عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نکات طلایی در مورد خرید آینه و کنسول با توجه به چیدمان منزل

آینه و کنسول نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی منازل دارد و از جمله لوازمی است که ظاهری شکیل به منزل شما می دهد. اما هنگام خرید به کاربرد آن توجه کنید.

آینه و کنسول یا میز و کنسول جزو وسایل تزئینی خانه است که در اتاق نشیمن، اتاق پذیرایی یا راهرو کاربرد دارد. اما اگر می خواهید دکوراسیون خانه شما اصولی باشد باید با توجه به اندازه و نوع آن، مکان مناسب برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه را پیدا کنید. چنانچه به اینگونه مطالب علاقه دارید، تا پایان این مطلب با همراه باشید.

نکات مهم  قبل از خرید آینه و کنسول

آینه و کنسول ها بهترین مکان برای گذاشتن وسایل تزئینی مثل گلدان، عکس ها و دیگر وسایلی است که نشان دهنده ی روحیات خاص شما است و به خانه حال و هوایی خودمانی، گرم و صمیمانه می دهد. به جز شخصی سازی کردن خانه، گذاشتن آینه و کنسول ها در راهروهای باریک و کوچک خانه را بزرگ تر نشان می دهد. آینه و کنسول ها در اندازه ها مختلف و به دو نوع سلطنتی و اسپرت تقسیم می شوند.

برای خرید اینترنتی آینه کنسول به سایت زیر مراجعه کنید.

  • قبل از خرید مکان قرارگیری آینه و کنسول را مشخص کنید و فضای مورد نظرتان را اندازه گیری کنید. دانستن ابعاد فضای مدنظرتان باعث صرفه جویی در وقت و هزینه می شود.
  • آینه کنسول ها گاهی پشت سر مبل گذاشته می شوند. اگر شما هم قصد دارید میز کنسول  را پشت مبل بگذارید، ارتفاع مبل را اندازه بگیرید.
  • نکته ی دیگری که حین خرید میز کنسول به شما کمک می کند، برآورد بودجه  است. اگر بدانید چه قدر قرار است هزینه کنید، گزینه های مدنظرتان محدودتر می شوند و راحت تر می توانید تصمیم بگیرید.
  •  اگر تصمیم دارید میز کنسول را به نقطه ی کانونی اتاق تبدیل کنید که از نظر بصری چشم گیر باشد، بهتر است سبکی متفاوت با سایر وسایل اتاق انتخاب کنید.
  • مطلب دیگری که باید پیش از خرید به آن توجه کنید، رنگ آینه کنسول  است. اگر فضای نشیمن شما کوچک است بهتر است  سراغ رنگ های روشن چوبی بروید تا اتاق را بزرگ تر جلوه دهید.

اصول چیدمان آینه و کنسول در قسمت های مختلف خانه

در هر قسمت از خانه که بخواهید آینه و کنسول را قرار دهید، به این نکته توجه کنید که آینه باید درست بالای کنسول و در مرکز قرار گیرد. می توانید آینه را با استفاده از میخ به دیوار بالای میز کنسول متصل کنید.

اصول قرارگیری آینه و کنسول در پذیرایی

مکان مناسب برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه، پذیرایی است. انتخاب پذیرایی برای قرارگیری آینه و کنسول باعث می شود چیدمان خانه شما لوکس تر و محیط زیبایی را برای پذیرایی از مهمانان ایجاد کند. کنسول انتخابی برای سالن پذیرایی بهتر است از نوعی باشد که روی زمین قرار می گیرد. چون این نوع کنسول ها شکیل ترند و لوکس تر به نظر می رسند.

در اتاق پذیرایی می توان به جای آینه بالای کنسول از تابلو استفاده کرد. یک تابلو فرش زیبای کلاسیک بالای یک کنسول سلطنتی یا یک نقاشی که توسط یک نقاش معاصر طراحی شده برای یک میز کنسول مدرن مناسب خواهد بود.

