فیلم و هنر

نقد سریال Hellbound – محصول جدید نتفلیکس، خشن و بی‌رحم است


خشم الهی به اشکال و اشکال گوناگون چه در سینما و چه در تلویزیون بیان شده است. گاهی طوفان شدید است. گاهی اوقات او در قالب Jules Pulp Fiction (با بازی ساموئل ال جکسون) ظاهر می شود و به دنبال انتقام است. Hellbound لیستی از قطارهایی است که توسط کارگردان Bussan، Yeon Sang-ho، بر اساس وب سایتی به همین نام، هدایت می شود. این سریال Wrath of God را به عنوان سه جانور وحشی سر خاکستری نشان می دهد که مانند هالک قوی و قدرتمند هستند و از ناکجاآباد بیرون می آیند. آنها شروع کردند به ضربات شدید مردم.

آنها ماشین ها، دیوارها و هر چیز دیگری را که فکرش را بکنید تخریب می کنند. آنها خون انسان را در همه جا پخش می کنند، محیط زیست را ویران می کنند و آتش به پا می کنند. بعداً متوجه می‌شویم که اولین قربانی از چهره‌اش در آسمان فرمان دریافت کرده بود. این امر زمینه را برای مرگ ویرانگر فقرا و انداختن به جهنم فراهم کرد.

اما یکی از ایده های هوشمندانه این سریال این است که می توانیم همه چیز را مرتب ببینیم. این ایده درباره ترس مردم از حیوانات نیست، بلکه این است که چه اتفاقی می افتد، چگونه مردم عقل خود را از دست می دهند و آن را نمی دانند. مخصوصاً وقتی پشت این عصبانیت هستید، دلیل خوبی وجود دارد و آن انتقام گناهان ماست. اینجا ترس اصلی مردم، نان روز، سران فرقه ها و کسانی است که کورکورانه ایمان می آورند. کسانی که شرم می کنند از دیگران متنفر می شوند و یکدیگر را نابود می کنند تا رحمت خدا را به دست آورند. مجموعه Yeon این ترس اساسی را با بحث های قابل تامل در مورد اینکه چگونه گناه را تعریف می کنیم و چه ویژگی های انسانی ما را شایسته چنین بتی می کند ترکیب می کند.

اما قبل از اینکه این باورهای مذهبی محلی وارد داستان شوند، افتتاحیه درخشان فیلم، به عنوان بررسی صحنه جرم، با جین کیونگ هون (یانگ اک جون) آغاز می شود. اولین کسی که این را روایت کرد. از پیشینه او متوجه می شویم که او داستان غم انگیزی دارد. همسرش توسط مردی به قتل می رسد و مرد چند سال بعد از زندان آزاد می شود. این به نشانه غم انگیزی می شود که جانگ جین سو سعی دارد به او فشار بیاورد. جین سو، یک معلم مدرسه رواقی، از یک گروه مذهبی به نام حقیقت جدید است که معتقد است این جانوران به گناهکاران حمله کردند. یو این در نقشش عالی است و با ظاهری مرده حرف های عجیبی درباره خرافات می گوید. این باعث می‌شود که او آرام‌تر از طرفداران عصبانی به نظر برسد. به خصوص زمانی که حوادث مرگبار شروع می شود.

پیروان او معتقدند که به گفته او، این حمله ناشی از گناه بزرگی از سوی برخی بوده است. تیم حقیقت جدید یک تئوری توطئه دارد. فرقه ای به نام Arrowheads رسانه ها را تکان داده است و مردی به نام دونگ ووک (کیم دویون) با صدای گریانش غوغا کرد. در اتاق بازی، او شروع به بیان ایده های عالی خود در مورد علت ظاهر شدن این علائم می کند. همچنین توضیح می دهد که چگونه یک جادوگر را با استفاده از ترس های اشتباه شکار کنید. سر تیرها همیشه جوانانی هستند که چوب بیسبال دارند تا با آن شکار کنند.

افراد زیادی به New Truth with the Arrowheads پیوستند، از جمله وکیلی به نام مین هی جین (کیم هیون جو) که در ابتدا سعی کرد به یک زن نفرین شده کمک کند. زن علامتی دریافت کرده بود و تصمیم گرفت که اجازه دهد حقیقت جدید درباره مرگ او قضاوت کند (رویداد تکان دهنده ای که منجر به جنون جهنمی بیشتر شد). مین هی جین شخصیت و ارزش شگفت انگیزی دارد. شخصیت های سریال در موقعیت های خطرناکی قرار دارند و از طرفی سریال زمان های مختلفی را پشت سر می گذارد. بنابراین مشخص نیست که شخصیت‌های هر قسمت کجا هستند یا دوباره مشاهده خواهند شد.

حتی بیشتر قابل درک است که چنین سریالی توسط کارگردان قطار به بوسان ساخته شده است. او مانند آن فیلم با مضمون زامبی، این بار از انسانیت و نفوذ شیطانی باورهای ترسناک برای به تصویر کشیدن موقعیت های جالب استفاده می کند. این سریال پر از کارهای انفجاری است. صحنه های تکان دهنده در ادامه داستان. با دوربین متحرک و عکس های طولانی خود را در معرکه قرار دهید. Hellbound شهادت می دهد که وقتی جانوران شریر بی رحمانه نابود می شوند، خشونت دست ساز ویرانگرتر می شود.

در طول شش قسمت، Hellbound داستانی جذاب دارد که نشان می‌دهد چگونه New Thinking Truth به قدرت می‌رسد. اما فیلمنامه ممکن است احمقانه به نظر برسد، به خصوص وقتی صحبت از تئوری های توطئه می شود. همچنین با توجه به وحشت‌های داستان، نبرد خونین داخل کلانتری چیزی است که مخاطب فراموش می‌کند. آیا نتایج قابل مشاهده ضعیف هستند.

همچنین در برخی موارد سریال مرزهای نمایش و ابهام را حفظ نمی کند. در این سریال ذکر شده است که نیمی از جهان تب حقیقت جدید را دارند اما دلیل خوبی برای آن ارائه نمی دهند. سریال درام به اهداف خود نمی رسد. در نیمه دوم داستان جنبه عاطفی و احساسی نوزاد را می بینیم. بعد مونولوگ های زیادی با اشک و اشک و موسیقی غمگین می بینیم. این نشان می دهد که فصل دوم به این موضوع می پردازد.

با Choi Geo-seok به عنوان نویسنده، Hellbound یکی از آن وحشتناک ترین سریال هایی است که به وضوح تا حدی بهتر می شود. با این حال، مشخص شده است که راویان این سریال دلیل قانع کننده ای برای وضعیتی که روایت می کنند، ارائه می دهند. آنها با موضوعاتی مانند تأثیر غیرقابل انکار رسانه ها در ایجاد هرج و مرج، خجالت پس از دیدن علامت، سازمان هایی که سعی در سوء استفاده از موقعیت دارند و غیره می پردازند. این به ما اجازه می دهد که وارد داستان های شگفت انگیز ایمان شویم، هرچند خود سریال تا حدی به چنین چیزهایی اعتقاد ندارد! صدای این سه جانور ممکن است پوچ به نظر برسد، اما هیبت و خشونتی که در آن موج می زند غیرقابل توصیف است.

دکمه بازگشت به بالا