دانش و فناوری

هوش مصنوعی هم مانند انسان ها دیوانه و کلافه می شود!

نتایج یک پژوهش جدید نشان می دهد که هوش مصنوعی هم مانند انسان ها دیوانه و کلافه می شود! در ادامه با ما در ای جی مارکت همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

نتایج یک مطالعه محدودیت های جدیدی را درباره مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT آشکار کرده است. به نظر می آید مدل های هوش مصنوعی تمایل چندانی به آموزش دیدن ندارند و در صورتی که یک موضوع بیش از پنج بار به آنها آموزش داده شود، رفتار عجیب و غریبی از خود بروز داده و به اصطلاح دیوانه (MAD) می شوند.
بیشتر بخوانید: مایکروسافت تراشه هوش مصنوعی اختصاصی خودش را می سازد؛ رقابت با AWS داغ تر می شود
هوش مصنوعی هم مانند انسان ها دیوانه و کلافه می شود!
پژوهشگران دانشگاه استنفورد با مطالعه روی رفتار مدل های هوش مصنوعی مانند ChatGPT به نتایج جالبی رسیده اند. ظاهراً مدل های هوش مصنوعی در هنگام آموزش دیدن رفتارهای عجیب و غریبی را از خود نشان می دهند. به نظر می آید اگر مدل هوش مصنوعی را بیش از پنج دوره با یک مطلب آموزش دهید، رفتار آنها تغییر کرده و مانند تصویر زیر خروجی های غیر واقعی تولید می کنند. در این مواقع هوش مصنوعی به اصطلاح دیوانه یا MAD می شود.

بر اساس اعلام tomshardware همچنین ممکن است مدل های هوش مصنوعی داده های مصنوعی تولید کرده و تصمیمات متعصبانه بگیرند. البته چنین رویکردی در رفتار هوش مصنوعی پس از پنج دوره آموزش نمود پیدا می کند.
هنوز معلوم نیست که آیا همه مدل های هوش مصنوعی چنین اختلال رفتاری را دارند یا خیر. وجود چنین نقصی در عملکرد مدل های هوش مصنوعی ممکن است آسیب های جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. خصوصاً که این روزها بیشتر کارهای انسان دارد به هوش مصنوعی محول می شود.
بیشتر بخوانید:

    طراحی چهره برندهای مشهور با هوش مصنوعی ؛ اگر هر برند چهره ای داشت چه شکلی بود؟
    چت بات هوش مصنوعی مخصوص فضانوردان توسط ناسا عرضه می شود
    هوش مصنوعی AudioPaLM گوگل معرفی شد!

نظر شما درباره  اینکه هوش مصنوعی هم مانند انسان ها دیوانه و کلافه می شود چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با ای جی مارکت در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

دکمه بازگشت به بالا