اصول قرارگیری  کنسول در سالن غذاخوری

سالن غذاخوری، یکی دیگر از جاهایی است که می تواند مکان مناسبی برای میز کنسول باشد. بهترین نوع آینه و کنسول برای این فضا، کنسول های کشودار است. با قرارگیری کنسول در کنار میز نهارخوری، می توانید وسایل ضروری مانند قاشق و چنگال، دستمال کاغذی و .. را درون آن قرار دهید. اینگونه دیگر مجبور نیستید برای آوردن این وسایل میز شام را ترک کنید.

اصول قرارگیری آینه و کنسول در اتاق خواب

خیلی از افراد، مخصوصا تازه عروس و دامادها برای اتاق خود، یک کنسول زیبا همراه با آینه انتخاب می کنند. برای انتخاب کنسول برای اتاق خواب، به این نکته توجه کنید که اتاق خواب شما چقدر فضا دارد. اگر یکی از وسایل جذاب در خانه های امروزی آینه و میز کنسول می باشد، که می توان از آن ها به صورت چند منظوره استفاده نمود. این وسیله با توجه به سبک طراحی در متریال ها و طرح های گوناگونی تولید شده است، که می توان به راحتی آن را با طراحی خانه هماهنگ نمود. یکی از محبوب ترین و به روزترین این وسایل، های چوبی هستند که می توان از آن ها در تمامی سبک های دکوراسیون داخلی استفاده نمود. با توجه به تنوع بسیار بالای کنسول ها بهتر است هنگام خرید کنسول و آینه به موارد مختلفی نظیر جنس، کیفیت، گارانتی و … توجه نمایید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با هر آنچه نیاز است در رابطه با خرید کنسول و آینه بدانید، بیشتر آشنا کنیم.

بهترین جا برای قرارگیری آینه و کنسول در خانه کجاست؟ - مبلمان کبیر

دلایل خرید کنسول و آینه

همانطور که گفته شد وجود یک کنسول و آینه ساده و شیک می تواند تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و جذابیت خانه داشته باشد. از طرفی لوازم اضافی درون خانه را به راحتی می توانید در آن قرار دهید. افرادی که به دکوراسیون داخلی خانه خود اهمیت زیادی می دهند، نمی توانند از خرید کنسول و آینه به راحتی بگذرند. به همین دلیل یکی از سوالاتی که هنگام خرید کنسول و آینه پیش می آید، این است که آیا خرید کنسول و آینه برای خانه های کوچک نیز مناسب است، یا تنها برای خانه های بزرگ می توان از آن استفاده نمود؟

حتما بخوانید : راهنمای خرید آینه و کنسول مدرن

در جواب به این سوال باید گفت که آینه می تواند موجب بزرگ تر دیده شدن فضا شود. از طرفی کنسول ها فضای مناسبی برای نگهداری از وسایل اضافی خانه مانند ظروف اضافی، کتاب ها و … می باشند. به همین دلیل و آینه می تواند برای خانه های کوچک نیز مناسب باشد.

فقط توجه داشته باشید که هرچه فضای خانه کوچک تر باشد، بهتر است آینه و کنسول ساده و کوچک تری تهیه نمایید. به طور کلی خرید کنسول و آینه می تواند موجب جذابیت بیشتر خانه شود. همچنین به مرتب بودن و عدم وجود وسایل اضافی درون خانه کمک می نماید.

خرید کنسول و آینه و آشنایی با انواع آن

آینه و کنسول های موجود در بازار انواع مختلفی دارند که شما می توانید با توجه به سبک طراحی خانه خود مناسب ترین آن ها را خریداری نمایید. در ابتدا باید بدانید که بهترین و مناسب ترین فضا برای قرارگیری آینه و کنسول ها فضای ورودی، نشیمن و پذیرایی است.

به همین دلیل بهتر است هنگام خرید کنسول و آینه به چیدمان، سبک و رنگ های مورد استفاده در این فضاها توجه داشته باشید. با توجه به فضای مورد نظر شما جهت قرارگیری کنسول، می توانید از مدل هایی که آینه روی دیوار نصب می شود و یا مدل هایی که آینه روی کنسول قرار می گیرد استفاده نمایید.

