سلامتی و پزشکی

. لیمو شیرین . لیمو شیرین میوه ای با اندازه متوسط با قطر حدود 5 سانتیمتر و دارا…


.
?لیمو شیرین
.
لیمو شیرین میوه ای با اندازه متوسط با قطر حدود 5 سانتیمتر و دارای پوستی سبز تا زرد رنگ است. بیشتر شبیه به پرتقال است، اگرچه پس از برش، می تواند طعم تلخی مانند گریپ فروت به خود بگیرد. پوست نازک حاوی روغنهایی است که در هنگام مالش عطر دلپذیر و مشابه عسل منتشر می کند. لیمو شیرین از پاییز تا اوایل بهار در دسترس است.
از نظر گیاه شناسی در خانواده سُدابیان و دسته مرکبات قرار می گیرد، برخی معتقدند این لیموها حاصل جهش ژنتیکی لیمو ترش است.
.

نام علمی: Citrus limetta
.

خواص سلامتی:
.
لیمو شیرین منبع غنی ویتامین سی محسوب می شود و منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد و جهت پیشگیری و درمان سرماخوردگی مفید است. این میوه ویتامین آ نیز دارد که عمدتاً در پوست آن قرار دارد. اسکوروی یا اسکوربوت بیماری است که که در اثر کمبود ویتامین سی رخ می دهد، برخی از علائم این بیماری شامل خونریزی، تورم لثه ها، ابتلای مکرر به آنفولانزا و سرماخوردگی، زخم های داخل دهان و زبان و گوشه های لب است. میوه های غنی از ویتامین سی مانند لیمو شیرین می توانند در درمان این بیماری و بهبود علائم آن مفید واقع شوند.
ویتامین سی اثر محافظتی در برابر آسیب های ناشی از التهاب بافت ها دارد.
.

این میوه دارای مقدار بالای فلاونوئیدها است که به هضم غذا کمک می کنند. بنابراین آب لیموشیرین به افرادی که دچار سوء هاضمه، حرکات نامنظم روده همراه با سایر مشکلات گوارشی هستند، پیشنهاد می شود. این میوه جهت مقابله با اسهال، یبوست، تهوع و استفراغ مفید است. آب لیمو تازه عملکرد سم زدایی دارد و کبد، کلیه ها و دستگاه گوارش را از سموم پاکسازی می کند. فلاونوئیدهای این میوه مانند لیمونین دارای خاصیت ضد سرطانی، آنتی اکسیدانی و ضد ویروسی هستند.
.
لیموشیرین سرشار از پتاسیم است. پتاسیم علاوه بر سلامت قلب و عروق، به سم زدایی کلیه ها و مثانه کمک می کند، بنابراین از بروز عفونت ادراری جلوگیری می کند.
.
به صورت خلاصه می توان گفت لیمو شیرین در کاهش وزن، تنظیم کلسترول و فشار خون، سلامت استخوان ها و مفاصل، تقویت سیستم ایمنی، بهبود تنفس و سلامت اعصاب و روان نقش دارد و در بهبود سرماخوردگی، آسم، یرقان (زردی) و نقرس مفید است.
.
?جهت مشاوره و دریافت رژیم غذایی به صورت غیر حضوری (آنلاین) می توانید به دایرکت مراجعه کنید?
@drghiasvand
.
⭕️ دکتر رضا غیاثوند؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی
رزرو نوبت:
09135955004
031-3266-5398
.
⭕️ آدرس وبسایت :
Drghiasvand.com
.
?جهت دریافت رژیم آنلاین، به دایرکت مراجعه کنید?
.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه پزشکی و سلامت کلیک کنید 

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا