دانش و فناوری

هشدار گوگل: هنگام استفاده از جمینای ، اطلاعات محرمانه یا اطلاعات شخصی را فاش نکنید

هفته گذشته، گوگل نام چت بات مصنوعی تولیدی خود را از Bard به Gemini تغییر داد که اکنون به عنوان یک اپلیکیشن برای کاربران اندروید در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است. حالا گوگل هشدار داده در هنگام استفاده از جمینای اطلاعات محرمانه تان را فاش نکنید.
از آنجا که گفتگوها تا سه سال توسط گوگل نگه داشته می شوند، شرکت می گوید: «لطفاً اطلاعات محرمانه ای را در گفتگوهای خود یا هیچ داده ای که نخواهید بازبین آن را ببیند یا گوگل از آن برای بهبود محصولات، خدمات و فناوری های یادگیری ماشین استفاده کند، وارد نکنید.»
بیشتر بخوانید: چت بات بارد (Bard) به جمینای (Gemini) تغییر نام داد
اخیرا یک سند ازپشتیبانی گوگل منتشر شده که نشان می دهد که برخی از گفتگوهایی که کاربران با Gemini داشته اند به منظور بهبود خدمات انجام می شود، توسط بازبینان انسانی بررسی می شود. هرچند که  بازبینان ایمیل و شماره تلفن کاربران را نمی بینند اما می توان گفتگوها و انگیزه ها از صفحه فعالیت اپلیکیشن های Gemini حذف کرد.
علاوه بر این کاربران می توانند فعالیت اپلیکیشن های Gemini را خاموش کنند تا جمع آوری گفتگوها جلوگیری کنند، اما  باید به این نکته نیز توجه داشت، حتی زمانی که غیرفعال است، گفتگوهای Gemini تا 72 ساعت به طور “جهت حفظ ایمنی و امنیت اپلیکیشن های Gemini و بهبود این اپلیکیشن ها” ذخیره می شوند. به همین دلیل گوگل هشدار می دهد که در هنگام استفاده از جمینای مراقبت اطلاعات محرمانه یا هر نوع اطلاعات شخصی باشید.
بیشتر بخوانید: 

    تقلید صدای افراد با هوش مصنوعی ممنوع شد
    نوت پد ویندوز 11 به هوش مصنوعی Copilot مجهز می شود
    به زودی هوش مصنوعی به مرورگر موزیلا اضافه خواهد شد
    جمینای پرو در بارد تولید تصویر رایگان با هوش مصنوعی و پشتیبانی از چند زبان را اضافه می کند
     جمینای پرو در بارد تولید تصویر رایگان با هوش مصنوعی و پشتیبانی از چند زبان را اضافه می کند

نظر شما درباره ی هشدار گوگل در زمان استفاده از جمینای چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با ای جی مارکت در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.
منبع: phonearena
 

دکمه بازگشت به بالا