عمومی

لب دقیقاً چیست؟


در ادامه مقاله قبلی ، که می توانید در اینجا مشاهده کنید ، امروز می خواهم با جزئیات در مورد ویژگی های لب صحبت کنم.

این کارگاههای عمومی ، که در سالهای اخیر رواج پیدا کرده اند ، اغلب بخشی از آنها و توسط یک مدرسه ، دانشگاه یا یک شرکت تأمین می شود. با این حال ، این کشور با هدف ایجاد زیرساخت های جامعه و مردمی ایجاد شده است که به دنبال ایجاد فرصتی برای ایجاد ارزش های مردمی بوده و زیرساخت ها برای تحریک پویایی و حرکات اجتماعی به سمت بالا و پایین خواهد بود.

پرینتر سه بعدی فقط یکی از فناوری های تولید دیجیتال است که از این آزمایشگاه ها موجود است. با این حال ، لب های FB به مکانی برای دسترسی به چاپگرهای سه بعدی تبدیل شده اند و نقش مهمی در توسعه و شکل دادن درک عمومی و اطلاعاتی از این فناوری به عنوان روشی برای تولید دارند. ما در مفهوم لب لب به صورت سه بعدی ترسیم می کنیم و نشان می دهیم که چگونه این آزمایشگاه ها با الگوهای جدید تولید همزمان آزمایش می شوند. محدودیت ها و خطاها چیست؟ سرانجام با بررسی تأثیرات اقتصادی ، اجتماعی و زیست محیطی این آزمایشگاه ها مقاله را نتیجه می گیریم.

لب ، ابزار و فن آوری های دیجیتال در دسترس عموم است ، همه اینها از یک برنامه تحقیقاتی در انستیتوی فناوری ماساچوست به رهبری نیل گرششنفیلد تهیه شده است. برنامه ای که مرکز اعتصاب و اتم ها را ایجاد کرد ، برنامه مشترک علوم و فیزیک رایانه بود و این مرکز در مورد چگونگی تبدیل داده ها به اشیاء و برعکس کار می کرد. نیل قصد نداشت از این آزمایشگاه ها در زمینه های علمی محدود استفاده کند و تجهیزات و منابع تحقیقاتی بسازد. با این حال ، ایده Fab Lab ، به معنای “جایی که مردم می توانند آنچه را می خواهند” انجام دهند ، توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. در یک دهه گذشته ، شبکه این آزمایشگاهها صدها برابر شده است.

هدف کلی FB Lips این است که افراد بتوانند وسایلی را خریداری کنند که در فروشگاه ها نتوانند بخرند. به گفته نیل ، برنامه ای برای ایجاد یک دنیای شخصی در جهان توسعه یافته وجود دارد. به عبارت دیگر ، فناوری برای بازار شخصی است. یک بیان شخصی از فناوری است که برخلاف آنچه مدتها پیش شاهد بودیم ، شور و شوق در ما ایجاد می کند. فناوری که به مردم امکان می دهد راه حل های محلی برای مشکلات محلی خود ارائه دهند.

مثل او؛ اهداف ذکر شده در منشور لب به شرح زیر است.

+ Fab Lips یک شبکه جهانی آزمایشگاه های محلی است که با تهیه ابزارهای تولید دیجیتال ، اختراعات را تحریک می کند.

Fab Lab + لیستی از قابلیت های کلیدی برای ساخت هر چیز را به اشتراک می گذارد و به مردم و پروژه ها اجازه می دهد تا مشارکت کنند.

+ شبکه Fab Lab ، صرف نظر از آنچه در آزمایشگاه است ، کمک عملیاتی ، آموزشی ، فنی ، مالی و لجستیکی ارائه می دهد.

+ Fab Lips منبعی است که در دسترس اعضای آن است. این دسترسی رایگان به افراد و دسترسی برنامه ریزی شده به برنامه ها را فراهم می کند.

+ طراحی و فرآیندهای در حال تحول در لب های FB ، با شناسایی مخترع آن؛ قابل نگهداری یا فروخته شدن است. اما باید برای استفاده و یادگیری توسط اعضای جامعه در دسترس باشد

+ کسب و کار می تواند در فیس بوک رشد کند و معمولی باشد ، اما نباید با سایر فعالیت های عمومی مغایر باشد. درعوض ، آنها باید در خارج از آزمایشگاه ها رشد خود را ادامه دهند و از مخترعین ، آزمایشگاه ها و شبکه هایی که در این توسعه مشارکت دارند ، انتظار می رود از مزایای آن استفاده کنند.

لب بزرگی مانند Makerspace و Techshop؛ مفهوم تقسیم زیرساخت های تولید برای مردم ، تحریک نوآوری و ایجاد مشاغل؛ اما آنچه Fab Lips را از سایر فناوریهای تولیدی متمایز می کند ، رویکرد شبکه متمرکز و نیاز به اشتراک گذاری طرح ها و فرایندها است. در این مقاله به جنبه شبکه توجه ویژه ای شده است ، زیرا فیس بوک یکی از نادر نمونه های ایجاد غیرممکن بر مبنای ارزش در دنیای واقعی است که در مقیاس جهانی پیاده سازی شده است.

نرم افزار منبع باز ، شبکه ها ، مشارکتها ، همکاری انسان و ماشین در نوشتن ویکی پدیا ، ایجاد رسانه های اجتماعی و سیستم عامل های به اشتراک گذاری. نمونه هایی از ایجاد ارزش شبکه محور ، عدم تمرکز ، رایانه های شخصی و اینترنت به عنوان محرک این تحولات ذکر شده است. بحث ها ، بحث ها ، سازمان ها و وقایع پیرامون دستگاه های منبع باز ، همچنین ارزش های محور شبکه و غیر متمرکز را در دنیای سخت افزار ایجاد کرده اند. بنابراین چاپگرهای سه بعدی و سایر فناوریهای تولید دیجیتال نیز می توانند نقش رایانه های شخصی را در تحریک شبکه غیر متمرکز و تولید اینترنت ایفا کنند. ابزار طراحی و به اشتراک گذاری فرآیند را در دسترس قرار دهید.

با وجود فشار رسانه‌ها و تحلیلگران برای ارتقاء چاپگرهای سه بعدی و سایر فناوریهای تولید دیجیتال ، این کامپیوترها نتوانسته اند به محض پیدا کردن رایانه های شخصی راهی خانه شوند. از طرف دیگر ، تکنیک های تولید در فیس بوک و کارگاه های تولیدی در دسترس عموم است. کارگاه های آموزشی که تبدیل به مراکز تفریحی برای افراد تجاری می شوند. آنها همه چیز را از تجهیزات فنی عجیب و غریب گرفته تا نمونه های اولیه تولید انبوه ایجاد می کنند.

Fab Lips بصورت مرکزی در جوامع محلی کار می کند و همزمان در یک شبکه جهانی شرکت می کند. این شبکه طی 5 سال گذشته بطور قابل توجهی گسترش یافته است. با این حال ، در سال های اولیه رشد جامعه فیس بوک ، این شبکه تا حد زیادی روی مرکز خود ، قطب بیت ها و اتم ها تمرکز داشت. بدین ترتیب که اطلاعات اولیه در وب سایت CBA نگهداری می شود و لیستی از آزمایشگاه های فعال در آنجا مستقر می شود و کارگاه ها و سمینارهای سالانه در فیس بوک برگزار می شود ، که در آن همه اعضای آزمایشگاه ملاقات کرده و تجربیات خود را تبادل می کردند. با هم در میان بگذارید و توانایی های آنها را بهبود بخشید. در کنار او “لب های آزمایشگاه” آکادمی قرار داشت که یک برنامه 20 هفته ای برای آموزش متخصصان FB بود. و همه اینها فقط در دسترس چند آزمایشگاه پراکنده در سراسر جهان بود.

با رشد جامعه فیس بوک ، مشخص شد که رویکرد اصلی برای پیوستن به آزمایشگاه های جدید قادر نیست. در نتیجه ، نهادهای غیر متمرکز برای تکمیل ساختار مرکزی پدید آمده اند. موسسات و جشنواره های ملی و منطقه ای ، لیست های پستی ، ویکی ها و گروه های شبکه های اجتماعی به مراکز اشتراک دانش و نقش های مکمل تبدیل شده اند. سازمان های پشتیبانی جدیدی برای تسهیل ورود افراد جدید ، پیوستن و توزیع اجتماع فیس بوک ، محافظت از مارک فیس بوک و ایجاد ارتباط شخص ثالث برای همکاری با جامعه فیس بوک ایجاد شده اند.

اگر توجه زیادی به مقاله داشته باشیم ، به این نتیجه خواهیم رسید که رشد جامعه فیس بوک پدیده خاصی نبوده ، اما این اتفاق به دلیل احیای دید مخاطبان رخ داده است.

همچنین می توانید محتوای جانبی این موضوع را در صفحه اینستاگرام من دنبال کنید.

با تشکر از شما برای پیوستن به من. حتما این مقاله را با دوستان علاقه مند خود به اشتراک بگذارید.



جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: لب دقیقاً چیست؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا