد: «کاری که ما انجام می‌دهیم، ساختن فیلم‌های داستانی کاری است که «قهرمان» فقط بر اساس یک رویداد بود. این مستند و فیلم من، به طور عمده به طور اساسی این است که هر چند سال قبل از آن رخ می دهد، زمانی که رخ می دهد، توسط ارتش کشف می شود و سپس به طور کلی می توانید، شما می توانید آن را که دوست دارید، در مورد آن. رویداد بسازید شما می‌توانید داستانی بنویسید فیلمی درباره اش بسازید بدون این که یکی دیگر باشد. »

فرهادی تاکید کرد: «می‌توان به اطلاعات مربوط به این رویداد نگاه کنید. «قهرمان» نها یک تفسیر از این رویداد در حالی‌که ساخته خانم مسیح‌زاده، یک مستند بود، اصلاً همان برداشت وجود نداشت. این موضوع، توسط دادگاه بررسی می‌شود. یک هیئت منصفه برای قضاوت در این پرونده وجود خواهد داشت. مفادی برای پرونده وجود دارد که حکم درباره اش باید صادر شود. مه ی و و آن آن آن آن ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا و و و و و و و و و و و و حتی گفته شده که من محکوم شده ام که اشتباه است. این یک پروسه بسیار طولانی است. ده دی ق م م م م م م م م م م م م م م م م »» »» »»»»»»»»»»»

بیوگرافی اصغر فرهادی


بیوگرافی اصغر فرهادی
بیوگرافی اصغر فرهادی

اصغر فرهادی (زادهٔ ۱۳۵۱ در خمینی شهر) غارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است. اصغر فرهادی برنده سه جایزه سیمرغ بلورین بهترین کارگردان در سالهای ۱۳۸۴، ۱۳۸۷ و ۱۳۸۹ شده است. جشنواره خرس نقره‌ای فیلم برلین به عنوان بهترین کارگردان برای فیلم درباره جشنواره الی و ررس طلایی اصغر فرهادی همچنین برنده جایزه بهترین فیلم خارجی در جشنواره گلدن گلوب سال ۲۰۱۲ میلادی به کارگردانی و کارگردانی

اصغر فرهادی اولین فیلمساز ایرانی است که این جایزه را به خود اختصاص می دهد.

اصغر فرهادی پس از گذراندن دوره لیسانس در رشته تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران، مدر ک د ل ل فعالیت اصغر فرهادی در سینما از سال ۱۳۶۵ در انجمن سینمای جوان اصفهان آغاز شد. اولین حضور او در سینما در فیلم ارتفاع پست ساخته شده است ابراهیم حاتمی‌کیا در سال ۱۳۸۰ به عنوان فیلمنامه‌نویس بود.


فرودگاه ها:



سبک فیلم های اصغر فرهادی


سبک فیلم های اصغر فرهادی
سبک فیلم های اصغر فرهادی

فرهادی از سبک رئالیسم پیروی می‌کند و داستان‌های فیلم‌های او پایانی باز و دراماتیک دارند. در فیلم های فرهادی، همه اتفاقات، آجر به آجر در کنار هم دیده شده اند تا ا فرهادی در این مسیر حتی از کوچکترین المانها هم صرف نظر نمی‌کند. هنگامی که فیلم سینمایی او اکران، دومین فیلم سینمایی او را قابل‌توجهی می‌کند و با توجه به توجه‌هایی که در آثار نشان می‌داد در بین قشری فیلم بین جوانان و نوجوانان محبوبیت خاصی پیدا می‌کند، می‌شود. خیلی‌ها به او و سینمای انسانی‌اش که هم سینما بود و هم امید انسانی بستند. چهارشنبه‌سوری اثری بود که اصغر فرهادی را به عنوان مهم‌ترین کارگردان نسل سوم سینمای ایران تثبیت و نقش آفرینی کرد. اصغر فرهادی به عنوان کارگردان مهم نسل جدید سینما و نسل جدید سینماروها زیر ذره بین رفت. فیلم چهارم او اتفاق بسیار مهم در سینمای ایران بود. درباره الی جریان سینمای ایران را کاملاً تحت‌تاثیر قرار داد و موفقیت کاملی از همه سو به دست آورد. جدایی نادر از سیمین نقطه اوج فرهادی بود که باعث شد نظر مثبتان و مخاطبان جهانی را جلب کند. او در مورد الی از سبک رئالیسم پیروی کرد و باعث شد تا در سینمای ایران رقم بخورد که بی محمان قههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههتهتهتتتت همنننننتت همتت همنن همنن نیز گلن نیز نیزن نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز نیز همربت هم تو تو فرهادی بیش از همه به خاطر فیلمنامه‌های نفس گیر و غافلگیرکننده مشهور است. وی در فیلمنامه‌هایش ثابت کرده است به هیچ وجه به دنبال روایت و پرداخت موضوعات ساده و دم دستی نبوده‌است، دیگر ویژگی فیلمنامه‌های اصغر فرهادی است که برای جذب و نگه داشتن مخاطب تا پایان فیلم، نقطه‌های چالشی و معمایی‌گون ایجاد می‌کند. نه تو را آسوده می گذارم و نه با آرامش پیش تو می آیم. در آثار وی نگاه خلاقانه و سختگیر در قاب فیلم مشهود اما به شکلی است که نتیجه‌گیری و قضاوت درست و غلط اتفاقات فیلم‌هایش را به کنترل می‌گذارد و وظیفه خود را به عنوان دریچه و واسطه‌های بین ببینده و جهانش را به بهترین شکل به پایان می‌رساند. فرهادی هیجانی بالاتر دارد و می‌تواند عواطف، احساسات و منطق دیگران را بهتر درک کند و قادر باشد در شرایط مختلف حسی، هیجانی و منطقی واکنش مناسبی را نشان دهد تا بتواند به ارتباط بهتر، منطقی تر، مداوم تر، تأثیرگذار و کارآمدتر عمل کند. تر با مخاطب خود برسد. دقت در داستان‌های فرهادی نشان می‌دهد معمولاً همدلی یا با شخصیت‌های طبقات محروم و متوسط ​​​​جامعه بوده است. داستان استوده‌ترین فیلم او، یعنی جدایی نادر از سیمین، را هر شخصی خوانده بود به او هشدار داده بود که این فیلم داستانش آنقدر محلی و بومی است که هیچ شانسی در هیچ جشنواره‌ای نخواهد داشت و اصلاً نمی‌تواند با مخاطب خارجی ارتباط برقرار کند ولی وی کار کند. خود را کرد. ی جدایی نادر از سیمین موفق‌ترین فیلم وی ش ددا فرهادی فیلم خودش را می‌سازد و به نگاه هوشمندانه، دقیق و واقعی خود در اطراف خود و جامعه وفادار است. فرهادی در اجرای فیلمنامه وسواس گونه و دقیق رفتار می‌کند یعنی به معنی خرد کردن رویدادها به نمایش‌های ثابت و متحرک و تعیین جای دوربین به نحوی که اطلاعات لازم برای دنبال کردن رویداد و داستان به روشنی به بیننده داده شود. برفتن بازیهای طبیعی و اصلاح این نماها در خدمت روایت روشن داستان فیلمهای به شکل مشهودی مشخص است.

فیلم شناسی اصغر فرهادی


فیلم شناسی اصغر فرهادی
فیلم شناسی اصغر فرهادی

کارگردانی

  • جدایی نادر از سیمین (1389)
  • درباره الی (1387)
  • چهارشنبه سوری (1384)
  • شهر زیبا (1382)
  • رقص در غبار (1381)
  • داستان یک شهر 2 (مجموعه تلویزیونی) (1380) «شبکه تهران»
  • داستان یک شهر (مجموعه تلویزیونی) (1378) «شبکه تهران»

فیلمنامه نویسی اصغر فرهادی

  • فروشنده (1394)
  • گذشته (1391)
  • جدایی نادر از سیمین (1389)
  • درباره الی (1387)
  • دیره زنگی (1386)
  • عنعان (1386)
  • چهارشنبه سوری (1384)
  • شهر زیبا (1382)
  • رقص در غبار (1381)
  • ارتفاع پست (1380)
  • داستان یک شهر 2 (مجموعه تلویزیونی) (1380)
  • داستان یک شهر (مجموعه تلویزیونی) (1378)
  • روزگار جوانی (مجموعه تلویزیونی، 1377)


منچه دیگران میخوانند:


نویسنده: علیرضا یوسفی

دکمه بازگشت به بالا