به طور مثال در صورتی که قصد دارید کنسول را در ورودی خانه قرار دهید، بهتر است از این روزها آینه کنسول در دکوراسیون هر خانه ای نقش اساسی ایفا می کنند. با استفاده از آینه کنسول می توان به فضایی لذت بخش و زیبا در دکوراسیون داخلی و چیدمان منازل دست پیدا کرد. در حقیقت آینه کنسول به عنوان نوعی پل ارتباطی بین فضاهای داخلی خانه عمل می کند، و اگر در جای درست قرار بگیرد جلوه ی خاصی به خانه می بخشد.

علاوه بر این، با توجه به این که آینه کنسول ها بیش تر نقش تزیینی دارند، بهترین مکان برای قرار دادن اشیاء و زیورآلات دکوری هستند. چنانچه قصد دارید مطابق با چیدمان خانه ی خود، بهترین مدل آینه کنسول را انتخاب کنید، بهتر است از چند نکته را در نظر داشته باشید.

آینه کنسول چیست؟

آینه کنسول عموما طولانی و باریک است و ارتفاع آن معمولا کمتر از میزهای ناهارخوری یا میز جلو مبلی است. این میزها معمولا دارای یک تا سه سطح هستند که می توان بر روی آنها اشیاء تزیینی مانند آینه، انواع دکوری ها، قاب عکس، شمع و شمعدان، گلدان و مواردی از این دست را قرار داد.

اهمیت استفاده از آینه کنسول

آینه کنسول یکی از قطعات بارز در دکوراسیون داخلی است که هم ویژگی ظاهر زیبا و هم قابلیت کاربرد را با هم ترکیب می کند. با به کار گیری طراحی  مدرن و مدل های متنوع، این نوع میزها توانسته اند جایگاه خوبی در دکوراسیون منازل، ادارات و فضاهای تجاری به دست آورند. در این مقاله، به بررسی تنوع طرح ها و کاربردهای آینه کنسول در دکوراسیون داخلی می پردازیم.

معرفی انواع آینه کنسول

آینه کنسولها در انواع مختلف و طرح های متنوعی طراحی می شوند. برخی از انواع آینه کنسول عبارت اند از:

آینه کنسول کلاسیک:

این نوع میزها معمولا از چوب با طرح های گلبرگ، نقوش و حکاکی های کلاسیک و قدیمی تزئین شده اند و به بیان ساده جزئیاتی کاملا سنتی داشته و از طراحی به سبک کلاسیک برخوردارند.

آینه کنسول مدرن:

دارای طرح ها و خطوط ساده و مینیمالیستی هستند و از جنس موادی مانند فلز، شیشه، ملامین و چوب با رنگ ها و تم های متنوع استفاده می کنند.

آینه کنسول مینیمال:

این نوع از آینه کنسول ها دارای طراحی ساده و ظاهری کاملا مینیمال هستند. در طراحی کلی این نوع از کنسول ها از موادی مانند چوب رویه دار یا پوششی، شیشه و فلز استفاده می کنند که در کنار ظاهر زیبا، عملکرد و کاربرد آن را نیز دو چندان می ساز

آینه کنسول چوبی:

آینه کنسول طبیعت گرا یا چوبی نوع دیگری از کنسول است. این نوع میزها از موادی مانند چوب با تمرکز بر طبیعت و الگوها و طرح های طبیعی ساخته شده اند. طراحی این مدل از آینه کنسول ها ممکن است شامل الگوهای درختان، برگ ها یا عناصر طبیعی دیگر باشند.

خرید کالای نو از فروشگاه دکوراسیون داخلی دکوبیست با مراجعه به سایت زیر امکان پذیر است.

آینه کنسول مدل صنعتی:

این نوع میزها از مواد خام مانند فلز، چوب رویه دار و شیشه استفاده می کنند. در حقیقت به دلیل تلفیق طراحی مدرن و طراح سنتی، این مدل از آینه کنسول ها با عنوان آینه کنسول مدل صنعتی شناخته می شوند. در طراحی کلی این نوع از آینه کنسول  ها، از ترکیب چوب و فلز استفاده می شود که به آن ظاهری جذاب و مدرن می بخشد. به بیان ساده تر، این مدل از آینه کنسول، دارای جزییات صنعتی و مدرن است.

این ها تنها چند نمونه از انواع آینه کنسول هستند و هر کدام با طراحی، مواد و سبک متفاوتی می توانند در دکوراسیون داخلی استفاده شوند.

 

دکمه بازگشت به بالا