سلامتی و پزشکی

نکات مهم خرید کمربند طبی + ویژگی های مدل های مختلف آن

کمربند کمری

بسیاری از مردم دنیا به دلایل مختلفی کمردرد را تجربه می کنند و این درد باعث اختلال در فعالیت های روزانه فرد می شود. کمربند تناسب اندام یکی از بهترین ابزارهایی است که می تواند به کاهش درد کمک کند. کمربندهای درمانی برای محافظت بهتر از ستون فقرات و کاهش درد و بهبود وضعیت جسمانی استفاده می شود.
مشکلات زیادی باعث کمردرد می شود که دلیل اصلی آن این است که بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید. در اینجا به برخی از علل شایع کمردرد اشاره می کنیم. یکی از دلایل اصلی کمردرد در افراد، آرتروز است که اغلب با افزایش سن رخ می دهد. این عارضه به دلیل مواد غضروفی در نخاع ایجاد می شود. فتق دیسک کمر یکی دیگر از علل کمردرد در افراد است.
هنگامی که عضلات کمر در اثر حرکات ناگهانی و جدید تحت فشار قرار می گیرند، باعث ایجاد درد در ناحیه کمر می شوند که در مرحله اول با شل شدن و خنک شدن ماهیچه ها کاهش می یابد و در «انجام فیزیوتراپی و اصلاح حرکت، اغلب عضلات دچار درد می شوند. مانع از توسعه شد. بله، اگر درد ادامه یابد خرید کمربند طبی استفاده از آن ایده خوبی است، هرچند توجه داشته باشید که قبل از خرید کمربند سلامتی باید با پزشک خود مشورت کنید.

دلایل استفاده از کمربند طبی

استفاده از کمربند طبی باعث کاهش درد و بهبود توانایی حرکت و گرم نگه داشتن عضلات پشت در فرد می شود. ستون فقرات کمری همچنین برای حمایت و تقویت ستون فقرات عمل می کند و نقش ماهیچه های خارجی را ایفا می کند که به حفظ ستون فقرات کمک می کند. برای حفظ ثبات و تعادل در ستون فقرات و همچنین برای حفظ ناحیه آسیب دیده و کنترل درد می توان بلافاصله پس از جراحی از کمربندهای درمانی استفاده کرد. کمربندها نیز می توانند نقش داشته باشند کمربندهای طبی و ایجاد حرارت و تعریق در شکم و پهلو می کند.

انواع کمربند طبی

کمربندهای طبی متنوعی وجود دارد که از مواد و مواد مختلف ساخته شده اند و هر مدل برای کار خاصی طراحی شده است که از پارچه کشسان و نئوپرن ساخته شده است.

پانسمان نرم و لطیف طبی پا

این نوع کمربندها به دلیل استفاده از مواد نرم، علاوه بر حمایت از کمر و کمک به بهبود وضعیت بدن، آزادی بیشتری نسبت به کمربندهای سخت و نیمه سفت ایجاد می کنند. مواد مورد استفاده برای کمربندهای نرم معمولاً کشسان و بادوام هستند و برای درمان و کنترل مشکلات و دردهای کمر مانند کمر، کمر، کمر و … و انواع ماساژها و همچنین برای عضلات ستون فقرات مناسب هستند. .
کمربندهای نرم سبکتر از کمربندهای سخت و نیمه سخت هستند و جریان خون را در عضلات بدن افزایش می دهند و کمر را شل می کنند. این طناب‌های الاستیک حرکت را به یک طرف محدود می‌کنند و هنگام بلند کردن بدن فشار بیشتری به عضلات پا وارد می‌کنند و همچنین نحوه نشستن و ایستادن شما را کنترل می‌کنند. هنگام استفاده از این کمربندها، کمر باید صاف و خمیده نباشد.
یکی دیگر از مزایای کمربند نرم و انعطاف پذیر این است که در درمان ضایعات نخاعی در نوجوانان به ویژه دختران استفاده می شود. به طور کلی می توان از کمربند الاستیک در هر زمانی حتی هنگام خواب استفاده کرد.

یک بریس پزشکی محکم

این نوع تسمه ها معمولا از پلاستیک سخت و نرم ساخته می شوند. کمربند طبی سفت برای افرادی که درد شدید دارند و یا در دوره نقاهت بعد از عمل هستند مناسب است و نباید اقدامی انجام دهند. این مدل کمربند برای حمایت از ستون فقرات و کمر و محدود کردن حرکت طراحی شده است. اکثر شکستگی ها با انواع وسایل پزشکی درمان می شوند. آنها همچنین توسط پزشکان برای تسریع روند بهبود و تراز کردن ستون فقرات تجویز می شوند. بریس های محکم بلافاصله پس از جراحی برای کمک به سفت شدن ستون فقرات و کمردرد، فتق دیسک کمر، رگ به رگ شدن یا حرکت ستون فقرات استفاده می شود. نکته مهمی که در مورد کمربندهای طبی سفت باید به خاطر داشت این است که در حالت ایستاده استفاده می شود و در هنگام خواب باید از کمر جدا شود. مدت استفاده از بریس محکم با دستور پزشک حدود سه تا شش ماه است.

دستکش های پزشکی نیمه سفت

این مدل کمر ترکیبی از مدل های نرم و سخت است که معمولا از پلاستیک ساخته می شوند. از این جهت منحصر به فرد است که نسبت به مدل کمربند نرم راحتی و عدم تحرک بیشتری را برای بیمار فراهم می کند، اما از نظر محدودیت حرکتی نسبت به مدل کمربند تنگ راحت تر است.

کمربند کار

نوع دیگری از کمربند طبی در بازار موجود است که به کمربند طبی معروف است. برای افرادی که نمی توانند کار خود را تا بهبودی کامل متوقف کنند، این مثال از کمربند پزشکی بسیار موثر است. به خصوص برای افرادی که ساعت ها پشت میز می نشینند یا رانندگی می کنند. همچنین استفاده از کمربند کار برای کارهای سخت که ممکن است فشار بیشتری به کمر وارد کند و باعث آسیب شود توصیه می شود. این کمربندها از کشش بیش از حد در ستون فقرات جلوگیری می کند و همچنین باعث کاهش دردهای عضلانی کمر و جلوگیری از تنش بیش از حد در ستون فقرات در حین ورزش می شود که برای کارهایی مانند ذخیره سازی در نظر گرفته شده است.کالا، تجهیزات صوتی، معدن، صنعت ساختمان، کارگاه ها و بیمارستان ها بسیار موفق هستند. .

کمربند کار طبی از کمر حمایت می کند و با استفاده از این نوع کمربند در فعالیت های روزمره قابل استفاده است. هنگام استفاده از این کمربند باعث می شود که بدن به خوبی ریکاوری کند و به جای فشار دادن به باسن، عضلات پا سنگین تر می شوند. استفاده از یکی از این کمربندهای طبی بهتر است با معاینه و مشورت با پزشک متخصص انجام شود.

کمربند کمری

نحوه استفاده از کمربند طبی

ساخت و استفاده صحیح از کمربند طبی می تواند بهترین نتیجه را به همراه داشته باشد، در این قسمت شما را با نکات و نحوه استفاده صحیح از کمربند طبی برای گرفتن بهترین نتیجه دلخواه و بهترین در صورت نیاز آشنا می کنیم.
اگر کمردرد دارید، مخصوصاً بعد از جراحی برای انجام یا بستن آن، بهتر است از یکی از دوستان یا نزدیکانتان کمک بگیرید و اگر کسی به شما کمک نمی کند، از صندلی استفاده کنید، اما فشاری به کمرتان وارد نشود. . کمربند طبی خود را ببندید.
کمربند را کاملا باز کنید و روی صندلی قرار دهید و روی صندلی بنشینید، به طوری که کمربند شما را بپوشاند و بال ها شما را احاطه کنند. سپس بال ها را بردارید و دور کمر خود بپیچید و بایستید. به این ترتیب، لازم نیست دست های خود را برای رسیدن به کمرتان دراز کنید. اگر کمربند سلامتی شما از جلو باز است، می توانید تا حد امکان آن را به تنهایی ببندید تا راحتی بیشتری ایجاد کنید.
برای جلوگیری از تحریک یا درد زیر کمربند، بهتر است از لوسیون یا کرم روی پوست خود استفاده نکنید. برای جلوگیری از تحریک شدید پوست، الکل را در ناحیه ای از پوست که بیشتر با لگن در تماس است بمالید. با تمیز نگه داشتن پوست از ایجاد تاول و سوزش جلوگیری کنید و روزانه پوست زیر کمربند را تمیز کنید.
زیر کمربند لباس نخی تمیز بپوشید که لغزنده و ساینده نباشد و زیر کمربند جمع نشود و برای راحتی بیشتر لباس گشاد روی کمربند بپوشید. همچنین در هوای سرد بیشتر مشهود است. به یاد داشته باشید که استفاده از کمربند باعث بهبود و آرامش شما می شود و در مورد ساخت کمربند سلامتی خوب فکر کنید و آن را کمکی برای کارهای روزمره خود بدانید.
نکات کلیدی در استفاده از کمربند طبی:

  • کمربندهای طبی باید متناسب با سایز شما باشند و گشاد یا خیلی سفت نباشند. اگر فشار زیادی روی پوست وارد شود، پزشک باید کمربند را تنظیم کند. در صورت مشاهده هر یک از موارد زیر باید با پزشک خود تماس بگیرید:
  • پوست شما در اثر استفاده از کمربند طبی زخم خواهد شد.
  • نفس کشیدن یا خوردن سخت است.
  • باسن شما ممکن است به دلیل افزایش یا کاهش وزن خیلی سفت یا شل شود.
  • درد جدیدی در سایر قسمت های بدن احساس کردید.

نکات مهم هنگام خرید کمربند طبی

در هنگام خرید کمربند طبی توجه به نوع و مدل آن بسیار حائز اهمیت است و برای اینکه بدانیم کدام نوع کمربند برای دوران نقاهت و ریکاوری عضلانی مناسب است باید انتخاب صحیح کمربند تحت نظر صورت گیرد. از یک پزشک متخصص نکته دوم در انتخاب کمربند طبی سایز و قابلیت تنظیم آن است که با توجه به سایز کمر و شکم باید متفاوت باشد. کمربند طبی یکی دیگر از محصولات اختیاری است که در حال حاضر در بازار تسمه های کشسان، نئوپرن، پارچه ای و که به راحتی قابل شستشو هستند موجود است.

کمر درد

برخی از کمربندهای سلامتی عوارضی غیر از شرایط ذکر شده دارند. از جمله اینکه برخی از آنها تعدادی آهنربا در ساختار خود دارند که از این خاصیت برای افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده برای رسیدن به بهبودی سریعتر استفاده می کنند. برخی از کمربندهای طبی دارای قابلیت ماساژ هستند که باعث تسکین درد و گرم نگه داشتن عضلات پشت می شود.
پس از آگاهی از انواع کمربندهای طبی و الزامات انتخاب آنها برای خرید آسان، بدون نیاز به مراجعه حضوری و صرف وقت، به خصوص در شرایط فعلی و بیماری عروق ویروس کرونا، می توانید محصول را خریداری کنید و در حال حاضر اینترنت همه جا. شب یا روز. کمربند مورد نیاز خود را ببندید. در این راستا گروه تن یار و همکاران ما مفتخر هستند که با ارائه بهترین محصولات و محصولات، کارایی و قیمت مناسب، شبانه روز در خدمت شما عزیزان باشند.

منبع: سایت تن یار

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا