دانش و فناوری

قابلیت جدید رابط کاربری موتور جستجوی گوگل

در نسخه جدید دسکتاپ رابط کاربری موتور جستجوی گوگل پیشنهاد موضوعات مرتبط با جستجو در بالای نتایج نمایش داده شده تا برای جست وجوهای بعدی در دسترس باشد.
به  گزارش ورج، در صورتی که هم اکنون عبارتی را در گوگل جستجو کنید، در زیر کادر جست وجو چندین موضوع به منظور بررسی مجدد قابل مشاهده است که به شما در راستای تکمیل جست وجوی اولیه تان یاری می رساند.
در مرحله اول گوگل این قابلیت را در ماه دسامبر برای نسخه موبایل موتور جستجوی خود ارائه کرد و در ماه پیش نیز شاهد عرضه این ویژگی در زبان انگلیسی برای آمریکا بودیم. هم اکنون نیز عرضه جهانی این قابلیت کلید خورده و حتی طبق بررسی هایی به نظر دسترسی به این ویژگی برای زبان فارسی با آی پی ایران هم فراهم شده است.
بیشتر بخوانید: سواستفاده هکرها از تیک آبی جیمیل ؛  ترفند امنیتی گوگل نتیجه عکس داد!
قابلیت جدید رابط کاربری موتور جستجوی گوگل
در گذشته نیز ردیفی از زبانه ها در موتور جستجوی گوگل وجود داشت که دسترسی به بخش های مختلف اعم از Images یا Videos را فراهم می ساخت، بااین حال هم اکنون همین گزینه ها نیز در میان موضوعات مرتبط با جستجوی فعلی شما دیده می شود. عرضه این ویژگی که حالا در زیر کادر جستجو نمایان خواهد شد، در حال حاضر در سراسر جهان شروع شده است.
در ادامه تصاویری جهت مقایسه رابط کاربری موتور جستجوی گوگل در نسخه قدیمی و جدید قابل مشاهده است:
نسخه قدیم رابط کاربری موتور جستجوی گوگل
نسخه جدید رابط کاربری موتور جستجوی گوگل
طبق بررسی ها به نظر با کلیک روی هر موضوع، آن امر به جستجوی شما اضافه خواهد شد. به عنوان نمونه، چنانچه عبارت WWDC 2023 را جستجو کنید، موضوعاتی مانند Keynote به عنوان پیشنهاد به شما نشان داده خواهد شد. در صورتی که روی این موضوع کلیک کنید، جستجوی شما به WWDC 2023 Keynote تبدیل خواهد شد. گوگل با انجام چنین تغییراتی قصد تسهیل جستجوهای بیشتر را روی موتور خود دارد و می تواند به کاربران در تکمیل جستجوها کمک کند.
گفتنی است که مدتی قبل گوگل طی کنفرانس توسعه دهندگان خود سرویس جدید SGE را نیز معرفی کرد که پاسخ جستجوها را به وسیله هوش مصنوعی مولد ارائه می کرد. به نظر تغییرات کنونی نیز در جهت همان تغییرات انجام شده باشد.
بیشتر بخوانید:

    بینگ مایکروسافت به موتور جستجوی پیشفرض ChatGPT بدل شد
    موتور جستجوی بایدو هم به هوش مصنوعی مجهز شد
    موتور جستجوی پیشفرض فایرفاکس به مایکروسافت بینگ تغییر می کند!

دیدگاه شما در خصوص رابط کاربری موتور جستجوی گوگل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ای جی مارکت دنبال کنید.
 

دکمه بازگشت به بالا