عمومی

مقامات festoon و شهروند – کاما


این روزها روزهای ویژه و البته روزهای ناخوشایند برای همه ایرانیان و یا به میزان زیاد برای جمعیت جهان است. ویروسی که باعث کشته شدن همه افراد شده است ، هدف قرار گرفته است و به گفته کارشناسان ، ما قبل از اینکه راه های نهایی برای مبارزه با آن را پیدا کنیم ، مسیری طولانی داریم. اما در این میان وظیفه ما به عنوان یک شهروند مسئول چیست؟ خاص ترین سوال این است که ، بدون توجه به زنجیره مراقبت های فردی ، ماندن در خانه و قطع زنجیره تأمین ، مسئولیت اجتماعی ما چیست؟

در روزهای اخیر ، ما درباره اجاره رسانه های اجتماعی ، فشار نیاوردن صورتحساب و غیره ، شنیده ایم و شنیده ایم ، اما اینها اکثرا تجمعی ، کارمندان آزاد ، گروه های عمومی اجتماعی و احتمالاً به طور کلی هستند که همه اقشار جامعه را پوشش نمی دهند. بحرانی که امروز با آن روبرو هستیم بحرانی است که ثروتمندان و فقیران ، جوان و پیر را در مناطق روستایی و شهری تهدید می کند و بنابراین نیاز به اقدام ملی دارد.

اقدام ملی به معنای مسئولیت پذیری به همه افراد جامعه است. این به معنای یک همکاری جهانی برای همه مردم است. بسیاری از متفکران قرون متفاوتی ، از ارسطو گرفته تا هایدگر ، هابرماس و مک اینتایر ، نخست انسان را به عنوان یک ارزیابی کننده اجتماعی در نظر می گیرند و معتقدند که اجتماعی و اجتماعی انسانها شهروندان مسئول تمام وقایع اطراف خود هستند.

7000 سال پیش ، هنگامی که قبایل آریایی در آنچه در حال حاضر ایران است اقامت گزیدند ، آنها تمدن کوچکی را بنا کردند که ما امروز به ارث برده ایم. شاید بتوان یکی از مهمترین دستاوردهای این میراث یا اصولاً هر جامعه بشری را “سرمایه اجتماعی” نامید. سرمایه تعاملات انسانی در جامعه است. این یک دارایی ارزشمند در زندگی اجتماعی ملت و ابزاری مؤثر برای اوقات دشوار است. سرمایه اجتماعی به معنای سرمایه ای است که از ارتباط افراد درون جامعه حاصل می شود. سرمایه در سه ستون “انسجام ، اعتماد و مشارکت” قرار دارد.

یکی از بهترین مدل های مشارکت عمومی در مبارزه با تاج شر می تواند تلاشی برای محافظت از شکارچیانی که با ویروس کشنده مبارزه می کنند. دلقک های سفیدی که پنجه های آنها در چنگال های دیو کرونا است ، مانند بسیاری از پیشینیان خود ، برای محافظت از غیرنظامیان جان خود را فدا کردند. البته وقتی نوبت کمک به کادرها می رسد ، وی درباره رسالت و وظیفه اصلی دولت به عنوان هیئت حاکم در این زمینه صحبت می کند. “اگر بخواهیم تجهیزات پزشکی را تسریع کنیم ، نقش دولت چیست؟” پاسخ این است که مقیاس بحران بسیار بیشتر از اندازه دولت است. این که دولت قادر باشد یا ناتوان باشد ، بد باشد یا ناقص و غیره. در حالی که هر 16 روز ممکن است تعداد صدمات عروق بیماری کرونا 10 بار افزایش یابد ، طبق مطالعات اخیر ، زمان قضاوت درست نیست. امروز زمان آن است که از تمام ثروت و تمام توان خود استفاده کنیم تا بسیج جمعی را در بستر سرمایه اجتماعی به منظور حمایت از خط مقدم مبارزه با کورونا بسازیم. به یاد داشته باشید که وضعیت پیچیده و سردرگمی نسبی دولت در مقابل کرونا تنها به دولت ما مربوط نمی شود و نمونه هایی از این امر را می توان در کشورهای مختلف اروپایی و شاید در ایالات متحده مشاهده کرد.

در روزهای اخیر پیشرفت هایی حاصل شده است ، اما این موضوع هنوز به یک گفتمان و گفتمان غالب ملی تبدیل نشده است. از جمع آوری بودجه گرفته تا خرید ملزومات پرستاران ، گرفته تا ایجاد استراحتگاه های بزرگتر برای این پرستاران ، از توزیع شیرینی و میان وعده گرفته تا وعده های غذایی ، همه روشهایی هستند که در روزهای اخیر شروع شده و می توان با راه حلهای مشابهی به آنها پرداخت. مبارزان خط مقدم به مبارزه با این بیماری کمک کردند.

بدهی کرونا ضررهای زیادی را برای همه ما ایجاد کرده است. بنابراین همه باید بلند شویم. خوشحال نیستم که این روزها که هاله هایی که توسط اسب ها قطع شده بود ، قتل عام کند ، یا کمک به پرستاران و کادر پزشکی دختران ، خواهران ، پسران و برادران ما ، قتل عام را انتخاب نکنم. بنابراین امسال با توجه به محدود بودن جبر برای زمان بازدید ما ، تأخیر در تولید اخبار سور و شنبه نور ، تأخیرها را می توان هدف قرار داد و به حفظ سلامت جسمی و روانی شهروندان بویژه گروههای در معرض خطر می پردازد. اگر سالها لباس جدید می پوشیدیم و در عوض این بار برای ادامه سلامت و رفاه خود در لباس های پرستاری شرکت می کردیم. اگر با خرید عید نوروز برای خانواده آماده شویم ، گروههای آسیب دیده را از کرونا تقسیم می کنیم و با یک کلمه به موهای زیبای شیخ اجل باز می گردیم و ثابت می کنیم که عضو یک بدن هستیم و امروز زمان آن نیست که دولت را به اتهام حاکمیت و غیره متهم کنیم. ما بعد از شکست دادن دیو کورونا این فرصت را داریم. صرف نظر از آنچه دولت باید یا نباید انجام دهد ، این زمان جنگ امروز نیست و امروز زمان حفظ جان و سلامتی ملت است.

به عنوان شهروندان مسئول ، ما تمام تلاش خود را برای انجام این کار انجام خواهیم داد ، از هزینه های کارکنان مراقبت های بهداشتی گرفته تا دستگیری افراد زخمی و غیره تا نشان دهیم که امید در این جامعه زنده است. مانند داستان نقاش قدیمی سیدنی پورتر ، ما آخرین مقاله را حتی با کشیدن روی درخت نگه می داریم تا امید زنده بماند.

آتش کرونا بیش از هر زمان دیگری در حال افزایش است ، اما تاریخ باستانی این مرزها نشان می دهد که ققنوس متمدن ایرانی از خاکستر روزگار برخاسته است ، و این بار دوباره با مشارکت همه ایرانیان باز خواهد گشت.

شوو بمان ، خانه بمان

ایران تلاش زیادی کرده است

و اگر مذاکرات کم شود عالی است

خودش آماده ایستادن است

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: مقامات festoon و شهروند – کاما

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا