بازاریابی

مدیر بازاریابی شدن درگیر چه مواردی است؟

اگر ذهن شما قابل ذوب تفکر تحلیلی و ایده های خلاقانه است ، اگر شما یک رهبر متولد شده با مهارت های ارتباطی استثنایی هستید ، و (سرانجام) اگر می توانید فشار مهلت را تحمل کنید بدون اینکه تسلیم فشار شوید ، ممکن است بخواهید شغل خود را به عنوان مدیر بازاریابی در نظر بگیرید. در مشاغل کوچک ، مدیر عامل یا مالک ممکن است مجبور به قبول مسئولیت های زیادی مانند تبلیغات ، تبلیغات ، روابط عمومی ، فروش و بازاریابی شوند. از یک طرف ، شرکت های بزرگتر شما یک معاون رئیس برای مدیریت این مناطق دارند.

به طور منحصر به فرد ، مدیران بازاریابی مسئول هماهنگی بسیاری از جنبه های استراتژی بازاریابی از جمله تحقیقات بازاریابی و روابط عمومی هستند. علاوه بر این ، آنها مدیرانی را در زمینه هایی مانند تبلیغات ، قیمت گذاری ، توسعه محصول ، تبلیغ و فروش استخدام می کنند. به استثنای شرکتهای بزرگ ، این مدیران پرسنل تبلیغاتی و تبلیغاتی را که به ندرت زیاد هستند هدایت می کنند. بسیاری از شرکتهای کوچکتر مسئولیت تبلیغات و تبلیغات خود را برون سپاری می کنند و شخص اداری به عنوان رابط بین آژانس تبلیغاتی و سازمان فعالیت می کند.

طبق گزارش وزارت کار ، صنایع خدمات حرفه ای ، علمی و فنی در سال 2004 تقریباً یک سوم مدیران بازاریابی را در نیروی کار استخدام کرده اند. همچنین ، مدیران تبلیغات ، بازاریابی ، تبلیغات ، روابط عمومی و فروش نزدیک به 700000 شغل داشتند – مانند مدیران بازاریابی 203000 شغل یا 29٪.

مسئولیت های معمول یک مدیر بازاریابی

مدیران بازاریابی و زیردستان آنها – مدیران تحقیقات بازار و پرسنل توسعه محصول – معمولاً وظیفه دارند استراتژی های بازاریابی را برای شرکت های خود تدوین کنند. به طور معمول محصولات و خدمات یک شرکت از این طریق نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. علاوه بر این ، آنها مسئول شناسایی مشتریان و همچنین بازارهای بالقوه مانند شرکت های بزرگ ، عموم مردم ، دولت ، خرده فروشان و عمده فروشان هستند.

همزمان با تلاش مدیر بازاریابی برای حفظ سطح رضایت مشتری ، او همچنین سعی دارد با استفاده از استراتژی های موثر قیمت گذاری ، سهم بازار و سود خود را افزایش دهد. مدیران بازاریابی همچنین در تلاش برای جذب مشتری با تبلیغ محصولات و یا خدمات شرکت ، با سایر مدیران همکاری خواهند کرد. سرانجام ، در تلاش برای ردیابی روندهایی که نیاز به تولید محصولات و خدمات جدید را نشان می دهد ، مدیران بازاریابی اغلب با مدیران توسعه و فروش محصولات همکاری خواهند کرد. وقتی محصول وارد مرحله تولید می شود ، به نظارت بر فرآیند کمک می کنند.

پیش زمینه و / یا شرایط آموزشی

معمولاً در مورد شرایط لازم برای سمت مدیر بازاریابی ، مسیر مشخص و روشنی برای نیازهای آموزشی وجود ندارد. به طور معمول ، مدیران بازاریابی در اکثر شرکت ها از داخل ارتقا می یابند ، زیرا به عنوان مدیران فروش یا محققان بازار در رده های دیگر قرار می گیرند. تا آنجا که به آموزش به این معنا مربوط می شود ، این مربوط به آموزشهایی است که شخص می تواند به دلیل بالا رفتن از نردبان شرکت کسب کند. بنابراین اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مدیر بازاریابی این است که پای خود را به در بگذارید ، و سپس ادامه دهید.

آموزش رسمی ممکن است شامل یک برنامه درسی واقعی بازاریابی باشد یا نباشد. در واقع ، انواع مطالعات اساسی پذیرفته شده است. آنچه به نظر می رسد در بین بسیاری از کارفرمایان متداول است این است که آنها اغلب به دنبال نامزدهایی هستند که دارای تحصیلات نسبتاً گسترده ای در زمینه هنرهای لیبرال و بدون تجربه کاری مرتبط و مرتبط باشند. شرایط مورد نیاز در هر سایت متفاوت خواهد بود.

