فیلم و هنر

هفتمین همایش ملی مبانی هنرهای تجسمی ایران با رویکرد هنر قرآنی در دانشگاه الزهرا برگزار شد 


فر ی ف ف م م م م م م م م م م م م م م م م م ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف ف

به گزارش تیتربرتر عطیه شمس دبیر اجرایی این به خبرنگار تیتر برتر گفت: همایش ملی مبین هنرهای تجسمی ایران با هنر هنر قرآنی به منظور ترویج هنر ایرانی با ریشه های آیینی و قرآنی برگزار می شود.

وی به جزئیات این هم اشاره کرد و گفت: کمیته اجرایی این همایش با حضور دکتر خانم پریسا شاد قزوینی موسس انجمن علمی هنرهای تجسمی ایران و معاونت پژوهشی دانشگاه الزهرا، خانم دکتر زهرا حسین نژاد رئیس انجمن علمی هنرهای تجسمی و مدیر گروه دانشگاه علم و فرهنگ , عطیه شمس زاده مدیر روابط عمومی انجمن و دبیر همایش، آقای فریدون مردانی بازرس انجمن و دبیر نمایشگاه همایش، خانم ندا موسوی مدیر روابط بین الملل انجمن و مسئول دبیرخانه این همایش می باشند.همچنین ما از 25 آبان ماه این همایش را فراخوان کردیم. ی داوری که گرفت ۲۱ مقاله انتخاب و در کتاب همایش چاپ شد و هشت قد ق

مدیر اجرایی هم ملی مبانی هنرهای تجسمی ایران با هفت قرآنی به هدف از برگزاری چنین همایشی اشاره کرد و گفت: تحقیقاتی که صورت گرفته است به این نتیجه رسیدیم که هنر ایرانی از هزاران سال پیش منطبق بر آیین ها و ادیان بوده است و ایرانی ها با آیین ها رشد پیدا کرده اند و اگر می بینم به دلیل هنرمان بازگردیم باید با این نشانه ها، مفاهیم و تصاویر ارتباط نزدیکتری پیدا کرده و در واقع هدف از برگزاری این همایش هم همین بوده است.

وی به موضوعات ارائه شده در مقالات اشاره کرد و گفت: این همایش پیرامون هنر قرآنی که مبحث بسیار عالی است برگزار می شود که مقالاتی شامل نسخ خطی، طراحی پارچه، گرافیک، نقاشی، نگارگری ایرانی، تایپو گرافی و کلیات دیگر ارائه می کند. هنر بوده است.

دکمه بازگشت به بالا