فیلم و هنر

نقد فصل اول سریال Invasion ـ آغاز یک حماسه علمی‌تخیلی


سریال Invasion به کارگردانی سایمون کینبرگ و دیوید ویل برای اپل تی‌وی پلاس تولید شد و فصل اول آن در 22 بازیگر 2021 (20 اکتبر) پخش شد. قسمت اول سریال کمی غیر متمرکز به نظر می رسد، زیرا داستان تعداد انگشت شماری از مردم را نشان می دهد که در 10 قسمت با تهاجمات خارجی دست و پنجه نرم می کنند و واقعیت به تدریج نشان می دهد که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

ماجرای هشدار فساد در مقاله ادامه دارد

چند صحنه فرار در داستان وجود دارد، یک صدای وحشتناک، یک سلاح مرموز برای کشتن بیگانگان، یک کودک مبتلا به تشنج که آینده اش نامشخص است – اما برعکس تا آخرین قسمت از این دوران هیچ افشاگری بزرگی وجود ندارد. اولین دوره اتک به جای اینکه حرفی از خود داشته باشد، مانند آغاز یک داستان علمی تخیلی حماسی است.

مطالب پیشنهادی:بهترین زمان انیمه ارزش دیدن را داردانتخاب عالی برای تعطیلات آخر هفته
بهترین زمان انیمه ارزش دیدن را دارد

اتفاقات این سریال کم کم شروع می شود. برخلاف بسیاری از داستان‌های تهاجمی خارجی که در سینما و تلویزیون رایج هستند و عمدتاً روی خود بیگانگان متمرکز هستند، این حمله همیشه یک شوک انسانی است. او در ابتدای این سریال به ندرت از موجوداتی که به زمین حمله می کنند نام می برد. در عوض، داستان جهانی تهاجم چند موضوع مختلف را دنبال می کند که در سراسر جهان پراکنده شده اند و در نهایت ضعیف می شوند.

هر کدام ارتباط خاصی با وقایع زندگی پس از مرگ دارند. پسر جوانی در لندن که عاشق تشنج است و ممکن است با یک تهاجم خارجی همراه باشد. خانواده های لانگ آیلند در حال مبارزه با خیانت هستند و ممکن است سلاحی داشته باشند که بتواند بیگانگان را بکشد. یک مهندس فضایی ژاپنی که به نظر می رسد تنها کسی است که می تواند با آنها ارتباط برقرار کند و یک سرباز آمریکایی که به نظر می رسد پس از حمله توسط تیم خود در افغانستان دنیایی را که می شناسیم ترک کرده است.

حمله سریالی

این سریال از راه رسیده و باعث شده شما به عنوان بیننده به این شخصیت ها اهمیت دهید، به خصوص که زمان زیادی را با آنها می گذرانید. در طول سریال، متوجه می‌شوید که چرا مهندس پس از تظاهرات طولانی و صمیمانه‌ای که رابطه پنهانی آنها را فاش می‌کند، خستگی‌ناپذیر برای یافتن یک فضانورد سرگردان تلاش می‌کند. به همین ترتیب، در حالی که یک سرباز در ابتدا به نظر می رسد که عجله دارد، داستان مترقی او باعث همدردی او می شود. همه اینها به این معنی است که وقتی بیگانگان بالاخره ظاهر می شوند، اتفاق بزرگی برای داستان می افتد.

از آن زمان تاکنون، Invasion کاملاً متفاوت بوده است، و درام شخصیت خود (که خوشبختانه ممکن است هرگز به طور کامل به پایان نرسد) با اسرار جذاب خارجی و ترس های بی سابقه از رویارویی با مهاجمان هماهنگ شده است. صحنه‌ای ترسناک از خانه‌ای مخروبه وجود دارد که در آن خانواده‌ها تلاش می‌کنند از دست موجودی ناهموار فرار کنند. بعداً، سربازی را می‌بینیم که در بیمارستانی می‌گذرد که در اثر جنگ ویران شده و در میانه حمله، گویی یک مخزن نفت اول شخص است. ترکیب داستان سرایی در قسمت ها با یکی در انتهای این مجموعه واقعا سرگرم کننده به نظر می رسد.

در حین تماشای این سریال ممکن است سوالات بی پاسخ زیادی برای شما پیش بیاید. برخی افشاگری های جزئی وجود دارد، مانند زمانی که متوجه می شوید که یک بچه لندنی قبل از حمله دیدی از حمله داشته است، یا زمانی که به نظر می رسد یک محقق ژاپنی متوجه می شود که چگونه غریبه ها با هم ارتباط برقرار می کنند. اما هیچ چیز روشن نمی ماند. حتی زمانی که به نظر می رسد بیگانگان شکست خورده اند، این سریال پیچش دیگری را به شما نشان می دهد.

این چیز بدی نیست، رازها مهم هستند و قطعا باعث می شوند در قسمت های خاصی از داستان بمانید یا به عقب برگردید. در نتیجه می توان گفت که فصل اول کل داستان را ندارد. خبر خوب برای مخاطبان این است که اپل اوایل این هفته اعلام کرد که Attack برای فصل دوم بازخواهد گشت، و Simon Keinberg تهیه کننده گفت که علاقه مند است ببیند داستان پس از تمام وقت به کجا خواهد رسید.

حمله سریالی

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، فصل اول سریال با 10 قسمت با ستارگان سام نیل در نقش کلانتر جان بل تایسو، ن. گلشیفته فراهانی (در نقش آنیشا مالک)، شامیر اندرسون (تراوانته وارد)، کوتسونا شیوری میتسوکی). یاماتو). فیرس نصار در نقش احمد «مانی» مالک و تارا مؤیدی در نقش سارا مالک.

وب سایت Raton Tomitoz یک سری رتبه بندی 46 درصدی را بر اساس 31 گزارش ارائه کرد، در حالی که متاکریتیک بر اساس 13 مطالعه، امتیاز 51 از 100 را ارائه کرد که نشان دهنده «بررسی های مختلط یا متوسط» است.


مطالب پیشنهادی:نگاهی به قسمت اول فصل پنجم دزدی پول – پایان پولشوییغیرمنتظره تر از همیشه
نگاهی به قسمت اول فصل پنجم دزدی پول - پایان پولشویی

دکمه بازگشت به بالا