با کمال تعجب ، بسیاری از شرکت ها یک نامزد با مدرک لیسانس در روزنامه نگاری ، ادبیات ، فلسفه ، روانشناسی یا جامعه شناسی را مثبت می بینند. ممکن است شرکتهای دیگر ترجیح دهند که داوطلب موفق دارای مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و مدرک کارشناسی ارشد بازاریابی باشد. در انواع پیشرفته محیط ، مانند ساخت رایانه ، کارفرما ممکن است از داوطلب آرزو کند که لیسانس علوم کامپیوتر با مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی داشته باشد.

راه دیگری نشان می دهد که برخی از کارفرمایان می خواهند یک نامزد مدیر بازاریابی دارای مدرک روزنامه نگاری با پایه ای محکم در زمینه هایی مانند رفتار مصرف کننده ، بازاریابی ، تحقیقات بازار و فروش باشد. اساساً ، دوره ها و دوره های مدیریت به طور کلی همه ویژگی های مطلوب هستند و به عنوان یک آماده سازی مناسب برای حرفه مدیریت بازاریابی بسیار ارزشمند هستند. مثل همیشه ، مهارت های رایانه ای بسیار حیاتی است و در بعضی موارد ، زبان خارجی (به خصوص اسپانیایی) کیفیت مطلوبی است.

سرانجام ، مدیران پرسنلی که از سختگیرانه ترین استانداردهای آموزشی استفاده می کنند معمولاً به دنبال داوطلب حداقل با لیسانس و ترجیحاً فوق لیسانس در حسابداری ، مالی یا بازاریابی می گردند. علاوه بر این ، MBA در مدیریت بازرگانی یا مدیریت بازرگانی با تمرکز در بازاریابی با مدرک لیسانس ترجیح داده می شود.

محدوده حقوق و انتظارات شغلی

فرصت های شغلی در صنعت بازاریابی در چهار سال گذشته به طور پیوسته بهبود یافته و وزارت کار ایالات متحده انتظار دارد که تعداد مشاغل بازاریابی سریعتر از متوسط ​​صنعت رشد کند. انتظار می رود رقابت برای مشاغل شدید باشد و ممکن است فردی در این زمینه که قصد دارد به سمت مدیریت برود ، مجبور شود سالها تجربه بیشتری را در مقایسه با نیازهای فعلی کسب کند.

از ژانویه 2008 ، اداره کار ایالات متحده گزارش داد که حقوق مدیر بازاریابی از 66247 دلار تا 93،073 دلار است. دامنه وسیع حقوق و دستمزد مربوط به کار یا صنعت ، سطح اشتغال و اندازه شرکت است.

6 مرحله برای به حداکثر رساندن پتانسیل مدیریت بازاریابی

رشد مشاغل خاص معمولاً در صنعت متفاوت است و انتظار می رود فرصتهای شغلی مدیران بازاریابی با سرعت بیشتری نسبت به متوسط ​​کشور تا سال 2014 رشد کند. شش مرحله بعدی توصیه هایی است برای آنچه که یک کاندیدای مدیر بازاریابی می تواند انجام دهد تا شانس خود را برای انتقال شغل به سمت بالا افزایش دهد.

1. در درجه اول و مهمترین ، سعی کنید تحصیلاتی را که کارفرما در داوطلب جستجو می کند دنبال کنید. حداقل شرایط آموزشی نیاز به مدرک لیسانس یا لیسانس در مدیریت بازرگانی ، بازاریابی یا صنعت صنعت یک شرکت ، مانند مهندسی است. برخی از کارفرمایان ممکن است به MBA نیز نیاز داشته باشند.

2. در صورت امکان سعی کنید با یک شرکت بازاریابی تمرین کنید. این یک روش خوب برای مراقبت از برخی دانش ها و به دست آوردن تجربه ای بی نظیر در این روند است.

3- 3 تا 5 سال را در مشاغل سطح پایین مانند نماینده خدمات مشتری ، دستیار بازاریابی ، پژوهشگر بازار یا دستیار فروش بگذرانید. این به شما کمک می کند مهارت های اساسی خود را ارتقا دهید و همچنین تجربه لازم برای مدیر بازاریابی را کسب کنید.

4- برای یک کلاس نوشتن خلاق یا فنی ثبت نام کنید ، یا به یک گروه سخنرانی عمومی بپیوندید. به شما کمک می کند مهارت های ارتباطی کتبی و کلامی را توسعه دهید.

5- اگر فرصتی برای جابجایی دارید ، از آن استفاده کنید. تبدیل از یک دفتر کار خانگی به یک شعبه یا بین شعب ، شانس ارتقا and و / یا ظاهر زیبا در CV را افزایش می دهد.

6. اگر کالج محلی شما دوره های آموزش مداوم یا برنامه آموزش مدیریت را ارائه می دهد ، در آن ثبت نام کنید. این به شما کمک می کند تا مهارت های خود را تقویت کرده و کارفرما را از این واقعیت که متعهد به پیشرفت و پیشرفت شغلی خود هستید آگاه سازد.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه بازاریابی و مارکتینگ کلیک کنید 

این مقالات بصورت سیستمی از جدیدترین پایگاه های مقالات بازاریابی جمع آوری شده است .
مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و اینفوجاب مارکت هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا