سلامتی و پزشکی

مهم‌ترین ویژگی یک خمیر دندان استاندارد چیست ؟

آیا ایمپلنت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود؟

در ادامه مبحث دندان ها ، در این مقاله در مورد ویژگی های بهترین و مناسب ترین دندان های طبیعی صحبت خواهیم کرد. اگر به دنبال بهترین خمیر دندان هستید ، باید به دنبال گزینه های فلوریدا باشید و از پوسیدگی دندان جلوگیری کنید. خمیردندان معمولی حاوی فلوراید است.

اهمیت فلوراید در دندان ها

فلوراید در بدن به شکل فلوراید کلسیم وجود دارد. استخوان ها و دندان ها عمدتا در این ماده مغذی یافت می شوند. آب ، نوشیدنی های خاص و غذاهای خاص مانند غذاهای دریایی نیز حاوی فلوراید هستند.

فلوراید بر رشد سلول های دندانی که مسئول ایجاد شکل نهایی دندان ها هستند ، تأثیر می گذارد و باعث می شود دندان ها کمتر در برابر پوسیدگی مقاوم شوند. پس از پوسیدگی دندان ، اگر دندان در معرض مایع حاوی فلوراید (غذا و بزاق) قرار گیرد ، جذب فلوراید توسط بدن مینای دندان ادامه می یابد.

فلوراید علاوه بر تأثیر محافظتی که روی مینای دندان دارد ، می تواند با تأثیر بر روند حمله باکتری به دندان ، روند پوسیدگی را نیز کاهش دهد. این امر به دو صورت اتفاق می افتد:

  • با کاهش توانایی باکتری های متابولیک در تولید اسید
  • با کاهش اسیدیته بزاق (افزایش pH بزاق)

میزان فلوراید در دندان ها

خمیر دندان حاوی فلوراید فواید زیادی برای دندان ها دارد. مقدار فلوراید خمیر دندان 1300 پی پی ام تا 1500 پی پی ام فلوراید است که با مخلوط ذرات موجود در محلول اندازه گیری می شود. میزان فلوراید موجود در خمیردندان برای کودکان کمتر از این مقدار است ، زیرا خوردن بیش از حد فلوراید می تواند کودک را مسموم کند و گاهی باعث ایجاد لکه های سفید ناخوشایند روی دندان ها می شود که به آنها فلوروز می گویند.

بنابراین ، خمیردندان برای بزرگسالان (که حاوی فلوراید بیشتری است) نباید برای کودکان شش ساله و کوچکتر که کنترل کمی بر مصرف آنها دارند ، توصیه شود.

آیا فلوراید ، یکی از مواد اصلی خمیر دندان ، برای سلامتی انسان مضر است؟

انجمن پزشکی و علمی آمریکا ، بر اساس بررسی ادبیات و گروه زیادی از مردم ، همگی معتقدند هیچ دلیلی وجود ندارد که ادعا کنیم فلوراید عامل سرطان یا بیماری های دیگر است.

PH دندان ها چقدر است؟

بهترین دندانهای طبیعی برای دندانهای حساس

بهترین خمیر دندان طبیعی برای دندانهای حساس حاوی نیترات پتاسیم ، کلرید استرانسیوم و استرانتیوم استات است. این مواد با رسوب گذاری در لوله های دندان و انسداد رگ های خونی درون آنها ، درد دندان های حساس را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

توجه به این نکته ضروری است که اکثر این دندانها هنگام استفاده زیاد تراشه نمی کنند ، اما عدم تراشیدن زیاد خمیر دندان نشانه عدم نیاز به روغن دندان نیست.

اهمیت استفاده از دندان های فلوراید در دوران بارداری

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، فلوراید یکی از مهمترین ها در تقویت استخوان های بدن و دندان ها است. برخی از زنان باردار در دوران بارداری استفراغ طولانی مدت را تجربه می کنند و تماس اسید معده با دندان ها در این مدت دندان های آنها را در معرض پوسیدگی قرار می دهد. بنابراین حتی اسید معده می تواند مینای دندان را پراکنده کند. بنابراین ، متخصصان توصیه می کنند که زنان باردار در دوران بارداری از فلوراید و خمیردندان استفاده کنند تا خطر پوسیدگی دندان کاهش یابد.

دندان قروچه

مسواک زدن دندان ها لکه های ناشی از نوشیدن چای و قهوه ، سیگار کشیدن و دلایل دیگر را در ناحیه خارجی دندان ها از بین می برد. این خمیردندان ها حاوی ماده سفید مانند پراکسید اکسیژن یا ذرات کوچک آسیب رسان هستند که مینای دندان را مسدود می کنند. بنابراین لایه بیرونی دندان برداشته می شود و لایه پایینی که سفیدتر است ظاهر می شود.

اما اگر استفاده زیاد از این مینای دندان باعث از بین رفتن درخشش دندان و مینای دندان شود و کمبود مینای دندان پس از مدتی منجر به پوسیدگی شود. به همین دلیل ، تلاش مداوم روزانه و مداوم این نوع محصول نباید انجام شود.

میزان فلوراید در دندان ها

دندان های سیب

این دندان ها حاوی کربن هستند. کربن به دلیل خاصیت تحریک کننده می تواند به مینای دندان آسیب برساند. پوسیدگی دندان یا پوسیدگی دندان حاوی مواد ساینده و سرسخت است که می تواند در مدت زمان کوتاهی باعث آسیب دندان و مینای دندان شود. این نوع خمیردندان حاوی فلوراید کمی است و به طور کامل از دندان ها محافظت نمی کند. اگرچه خمیر دندان زغالی توانایی از بین بردن پوسیدگی دندان را دارد ، اما هیچ عارضه جانبی متفاوتی نسبت به سایر خمیردندان ها ندارد.

به خاطر داشته باشید که مسواک زدن و استفاده از دندان ها باعث ایجاد پلاک و لکه می شود ، اما وقتی مسواک از پوست دندان خارج می شود ، مسواک و مسواک نمی توانند آنها را از روی دندان ها بردارند. در این مورد ، تقویت حرفه ای و دائمی در مطب دندانپزشکی توصیه می شود.

کدام یک از اجزای خمیر دندان از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند؟

پلاک اسیدی باعث از بین رفتن مواد معدنی در دندان ها می شود (فرایندی به نام demineralization) که منجر به پوسیدگی دندان می شود. موضوعات فلوراید ، هنگامی که اغلب در غلظت های پایین استفاده می شوند ، سرعت رشد و اندازه بلورهای مینای دندان را افزایش می دهند. رشد سریع بلورهای مینای دندان در ضایعه منجر به ترمیم دندان می شود. همچنین ، کریستال های بزرگتر کمتر مستعد حمله اسیدی هستند.

فلوراید ساختاری – فلوراید بلعیده شده که از طریق معده و روده ها به جریان خون وارد می شود – به تقویت دندان ها در هنگام رشد کمک می کند. فلوراید به ریشه های دندان منتقل می شود ، جایی که در تشکیل بلورها نقش دارد تا هیدروکسی آپاتیت (ترکیب بلورهای مینای دندان) را با فلوروپاتیت (کریستال مربوطه که حاوی فلوراید است) در دندان ها جایگزین کند. فلوروپاتیت نسبت به هیدروکسی آپاتیت در برابر پوسیدگی مقاوم تر است.

آیا مواد تشکیل دهنده خمیر دندان را می شناسید که از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند؟ بله فلوراید فلوراید به طور کلی یک عنصر طبیعی است که هنگام خوردن به صورت ساختاری یا موضعی از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

یونهای فلوراید از اجزای فلورین مشتق می شوند. فلورین هرگز به صورت آزاد در طبیعت یافت نمی شود و فقط در ترکیب با عناصر دیگر به نام فلوراید یافت می شود. به این شکل و به صورت ترکیبی از مواد معدنی ، در سنگها و خاکها یافت می شود. آب از طریق تشکیل سنگهای حاوی فلوراید عبور می کند ، که این ترکیبات را آزاد کرده و یونهای فلوراید تشکیل می دهند.

نتیجه این است که یونهای فلوراید کوچک می توانند در هر منبعی در آب ، از جمله اقیانوس ها حل شوند. فلوراید در برخی از غذاها و نوشیدنی ها تا حدی وجود دارد ، اما غلظت آن بسیار متفاوت است. تمام آب حاوی فلوراید است. فلوراسیون آب فرآیند تنظیم محتوای فلوراید آب به میزان اختصاص داده شده برای سلامت مطلوب دندان است.

محققان معتقدند که مکانیزم های متعددی وجود دارد که به وسیله آنها فلوراید به اثر ضد خوردگی خود دست می یابد (از ترک خوردگی جلوگیری می کند). همانطور که گفته شد ، این ماده با تبدیل هیدروکسی آپاتیت به فلوروپاتیت ، ماندگاری مینای اسیدی را کاهش می دهد. همچنین می تواند تأثیر مستقیمی روی صفحه دندانی داشته باشد و توانایی صفحات دندانی در تولید اسید را کاهش دهد.

این باعث می شود که مینای دندان در مناطقی که اسید چک شده اند دوباره جمع شود. به احتمال زیاد فلوراید با این محصولات کار می کند. اما تأثیر بازیافت فلوراید بسیار مهم است ، زیرا روند پوسیدگی اولیه را معکوس می کند و مناطقی را در مینای دندان ایجاد می کند که در برابر پوسیدگی مقاوم تر هستند.

PH دندان ها چقدر است؟

PH خمیردندان حدود 9 است.

آیا ایمپلنت دندان باعث پوسیدگی دندان می شود؟

برخی معتقدند که به دلایلی ، استفاده منظم از خمیردندان می تواند به دندان های شما آسیب برساند و منجر به پوسیدگی شود. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در انجام این کار کمک می کند:

انجام می دهند

هنگام خرید خمیردندان ، مقدار خمیردندان (RDA) را روی جعبه می بینید و این عدد به شما این امکان را می دهد تا بدانید که چقدر خمیردندان را تحریک می کنید. مواد ساینده همراه با خمیردندان برای از بین بردن پلاک و لکه ها استفاده می شود ، بنابراین به جلوگیری از مشکلاتی مانند حفره ، التهاب لثه و بیماری های مزمن کمک می کند. اگر RDA کمتر از 250 باشد ، استفاده از ایمپلنت دندان ایمن است. خمیر دندان با RDA بیشتر می تواند به دندان های شما آسیب برساند و به مینای دندان شما آسیب برساند و منجر به پوسیدگی دندان شود.

تمیز کردن خمیردندان ها ممکن است باعث تحریک بیشتر شوند زیرا حاوی عناصری هستند که در خمیر دندان معمولی وجود ندارد.

حساسیت یا عدم تحمل

مخلوط کردن آن با مقداری خمیردندان می تواند واکنش هایی مانند زخم های پوستی ، زخم های دهان ، جوش یا قرمزی و تورم در اطراف دهان یا زبان ایجاد کند و به مرور زمان به سلول ها آسیب برساند.

اغلب در اثر خمیردندان مانند نعناع یا دارچین یا محرک هایی مانند اسید سیتریک و سایر مواد شیمیایی ایجاد می شود. دندانپزشک ممکن است یک خمیردندان طبیعی یا طبیعی مانند پرتقال ، توت فرنگی یا گریپ فروت برای شما تجویز کند.

خمیر دندان فلوراید

خمیر فلوراید برای کودکان

ADA و آکادمی اطفال آمریکا فلوراید را برای جلوگیری از حفره و سرماخوردگی در کودکان بالای 2 سال توصیه می کنند. کودکانی که قبل از این سن از خمیردندان حاوی فلوراید استفاده می کنند ، در معرض خطر مینای فلوروز و پوسیدگی دندان پس از آن هستند.

اگرچه به ندرت اتفاق می افتد ، بلع بیش از حد خمیر دندان برای کودکان می تواند خطرناک باشد ، بنابراین آن را فقط در مقدار کمی خمیر دندان در داخل خمیر دندان بگذارید. خمیر دندان فلوراید به ندرت در کودکان موجود است ، اما قبل از استفاده از خمیردندان فلوراید برای کودک خود ، حتماً با پزشک اطفال یا دندانپزشک خود مشورت کنید. همچنین به یاد داشته باشید که هنگام مسواک زدن فرزندان خود را تماشا کنید و از آنها بخواهید خمیر دندان اضافی را در ظروف آنها بریزند.

به دنبال مهر گواهینامه ADA باشید

خبر خوب این است که با خرید دندانی که دارای مهر گواهی ADA است ، می توانید از اکثر مشکلات مربوط به استفاده از دندان خود جلوگیری کنید. این تأیید به شما اطمینان می دهد که این محصول فاقد موادی است که می تواند باعث پوسیدگی دندان شود (مانند قند).

منابع: مراقبت از حیوانات خانگی

و نوشته شده توسط دکتر پویا سلطان زاده
دندانپزشک ، متخصص دندانپزشکی ، ایمپلنت و لوازم آرایشی
استاد دانشگاه لوما لیندا ، کالیفرنیا

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا