سلامتی و پزشکی

قیمت انواع دندان مصنوعی چقدر است؟

دندان مصنوعی یک جایگزین متحرک برای دندان های از دست رفته و چربی های اطراف است. به طور کلی دو نوع پروتز وجود دارد: پروتز کامل و پروتز پارسیل. پروتز کامل زمانی استفاده می شود که تمام دندان های یک یا دو فک شکسته باشد. اما زمانی از نخ دندان استفاده می شود که دندان طبیعی بیمار هنوز در دستگاه باشد. در اینجا با زیر مجموعه های این دو دسته آشنا می شویم. دیا قیمت دندان مصنوعی ما آن را به صورت مشابه ارائه می کنیم.

هزینه پروتزهای مختلف چقدر است؟

انواع دندان مصنوعی

از دست دادن دندان نه تنها باعث مشکلات جویدن و هضم می شود، بلکه می تواند بر مشکلات گفتاری و از دست دادن اعتماد به نفس نیز تأثیر بگذارد. از سوی دیگر، کسانی که تمام یا بیشتر دندان های خود را از دست می دهند، به دلیل ظاهر شدن دندان مصنوعی نامنظم، تمایلی به استفاده از آن ندارند.

اما خبر خوبی برای این افراد داریم. دندان های مصنوعی همان چیزی نیستند که قبلاً در مورد آنها فکر می کردیم. امروزه مواد و فناوری های جدید در پیشرفت های اساسی در زمینه دندان های مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند. به این ترتیب دندانپزشکان می توانند با راحتی فوق العاده و ظاهری کاملا طبیعی برای بیماران خود دندان مصنوعی بسازند.

پروتزهای دائمی یا ایمپلنت

ترتیب پروتزهای ثابت به همین صورت است ایمپلنت های دندانی است. آره! ایمپلنت های دندانی نیز نوعی پروتز هستند. دو قسمت اصلی ایمپلنت دستگاه یا پایه و اباتمنت هستند. فیکسرها قطعاتی به اندازه دندان های معمولی هستند. این مواد با دقت ساخته شده اند تا کاملا طبیعی به نظر برسند.

قسمتی که در فک قرار می گیرد که به آن پایه می گویند و تاجی که روی دندان قرار می گیرد اباتمنت است. روی اباتمنت پروتز یا پوشش ایمپلنت قرار می گیرد. ماده اصلی ایمپلنت تیتانیوم است. از آنجایی که تیتانیوم موجود در ایمپلنت ها کاملاً با فک هماهنگ است، ایمپلنت ها باعث اصطکاک، صدا و آسیب به فک نمی شوند.

هزینه ایمپلنت دندان به دلیل فرآیند پیچیده تر ایمپلنت، کیفیت بسیار بالایی دارد و تقریباً طول عمر بیشتری نسبت به انواع دیگر پروتزها دارد.

هزینه پروتزهای مختلف چقدر است؟

دندان مصنوعی تاپا

پروتزهای متحرک (پرتزهای جزئی) معمولاً از پروتزهای متصل به پایه پلاستیکی صورتی یا دندان های رنگی که به بدنه فلزی متصل می شوند، تشکیل شده است. این بدنه فلزی پروتز را در جای خود نگه می دارد. اگر یک یا چند دندان طبیعی در فک بالا یا پایین وجود داشته باشد از دندان مصنوعی استفاده می شود. پروتزهای پارسیل نرم و انعطاف پذیر هستند، شکل طبیعی دارند و به جای قلاب، با اتصالات داخلی به لبه ها متصل می شوند.

بریج شکل ثابتی از پروتز جزئی است که به طور کامل جایگزین دندان از دست رفته می شود. دندان های دو طرف شکاف پوشیده شده و دندان های مصنوعی به آن متصل می شوند. سپس پل در جای خود سیمان می شود. بریج علاوه بر پرکردن شکاف ها از حرکت دندان های مجاور نیز جلوگیری می کند.

پروتز کامل

پروتز کامل را می توان به دو روش انجام داد: معمولی یا فوری. یک پروتز معمولی حدود 8 تا 12 هفته پس از برداشتن دندان و بهبودی دندان در دهان قرار می گیرد.

البته از آنجایی که استخوان ها و دندان ها به مرور زمان به خصوص در زمان بازسازی کوچک می شوند، عدم وجود پروتز فوری نیاز به دستکاری و اصلاح بیشتری در این مدت دارد. بنابراین، پروتزهای فوری اغلب یک راه حل موقت هستند و در هنگام آماده سازی اولین دندان استفاده می شوند.

هزینه پروتزهای مختلف چقدر است؟

پروتزهای ژله ای

پروتزهای ژله ای نرم تر از سایر مدل های پروتز هستند. گاهی اوقات، بسته به وضعیت دندان ها و فک های بیمار، دندانپزشک پروتز ژله ای را تجویز می کند. تفاوت پروتزهای ژله ای با پروتزهای ثابت با مدل های دیگر این است که شکننده، غیر حساسیت زا و آسان برای استفاده هستند. پروتزهای ثابت به دندان ها متصل می شوند و برای ثابت نگه داشتن آنها نیازی به چسب یا ابزار خاصی ندارند.

با این حال، حتی اگر لیست قیمت پروتزهای ژله ای و قیمت های نسبتا گران را نادیده بگیرید، باید به معایب و مضرات پروتز ژله ای نیز اشاره کنید. پروتزهای ژله ای بسیار نرم هستند و از این نظر جویدن آنها کیفیت خوبی ندارد. پروتزهای ژله ای نیز باعث شده اند که دندان شیری آسیب ببیند و از نظر علمی ثابت نشده باشد.

هزینه پروتزهای مختلف چقدر است؟

قیمت دندان مصنوعی

قیمت انواع دندان مصنوعی در جدول زیر نشان داده شده است. البته هزینه ایمپلنت روی این جدول نیست زیرا ایمپلنت ها انواع مختلفی دارند و با مواد و تجهیزات مختلف در آزمایشگاه ساخته می شوند.

نرخ انواع دندان مصنوعی 1400

انواع دندان مصنوعی ارسال رایگان (تومان)
پروتز مشترک برای هر فک 2000000
پروتزهای ژلاتینی برای هر فک 200000
پلیت جزئی اکریلیک تا پنج دندان + آزمایشگاه 2.000.000
پلاک کرم کبالت گیاهی + قیمت آزمایشگاهی 6.000.000

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا